کد خبر: ۸۶۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 29 June 2020

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در راستای کنترل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که بعنوان یک راهبرد جدید برای مدیریت و بهترین راه برای کنترل مناسب ویروس کرونا با توجه روندافزایشی این ویروس لازم اجرا می باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود: از آنجا که مصرف قلیان بعنوان یکی از مهمترین عامل شیوع سرطاشناخته می باشد، از طرفی در شرایط پاندمی کووید 19 بزرگراه و  خطر جدی در انتشار این ویروس بوده اعلام پایان  فعالیت قلیان سراها برای همیشه در تمامی مراکز عرضه اعلام می شود.
دکتر بانشی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در هشت شهرستان استان تعطیل شد لذا اعلام و اخطار می نمایم با همراهی متولیان برون بخشی و همکاری خوب دستگاه محترم قضایی مراکزی همچون سفره خانه ها، چای خانه ها و قهوه خانه ها حق هیچگونه فعالیتی مبنی بر عرضه قلیان ندارند در صورت تکرار پلمپ و لغو پروانه همچنین جریمه در انتظار می باشد.
وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود حاکی از آن است که  شاهد افزایش تعداد موارد درگیر این بیماری در استان هستیم، در این شرایط هرگونه تخفیف شرایط فاصله گذاری می تواند منجر به شعله ورشدن بیشتر باشیم و در نهایتاً می تواند بار بسیار خطرناکی و عوارض بهداشتی و اقتصادی تحمیل کند.
وی یادآور شد: اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار، رعایت بهداشت و حفاظت فردی داشتن کارت بهداشت برای کلیه دست اندرکاران مواد غذایی الزامی بوده و نظارت ها را در حوزه بهداشت مواد غذایی ، بهداشت ابزار و تجهیزات و سایر اقدامات کنترلی به صورت شبانه روز دنبال شود.
دکتر بانشی، در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط شیوع کروناویروس درابعاد بی سابقه در مدت بسیار کوتاه سراسر جهان حتی کشورهایی که پیشرفته ترین شرایط علمی و فناوری را داشته با مشکلات زیادی روبرو شده است اما در استان ما در مرحله اول شیوع این اپیدمی با همراهی خوب مردم توانستیم جزو استان های موفق باشیم، در مرحله دوم افزایش بالا رونده این پاندمی که در استان شاهد آن هستیم انتظار می رود مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا حصول نهایی نتیجه مطلوب یار و مددکار فرزندان خود در حوزه بهداشت درمان باشند.
به گزارش وبدا : دومین روز از جلسه تحلیل آمار شبکه های بهداشت هشت شهرستان استان با حضور دکتر بانشی رئیس مرکز بهداشت استان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مهندس محمد رضا قلعه گلاب معاون فنی معاونت بهداشتی ، و بررسی تحلیل آماری واحد های بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، امور آزمایشگاه، آموزش سلامت،واحد تغذیه همزمان به صورت وبکنفرانس ناظران شهرستانی در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار