کد خبر: ۸۷۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 02 July 2020
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی اخبار کذب در آتش‌سوزی کوه خائیز دهدشت خطاب به رسانه‌ها از آنها خواست اخبار مثبت انعکاس دهند ودست از خودزنی بردارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، سردار حمید خرمدل در نشستی که به مناسبت تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ابوذر و همچنین تجلیل از اساتید پیشگام سلامت برگزار شد، خطاب به رسانه‌های استان گفت: دشمن از هر موضوعی که در ایران مطرح می‌شود بهره‌برداری می‌کند. در همین قضیه آتش‌سوزی‌های اخیر دیدید که چه بهره‌برداری‌هایی انجام شد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه با اخبار درست می‌تواند یک حرکت را نهادینه کند، افزود: بر عکس این موضوع هم می‌تواند رخ دهد و انحراف ایجاد شود. آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع اتفاق بدی بود که افتاد اما همه از استاندار گرفته تا معاونین و دیگر مسوولان پای کار بودند، 6 هلی کوپتر در منطقه حضور داشت و بسیج و هلال احمر هم بودند اما رسانه‌های استان می‌آیند و گزارش آتش‌سوزی استرالیا را به جای خائیز که یک حیوان آنجا تلف نشد مخابره می‌کنند.
وی ادامه داد: رسانه‌ها برجسته کردند که خائیز از بین رفت ! مسوولان کجایید؟در حالی که در بوشهر و غرب و شرق آتش‌سوزی می‌شود اما شما از آن باخبر نمی‌شود ما در استان چه بلایی داریم سر خودمان می‌آوریم. این موضع‌گیری‌های غلط مدیریت نظام را زیر سوال می‌برد.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در استرالیا هزاران هکتار از بین رفت و در نیویورک هم آتش‌سوزی صورت گرفت و همه چیز از بین رفت اما ما با انتشار این اخبارهایی که درست هم نیستند به سیستم مدیریت کشور زمانی که دشمن در حال بهره‌برداری است ضربه می‌زنیم.
سردار خرمدل به وضعیت بیماری کرونا و سیل و مشکلاتی که کشور آمریکا از آن رنج می‌برد اشاره کرد و با طرح این سوال که رئیس جمهور آمریکا برای مشکلات این کشور چه کاری انجام داده، افزود: رسانه باید زبان مردم و مطالبه‌گر باشد و ما از رسانه‌هایمان در سال جاری مطالبه‌گری جهش تولید را داریم اما نباید اینگونه سیاه‌نمایی کنیم.
وی به ظرفیت‌های بی‌بدیل و خدادادی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: یکی از عکاسان استان 300، 400 عکس از جاذبه‌ها و مناطق مختلف استان برای من ارسال کرد و من هم در گروه‌های مختلف ارسال کردم همه به من می‌گفتند واقعا این عکس‌ها متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است؟! ما باید روی این ظرفیت‌ها مانور دهیم و خودزنی نکنیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمن در تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام است، بر انعکاس اخبار مثبت توسط رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: نباید فضای رسانه‌‌‌ای به جای برجسته کردن اخبار مثبت مانند اقدامات جهادی و عمرانی و محرومیت‌زدایی به فکر برجسته کردن اخبار فلان گروه و جناح سیاسی باشد.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ماشین به یکی از مناطق صعب‌العبور استان رفتم و به دلیل صعب‌العبور بودن اذیت شدیم اما نظام به آن منطقه محروم و صعب‌العبور خدمات داده، از نعمت برق برخوردار هستند و سپاه هم کار آبرسانی را انجام داد چرا رسانه‌های ما به جای پرداختن به این خدمات، پرداختن به ظرفیت‌ها و نیروی جوان، مطالب غیرواقعی را مطرح می‌کنند و دشمن هم از آن بهره‌برداری می‌کند.
وی در بخش دوم سخنان خود خطاب به اساتید دانشگاه گفت: در بعد سیاسی دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، سال بعد پروسه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم باید اساتید دانشگاه امیدآفرینی کنند و این موضوع مهم در دستور کار آنها باشد.
سردار خرمدل این نکته را به اساتید دانشگاهی یادآور شد که نباید در فاز پدافند باشند و باید حمله آفندی هم در دستور کار باشد، امروزه نظام لیبرال غرب چهره ناکارآمد خود را نشان داده است و باید چهره واقعی آمریکا به جهانیان نشان داده شود که این وظیفه خطیر بر عهده اساتید و دانشگاه‌ها است.
وی با اشاره به شکست هیمنه آمریکا پس از حمله جمهوری اسلامی به عین‌الاسد گفت: اینکه دشمن سردار ما را در خاک کشور دیگری به شهادت برساند یا هواپیمایی مسافربری ما را سرنگون کند نشانه قدرت نیست بلکه ضعف این کشور را می‌رساند و جامعه دانشگاهی و اساتید ما باید به آن بپردازند.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن در درون با بازی‌های حزبی و گروهی و سیاسی ما را به خود مشغول کند، جمهوری اسلامی ایران اهداف والایی مانند اتحاد همه مستضعفین عالم دارد و این اهداف زمانی که همه همدلی و همراهی هستیم محقق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار