استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نیازمند نگاه ویژه دولت در بخش معدن است.
کد خبر: ۸۷۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 02 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست مشترک شورای بانک ها، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

کلانتری در این نشست ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: دشمنان همواره در حال طراحی فتنه هستند و مقابله با نقشه های شوم آنان عظم جدی ما را می طلبد.

استاندار با تاکید بر اینکه باید گام های خود را متناسب با ظرفیت های استان برداریم، تصریح کرد: تا سال گذشته مطالعاتی بر روی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد انجام نشده بود اما اکنون مطالعات اطلاعات تفصیلی هفت هزار کیلومتر مربع از پهنه های معدنی  استان یعنی حدود 50 درصد از وسعت کهگیلویه و  بویراحمد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 42 معدن به نتیجه رسیده است،افزود: زیرساخت های 8 معدن در شهرستان چرام به جاهای خوبی رسیده است.

کلانتری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزئی از این کشور است، عنوان کرد: ولی هیچ مطالعاتی روی معادنش انجام نشده بود در حالی که نیاز هست بیشتر هم دیده شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در همه بخش ها نیاز به فعالیت و کار دارد،ابراز کرد: خیلی از استانداران با یکی دو وزیر بیشتر کار ندارند و خیلی از این استان ها مشکلات صادرات دارند، ولی ما الان مشکلات زیرساختی داریم و من در طول سفرم به مرکز از آموزش و پرورش گرفته تا مسائل دیگر در اقتصاد و صنعت باید جلسات متعددی را با وزیران و معاونان برگزار کنم.

کلانتری از نحوه و میزان پرداخت تسهیلات در استان اعلام رضایت کرد و گفت: 45 درصد مصارف ما بیشتر از منابع ما است و در واقع بانک ها  بیکار ننشسته اند.

وی افزود: ولی یکی از موانع ما این است که نیروهای توانمند مالی بومی استان در جاهای دیگری سرمایه گذاری کرده اند و افرادی که می آیند تا از منابع داخلی بانک استفاده کنند منصرف می شوند، چون مشروط به این است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی را داشته باشیم.

استاندار گفت:  در بحث معادن از رتبه 28 به رتبه 21 رسیده ایم، ولی این قابل قبول نیست، ما باید به میانگین رتبه و در میانه جدول و در بین 15 استان برتر کشور برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد استان مرزی نیست، اظهار داشت: مردم این استان به نسبت جمعیت بیش ترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند.

کلانتری با بیان اینکه اراده دولت برای رفع مشکلات جدی است، بیان کرد: باتوجه به شرایط خاص کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود سقف پیشرفت فیزیکی 60 درصد برای این استان به 30 درصد کاهش یابد تا بتوانیم گام های موفق تری برداریم.

وی خواستار بررسی روزانه وضعیت معادن استان از سوی معاون اقتصادی استانداری و مدیرکل صمت شد.

سعید زرندی معاون  طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های مختلف استان، عنوان کرد: تسهیلات تبصره 18 کم بهره هستند و می توان با جذب صدرصدی این تسهیلات جهت توسعه استان گام برداشت.

وی با اشاره به ظرفیت های متنوع کهگیلویه وبویراحمد، تاکید کرد: گیاهان دارویی این استان ظرفیت تبدیل شدن به برند را دارند.

زرندی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 200 واحد تعطیل شده در کشور به چرخه تولید برگشتند، افزود: سال گذشته نیز 1600 واحد تعطیل فعالیت خود را از سر گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار