در نشست بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس‌کل دادگستری موضوعات مختلفی از جمله موضوع پرونده کارخانه قند یاسوج و دشت سقاوه مطرح شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 28 June 2020

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اعضای بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس این مجموعه با رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و در خصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کردند.

در این نشست سید مسعود پرهیزگار رئیس بسیج دانشجویی استان با قدردانی از رویکرد جدید دستگاه قضایی از مرکز گرفته تا استان که انقلابی وارد کارزار مبارزه با مفاسد شده اند اظهار کرد: این یک جبهه و نوعی جهاد است و دانشجو هم موذن انقلاب است تا عده‌ای را که خواب هستند از خواب بیدار کنند اما گوش عده‌ای هم از گفتن واقعیت‌ها و مطالبات جامعه اذیت می‌شود که بسیح دانشجویی به وظیفه خود هر چند در مواجهه با ناملایمات به درستی عمل می‌کند.

رئیس بسیح دانشجویی استان گفت: دانشجو مطالبه‌گری می‌کند و در بعضی جاها باید اجازه خطا را هم به دانشجو داد نقد دانشجو از روی درد و برای اصلاح جامعه است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی همواره مطالبه‌گر بوده و دانشجوی بسیجی علمدار مطالبه‌گری است افزود: این علم و پرچم مطالبه‌گری به صورت بسیار جدی دو سه سالی هست که توسط بسیج بلند شده و قطعا نقد و مطالبه دانشجوی بسیجی برای روشنگری و اصلاح امور است.

پرهیزگار مسئله‌محوری را یکی از شاخص‌ترین مباحث مربوط به مطالبه‌گری دانست و گفت: دغدغه جهادی این روزهای بسیج دانشجویی دیگر به مانند گذشته تنها حضور در نقاط مشکل‌دار روستایی و محروم نیست بلکه در شهرها هم ورود پیدا می‌کنیم و گروه‌های جهادی ما در حوزه حقوقی به کمک دستگاه قضایی خواهند آمد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به خوبی و با قاطعیت در برخورد با مفاسد ورود پیدا کرده و کار مسوولان قضایی استان هم قابل تقدیر است افزود: مفاسد اقتصادی به دنبال خود مفاسد اجتماعی را به دنبال دارد و خواسته دانشجویان از دستگاه قضایی استان این است که عناصر فساد در استان شناسایی شود.

رئیس بسیج دانشجویی استان به موضوع احقاق حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: در استان دو موضوع محیط زیست و واگذاری‌های بدون دقت بیش از هر چیز مساله‌ساز بوده است و در وضعیت نامطلوبی هستیم.

در ادامه سید امید مظلوم مسوول شورای تبیین بسیج دانشجویی استان اظهار کرد: مطالبه‌گری حقیقی در بین دانشجویان بسیجی استان وجود دارد و البته مبارزه با مفاسد در استان توسط دستگاه قضایی امیدوار کننده است اما در برخی از موضوعات باید از بلاتکلیفی خارج شد.

وی با اشاره به دو پرونده مهم مفاسد در استان یعنی کارخانه قند و زمین‌های دشت سقاوه هم گفت: در کارخانه قند بلاتکلیفی کارگران از بابت مطالبات و حقوق آن‌ها در خصوص منازل مسکونی کارخانه و رسیدگی به پرونده بانک تجارت وجود دارد.

مظلوم همچنین به موضوع دشت سقاوه و زمین‌های آن اشاره کرد و گفت: در خصوص ویلاهای سروک و زمین‌های کریک و سایر نقاط هم خواستار تعیین تکلیف هستیم و زمین‌ها به عرصه ملی بازگردانده شوند.

وی همچنین از دادگستری خواست تا در خصوص برخورد قاطع با مجرمین که باعث افزایش قتل‌ها در استان شده برخورد قاطعی شود.

صداقت جانشین سیاسی بسیج دانشجویی هم موضوعات فرهنگی را مورد مطالبه قرار داد و گفت: در حوزه طلاق و خودکشی و همچنین در حجاب و عفاف انتظار می‌رود که دستگاه قضایی ورود بیشتری داشته باشد و در راستای پیشگیری اقدامات بیشتری شود.

شکوهیان یکی دیگر از دانشجویان بسیجی موضوع افزایش سرسام‌آور اجاره خانه و رهن را از مشکلات کنونی استان دانست که موجب بروز آسیب‌های زیادی برای خانواده‌ها می‌شود.

حسن نیکونژاد از دانشجویان بسیجی دانش‌آموخته حقوق نیز با واکاوی و تحلیل برخی از مسائل حقوقی خواستار برخورد جدی‌تر با مجرمین از جمله عربده‌کشان و چاقو کشان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار