کد خبر: ۸۶۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 28 June 2020
استفاده از ماسک در کشور دستکم به مدت دوهفته اجباری می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن روحانی، رئیس جمهور در سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که تصمیم گرفته شده که از هفته آینده ترتیباتی داده شود تا "از ۱۵ تیرماه ماسک زدن در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد و یا سرپوشیده است، الزامی شود." روحانی در ادامه گفته است که چنانچه لازم شود، مصوبه زدن ماسک "تا مرداد ماه هم تمدید می‌شود."
ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت هم روز گذشته از آغاز کمپین "#من_ماسک_میزنم" در ایران خبر داد. به گفته حریرچی هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شود و هر ۱۳ دقیقه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.
در هفته‌های اخیر شیوع کرونا در شماری از استان‌ها شدت گرفته و بر آمار مبتلایان و درگذشتگان افزوده شده است. مقام‌های وزارت بهداشت نسبت به وضعیت برخی استان‌ها از نظر شیوع کرونا هشدار داده‌اند.
براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ابتلای ۲۲۰ هزارو ۱۸۰ نفر به بیماری کرونا در کشور تایید شده و شمار درگذشتگان هم ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر گزارش شده است.
پیشتر وزارت بهداشت اعلام کرد که خراسان رضوی یکی از استان‌های با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کروناست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت که وضعیت کرونا در مشهد و این استان "قرمز" است.
به گفته حمیدرضا رحیمی در حال حاضر ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مشهد بستری هستند و روزانه حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به اورژانس بیمارستان های مشهد مراجعه می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار