بچه ها ی اینجا پارک؛ فضای سبز وبازی نمی خواهند با همان خیابان ها وکوچه های خاکی بزرگ می شوند و تنها نان روی سفر ه می خواهند سفره ای که دیگر نانش  نسیه نباشد !
کد خبر: ۸۷۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 03 July 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور ::خبری از توسعه زیر ساخت نیست ؛اصلا نان هم روی سفره ها نیست .اگر هم هست نان نسیه است ! این را در دفترهای  قطور یک نانوایی در شمال شهر دهلران ودر یکی از محلات دیدم شاید  باورش کمی سخت بود برایم ، ولی دیم ورنجیدم ! که نان سر سفره یک محله از شهرم نسیه است نسیه ! 100خانواده نان مصرفی خود را به صورت قرض می برند وای خدای من مگر می شود در جامعه ما چنین مشکلی وجود داشته باشد!

اصلا شاید من اشتباه می کنم وخواب می بینم ؛ مگر ممکن است 100خانواده روزانه نان خود را تنها در یک محله به صورت قرض وتا گرفتن یارانه از نانوایی محل طلب کنند ! مگر می شود عده ای به خاطر بدهی قبلی خود به نانوایی برای گرفتن نان رجوع نکنند چون روی رفتن وگرفتن نان نسیه را دیگر ندارند  !

مگر می شود آن پیرمرد که خانمش دیالیزی است حسرت یک مرغ را بخورد وبگوید توان خریدن مرغ را ندارم ولی خیلی دوست دارم برای همسرم بخرم چون مریض است ! مگر می شود در شهری که مردمانش  8سال دفاع مقد س در خط مقدم جبهه وجنگ بودند نان نسیه سر سفرهایشان باشد .

به راستی سرزمین پراز گنج چرا پر از رنج است؛ سرزمینی که 90درصد نفت گاز غرب کشور را تولید می کند ونان سفر مردمانش به صورت نسیه است وای خدای من ما راچه شده   ! شرکت های شهر فعال اما جوانانش بیکار ! این چه حکایی است ؛ این چه مصیبتی است ، این چه دردی است که روز به روز در حال گسترش است در جامعه ما !

آقای میرسلیم! گفتی بودی ؛ما با مردم مستضعف آمریکا که در اثر کمبود امکانات، گرفتار بحران کرونا شده‌اند، همدردی می‌کنیم، ولی حیف که تحریم‌های ظالمانۀ دولت کینه توز آمریکا، مانع کمک‌رسانی ما می‌شود ! چرا کمک به آمریکا آقای میر سلیم ؛ بیا در سرزمین خودت در ایران دلیرت مردمانش  روزانه نان سفره خالی خو د را نسیه می برند ما را چه به آمریکا !

سرزمین دلیرت ایران عزیزت که تحریم نیست اگر می خواهی کمک کنی آدرس وتلفن موجود است ! ولی این خانواده ها سالهاست  فقر خود ونان نسیه خود را فریاد نزدند ! شما وهمه کسانی که انقلاب را ورد زبان دارند را به اینجا دعوت می کنم دهلران ، سرزمین شرهانی که وجب به وجب آن هنوز بوی باروت وعطر خون شهدا  در آن می پیچد ! هنوز که هنوز است در این شهر شهید تفحص می شود ولی سفره مردمانش از  نان نسیه پر است و صدای انقلابی شما وامثال شما همچنان بلند است .

ای کاش طبری آدرس ویا تلفن تنها یکی از دوستانش را به ما بدهد لواسان را نمی خواهیم بنام ما کند ؛ فقط پرداخت بدهی نان نسیه سفره های خالی خانواد ه ها این شهر مرزی طلب خواهیم کرد تا روی آمدن به نانوایی را داشته باشند تا دخترک بگوید بابا آمد بابا باز با نان نسیه آمد  ! مرغ را بی خیال هستم ؛چون تحریم ها باعث افزایش قیمت آن شده است !ولی حداقل جوجه ها را تلف نکنید تا قیمت مرغ بالا نرود وآن پیرمرد برای خانم دیالیزی  خود یک مرغ بخرد قول می دهیم که در ماه تنها یک بارمرغ بخرد تنها یک بار  ! وقول میدهد خودش وخانم دیالیزیش تنها شاهد رقص میوه های رنگارنگ باشد وهیچ وقت هوس طعم آنها را نکند قول خواهم داد.

بچه ها ی اینجا پارک؛ فضای سبز وبازی نمی خواهند با همان خیابان ها وکوچه های خاکی بزرگ می شوند و تنها نان روی سفر ه می خواهند سفره ای که دیگر نانش  نسیه نباشد !

جوانان این منطقه یکی پس از دیگری از درد بیکاری درمانده وآسیب پذیر شدند  ! درد ، فقرو انباشت مشکلات در کل شهر وجود دارد اما این محله چیزی دیگر است چون از نگاه مسئولان هم افتاده است تنها به خاطر فقر حاکم بر منطقه ! این چه حکایت وعدالتی است !که بچه ها ی این منقطه از دور نظارگر آمدن پدر ویا مادر باشند تا حداقل نان تازه وداغ بخورند ، وزیر لب بگویند  بابا آمد بابان با نان نسیه آمد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
تا دزدان بیت المال مصون از همه جا و رانت مدیران و مسئولان و نکبت زاده ها بر این مملکت حکومت کنند داستان همچنان باقی ست ......چیزی از مملکت نذاشتن الانم نوبت اجاره و یا به نوعی باج دادن کیش به چین ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار