یزدانپناه : تقریباً روزانه 37 نفر بستری و یا ترخیص می‌شوند. کل افراد بستری در بیمارستان‌ها (مشکوک و یا قطعی) در حال حاضر 100 نفر است. یزدان پناه گفت: بیمار کرونایی بستری شده 32 نفر هستند. تعداد افراد بستری در بخش‌های ویژه با تست مثبت 5 نفر می‌باشند.
کد خبر: ۸۶۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 26 June 2020

عصر امروز (جمعه 6 تیرماه ماه 99) ستاد مدیریت استانی و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، گفت: تاکنون 38 هزار نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های کل مراجعه کنندگان سرپایی ما بوده‌اند. کل افراد بستری در بیمارستان ما 2220 نفر بودند و افرادی که در بیمارستان‌ها بستری و ترخیص شدند، 2120 نفر بودند.
وی در ادامه افزود: تقریباً روزانه 37 نفر بستری و یا ترخیص می‌شوند. کل افراد بستری در بیمارستان‌ها (مشکوک و یا قطعی) در حال حاضر 100 نفر است.
یزدان پناه گفت: بیمار کرونایی بستری شده 32 نفر هستند. تعداد افراد بستری در بخش‌های ویژه با تست مثبت 5 نفر می‌باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد تست‌های ارسالی که پاسخ آنها دریافت شده است، 16 هزار تست می‌باشد. بهبودیافتگان کامل 988 نفر می‌باشد و تعداد فوت شدگان هم 13 نفر است.
وی آمار شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را به تفکیک به شرح زیر اعلام کرد و گفت: شهرستان بویراحمد بیشتر موارد مثبت را دارد. گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده، بهمئی و باشت به ترتیب بیشترین آمار کرونا را دارند و شهرستان دنا کمترین آمار را دارند.
یزدان پناه گفت: امروز 188 نمونه را ما دریافت کردیم، که 13 درصد از آنها مبتلا به کرونا بودند و بیشترین موارد هم مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است. 50 درصد بیماران مربوط به شهرستان بویراحمد است.
وی گفت: شهرستان گچساران و چرام وضعیت نارنجی دارند و پرخطر هستند. بقیه شهرستان در وضعیت سفید هستند. شهرستان بویراحمد هم در وضعیت زرد و نزدیک به خطر است. درصد نمونه‌های مثبت نسبت به قبل از 10 خرداد که 5 تا 8 درصد بوده، و از 10 خرداد به بعد 12 تا 20 درصد مثبت بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان‌های مجاور استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، احتمال هست که وضعیت استان هم قرمز شود. البته تعداد مواردی که علامت دار بودند و نیاز به بستری بودند از توان ما خارج نشده است. قبل از این وضعیت تعداد افراد بستری شده ما بین 12 تا 16 نفر بوده، الان متوسط 32 نفر است. و حدود دو برابر شده است. در بخش ICU ما یک یا دو نفر بستری می‌شدند، اما الان به 5 نفر رسیده است.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت قرمز نرسیده است اما در وضعیت هشدار است. اما اگر کنترل نکنیم و اصول بهداشتی رعایت نشود، دیگر مدیریت این بیماری از دست ما خارج می‌شود و ما باید به دنبال این ویروس بدویم.
یزدان پناه بیان کرد: از لحاظ شیوع بیماری در استان، تقریباً 220 در یک صد هزار نفر است. بیشترین شیوع را الان ما در شهرستان لنده، بعد از این در شهرستان باشت، چرام و گچساران داریم. این 4 شهرستان از میانگین کشوری بالاتر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار