کد خبر: ۸۶۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 26 June 2020
امام جمعه چرام خطاب به ریاست دادگستری و دادستان شهرستان چرام،گفت: به گرانی مسکن و اجاره بها در شهر چرام ورود کنید و عوامل گران کردن بازار مسکن در شهرستان را برخورد کنید تا فشار کمتری بر خانواده ها وارد شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در زمان کنونی در وضعیت نابسامان و افسار گسیخته بازار هستیم،اظهار کرد: شرایطی سخت و دشوار که انتقادات و نقدهای بسیاری را در بین مردم و رسانه‌ها داشته و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در این شرایط سخت شده است، در ماه‌های اخیر و بخصوص از ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‌های لجام گسیخته بازار را فرا گرفته است.
امام جمعه چرام،عنوان کرد: بازار ارز و طلا و بازار مسکن، بازار خودرو در این زمینه پیشتازند، در هفته‌های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده‌اند،در این میان آنچه موجب نگرانی است فشار مضاعف گرانی بر عهده آسیب‌دیدگان وضعیت کرونایی است که باید شرایطی دشوارتر را تحمل کنند.
وی،افزود: علت این وضعیت گرانی چیست؟وجود مافیای اقتصادی به‌ویژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‌ی آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانی‌هاست، این باندهای مافیایی در هر وضعیت سخت و دشوار دست بکار شده و برای تقویت منافع بادآورده خود تلاش می‌کنند و موجب به وجود آمدن این شرایط می شوند.
خطیب جمعه چرام،ابراز کرد: یکی دیگر از علت ها فقدان هماهنگی‌های لازم بین دستگاهها و وزرارتخانه‌های مختلف است،مثلا ناهماهنگی بین دو وزارت صمت و جهاد کشاورزی همیشه موجب اختلال در بازار کالاهای کشاورزی و دامداری شده و به همین جهت در بازار گوشت سفید و قرمز، لبنیات ،میوه ، غلات و... دچار مشکلات متعدد و گرانی‌های زیاد هستیم،مرغ و دلار با هم مسابقه در ارزش و قیمت داده اند.
حجت الاسلام افشار،ادامه داد: از علت های دیگر نفوذیهای اقتصادی در جایگاهها و بزنگاههای مهم با ایجاد التهابات کاذب و گرانی‌های مصنوعی و نابسامانی‌های بازار در صدد ایجاد و تقویت نارضایتی عمومی و مردمی از نظام و حاکمیت هستند و با دامن زدن به این مشکلات می‌خواهند نارضایتی‌های مردمی را به کف خیابان کشانده یا نهایتا در مواقع مختلف از مشارکت مردم و بخصوص اعتماد محرومان از نظام اسلامی بکاهند و آنان را در مقابل حاکمیت قرار دهند،به عنوان مثال عده ای ارز ۴۲۰۰هزارتومانی دولت محترم را گرفتند،قرار بود بجای آن کالا وارد کنند اما چنین نکردند.
وی تصریح کرد: همان طور که مسئولان کشور و دولت محترم -  در تبلیغات انتخاباتی خود گفتند- باید بپذیرند که بیش از ۷۰درصد مشکلات اقتصادی کنونی محصول زنجیره‌ای از مشکلات گوناگون تقنینی ،اجرایی ،نظارتی و قضایی است که سالها لاینحل مانده و هرساله و به دلایلی رخ نشان می‌دهد،که باید قوای مجریه ، مقننه و قضاییه چاره ای عاجل بیندیشند.
وی با بیان این مطلب که معلوم است علت اصلی این گونه گرانیهای توجیه ناپذیر ناهماهنگی‌های بین دستگاهی است،گفت: واقعا سهم تحریم در گرانی سی میلیونی پراید در عرض یک هفته کجاست؟برخی از این گرانی‌های لجام گسیخته محصول سوء استفاده و زیاده‌خواهی برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی است! در حالی که ماشینی خرید و فروش نمی‌شود برصفحات فضای مجازی قیمت‌های رو به تزاید به صورت ساعتی و روزانه مشاهده می‌شود.
امام جمعه چرام،خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دولت محترم باهماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به ویژه نظارت دقیق اقدامات موثرتری را انجام دهد،نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان مردم و افکار عمومی شکل بگیرد.
وی در ادامه سخنان خود،متذکر شد: مجلس تازه نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است باید با هدف‌گیری دقیق درست و اقدامات نقطه‌زن و راهگشا، اولویت‌های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی پیگیری وبرای آن راهکارهای موثر و کارگشا بیندیشد و از دولت مطالبه و پیگیری کند.
افشار ادامه داد: قوه قضائیه و خصوصا دادستان محترم که در مواردی مانند بازار خودرو ورود کردند باید به‌عنوان مدعی‌العموم متخلفان و سهل‌انگاران را در هر پایه و موقعیتی شناسایی و برای دفاع از حقوق عامه اقدامات عاجل و موثر را به انجام رسانند.
وی خطاب به ریاست دادگستری  و دادستان  شهرستان چرام،گفت:مردم چرام شایسته خدمتگذاری ویژه از طرف مسولین هستند،مردمی انقلابی و مومن بوده،پس برای خدمت به این عزیزان ،به گرانی مسکن و اجاره بها در شهر چرام ورود کنید و عوامل گران کردن بازار مسکن  در شهرستان را برخورد کنید تا فشار کمتری بر خانواده ها وارد شود. / فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
مردم با حجت السلام نورالله افشار در باره گرانی مسکن همنظر هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار