آنچه که در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
ائمه جمعه برخی از مناطق استان در خطبه های این هفته به برخی مسائل مهم روز پرداختند.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 03 July 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ائمه جمعه برخی از مناطق استان در خطبه های این هفته به برخی مسائل مهم روز پرداختند.
عدالت منهای ولایت خوارج است
اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط فضای مجازی با رئیس و حوزه قوه قضائیه اشاره و به تبیین آنها پرداخت و یادآور شد: ملاک مبارزه با فساد باید حق و عدل و قانون باشد رهبر معظم انقلاب فرمودند مبارزه با فساد باید قاطعانه و بدون ملاحظه باشد یعنی مرزهای ساختگی و کاذب این جناح و آن جناح و وابستگی به این شخصیت و آن شخصیت و درون قوه قضائیه بودن یا نبودن باید درهم شکسته شود.
وی بیان کرد: تعدی و ظلم در اجرای عدالت از فساد مفسدان خطرناک تر است اجرای عدالت نگاه عادلانه و اقدام عادلانه می طلبد نمی شود با پیش داوری نادرست و اقدامات افراطی عدالت را اجرا کرد اجرای قاطعانه عدالت همراه با عدالت در اجرا دو بال تحقق عدالت حقیقی هستند و دقت لازمه انفکاک ناپذیر دو عنصر قاطعیت و سرعت در اجرای عدالت است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: مثلث طلایی قاطعیت، سرعت و دقت است که عدالت واقعی را محقق می کند یقینا بدون رعایت موازین و ضوابط شرعی و قانونی دست و زبان و قلم به انتقاد و افشاگری و مطالبه زدن همان ضرب المثلی است که با دستمال کثیف نمی شود شیشه کثیف را پاک کرد اگر در اجرای عدالت عصبانیت به جای قاطعیت و عجله به جای سرعت و پرخاشگری به جای فریاد رسا و بیان گویا آمد پیش داوری‌های شخصی و بازیهای سیاسی و جناحی جای آن آمد اجرای عدالت آسیب خواهد دید و بازخواست و سوال و انتقاد از مدیران قبلی قوه بجا و سزاوار است اما اتهام زنی بدون سند و مدرک گناه و معصیت فردی و اجتماعی است.
آنچه که در خطبه های نماز جمعه

صلواتی تاکید کرد : عدالت واقعی و حقیقی با ولایت محقق می شود عدالت منهای ولایت نتیجه اش خوارج است عدالت بدون معنویت ثمره اش تهمت و توهین و افتراء است عدالت بدون عقلانیت نتیجه اش همراهی با دشمن و تضییع حقوق دیگران است از دل عدالتخواهی بدون معنویت و عقلانیت و ولایت خوارج تولید می شود متاسفانه یک عده ای امروز در کشور و بعضا در استان در قالب واژه های مقدس ارزشها و باورها و اصول و آرمانها را ذبح و قربانی تمایلات نفسانی خودشان می کنند خطر اینها از گروه فرقان و منافقان برای انقلاب و نظام بیشتر است گروه فرقان و منافقان جسم شهید مطهری و شهید بهشتی را از انقلاب گرفتند عده ای فکر و افکار شهید مطهری و بهشتی را انقلاب می گیرند.
 امام جمعه قلعه ریسی خاطرنشان کرد: یکی از منکرات در جامعه نزاع عمومی و اخلال در نظم عمومی و ایجاد نامنی است سلب آرامش و آسایش ازمردم گناه بزرگ است هم خانوادها مراقبت کنند هم نهادهای فرهنگی با برنامه های آموزشی کمک کنند هم متولیان امنیت جامعه را برای کسانی که امنیت را از مردم میگیرند ناامن کنند.
وی در ادامه به ولادت علی بن موسی الرضا(ع) اشاره و با تبریک این روز و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به اقدامات حکیمانه امام رضا(ع) در مقابل نقشه هوشمندانه مامون اشاره و بیان کرد: اعلام گستردگی نارضایتی خود از سفر خراسان، به شدت از قبول پیشنهاد ولایت عهدی خودداری کرد، بهره برداری اصلی از ماجرای ولایت عهدی و اعلام شکار علیه امامت شیعه از هر فرصتی برای ارتباط با مردم استفاده کرد.
وی افزود: همه مامون هایی که در طول تاریخ تلاش نمودند جریان تشیع را نابود کنند خودشان نابود شدند امروز هم آمریکا به دنبال نابودی جریان تشیع است که امیدواریم نابودی خودش را مشاهده کنیم.
صلواتی به روز شهرداری ها و دهیاری ها وبا تبریک این روز عنوان کرد: ده را اهالی روستا و شهر را شهروندان می سازند آنچه باعث آبادانی روستا و شهر می شود تعامل و همکاری است و یقینا پیشرفت و آبادانی روستا و شهر با مدیریت جهادی و انقلابی انجام می شود و اقدامات دهیار و شهردار سبب پیشرفت ده و شهر می شود
وی تصریح کرد: حقوق همدیگر را رعایت کردن، اخلاق مدار بودن، استفاده از ظرفیت ها، بکار گرفتن جوانان متعهد و متخصص، فراهم کردن امکانات آموزشی و رفاهی برای جوانان، عدم تفرقه، عدم حاشیه سازی، عدم تخریب و سهم خواهی از جمله وظایفی است که دهیار و شهردار باید رعایت کنند که در سطح روستاها دهیاران توانمندی وجود دارد که در جهت خدمات رسانی به روستاها در سالیان گذشته تلاش و همچنین در سطح شهر اقدامات خوبی انجام گرفته که یک فرد با انصاف می تواند قضاوت درست کند اما در بسیاری از نقاط شهر هم نیازمند توجه هستند که امیدواریم توجه بیشتری صورت بگیرد.
آنچه که در خطبه های نماز جمعه
 
انتقاد از برخی معافیت های مالیاتی!
امام جمعه سی سخت در خطبه های نماز عبادی- سیاسی امروز این شهر به هفته امور مالیاتی هم اشاره کرد و گفت : گفته می شود از هنرمندان ، ورزشکاران و برخی گروه های خاص مالیات دریافت نمی شود که اگر اینگونه باشد کاملا اشتباه و بی عدالتی است.
حجت الاسلام مصباح نژاد خطاب به مسئولان متولی افزود: مگر این افراد چه کاری انجام می دهند که نباید مالیات خود را به دولت بدهند؟
مصباح نژاد دراین خصوص اضافه کرد: باید ساز و کاری ایجاد شود که هیچ فرار مالیاتی وجود نداشته باشد.
امام جمعه شهر سی سخت در ادامه به انتشار نامه شخصی به رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: دلیل نمی شود اگر کسی در دوره ای کار انقلابی میکرده الان هم همان گونه مانده باشد اینگونه فضا سازی که همه مشکلات را متوجه رهبری کنند جز کار دشمنان این نظام کار هیچکس دیگری نیست.
مصباح نژاد به هفته شهرداریها هم اشاره کرد و افزود: شهرداری ها در حال حاضر مشکلات زیادی دارند از حقوق های پرداخت نشده تا باقی مشکلات که امیدواریم دولت به کمک آنها بیاید و شهرداران هم ساز و کار و برنامه ای تدوین کنند  که از وابستگی خود به دولت بکاهند و خود درآمد زا باشند.
آنچه که در خطبه های نماز جمعه
 
انتقاد از جلب رضایت مردم با پول!
امام جمعه موقت سوق در خطبه های نماز امروز این شهر به حفظ بیت المال اشاره داشت و افزود : مسئولان ادارات اجازه ندهند بیت المال هدر برود، بیت المال امانتی است بسیار حساس و خطرناک، که متأسفانه برخی کمتر به این مهم توجه می کنند.
وی ادامه داد : كسی كه بخواهد با پول ، مردم را از خود راضی كند ممكن است كه تعدادی را در دنیا از خودش راضی كند ، امّا در آخرت باید جواب دهد.
امام جمعه موقت شهر سوق در ادامه به روز شهرداری و دهیاری اشاره کرد و طراحی معماری اسلامی در ساختمان ها و المان های شهر و روستاها را لازم و ضروری خواند.
آنچه که در خطبه های نماز جمعه
 
لزوم نظارت بر جریان های دزدپرور
امام جمعه شهر لنده در خطبه های نماز جمعه این شهر به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسولان قوه قضاییه در خصوص فساد و مبارزه قاطع با مفسدین اشاره کرد و گفت : ساختار‌های نا مناسب فساد پرور و ساختار‌های نظارتی ما دارای مشکلات زیادی است که رسالت و وظیفه دستگاه قضاییه را سنگین‌تر می‌کند و باید تلاش مضاعفی را در جهت مفسدین دولتی و غیر دولتی برای اجرای عدالت انجام دهند.
حجت السلام سید هدایت محمودی اصل افزود: مردم ما خواهان مبارزه جدی با فساد دولتی و غیر دولتی چه در درون قوه قضاییه و چه در بیرون این مجموعه هستند وبا توجه به سال جهش تولید مردم ما خواهان راه اندازی کارخانه‌های تعطیل هستند.
وی ساختار‌های نادرست نظارتی را عامل دزدی‌ها و اختلاس گران و گران فروشی عنوان کرد و گفت: اگر نظارت بود اختلاس و گرانی‌ها به وجود نمی‌آمد و اوضاع اقتصادی و تکلیف مردم به این وضعیت نبود.
محمودی اصل با اشاره به بی تدبیری‌ها و نبود ساختار‌های نظارتی گفت: هم نظام بانکی و هم جریان‌هایی که در آن‌ها دزد پرورش داده می‌شود به همین علت مشکلات مردم در اقتصاد و گرانی‌های افسار گسیخته بیشتر می‌شود، لذا از قوه قضاییه، دولت و مسئولان استانی درخواست می‌شود تا جلو افزایش قیمت‌ها را بگیرند و نگذارند فشار اقتصادی بیشتری بر مردم وارد شود.
امام جمعه لنده گفت: چرا هنوز طمع بعضی‌ها از دشمن قطع نشده و همچنان دنبال مذاکره هستند این افراد مغرضند و به اعتماد مردم و نظام لطمه وارد می‌کنند و به جای امید بستن بی جا و جاهلانه و گاهی همسو با دشمن، باید با مردم همراه شوند و به تولید داخلی اهمیت دهند و جهش تولید را محقق کنند.
وی به روز شهرداری و دهیاری اشاره کرد و گفت: آن‌ها باید صداقت در گفتار و صداقت در عمل و پاسخ گوبودن به مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهند.
محمودی اصل گفت: با توجه به وضعیت شهرستان لنده در خصوص بیماری کرونا باید موازین بهداشتی رعایت گردد و زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد و باید این بیماری جدی گرفته شود.
امام جمعه لنده در پایان خطبه صرفه جویی در مصرف آب و برق رابه همگان توصیه و سفارش کرد.
آنچه که در خطبه های نماز جمعه
 
انتقاد از دردسرهای یک جاده ملی برای مردم محلی
حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» امام جمعه پاتاوه به سخنان مهم رهبر انقلاب برای دستگاه قضا و مسئولان آن اشاره و عنوان کرد: احیای حقوق عامه از جمله مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.
وی در همین راستا در زمینه گرانی ها، متذکر شد: دادستان ها در این باره وظیفه مهمی دارند، موضوع گرانی ها و فساد در کالاهای اساسی بازار وجود دارد که جلوی اینها باید گرفته شود.
چراغی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث جاده ترانزیتی یاسوج به اصفهان گریزی زد و گفت: جاده یاسوج به اصفهان مهم ترین و پر ترافیک ترین و البته پر حادثه ترین جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که متاسفانه سالانه جان بسیاری از هم وطنان را می گیرد.
امام جمعه پاتاوه ادامه داد: شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی بی نظیر و البته قرار گرفتن در مکانی استراتژیک، متصل کننده جنوب به شمال کشور بوده و یکی از محورهای ترانزیتی کشور، محور یاسوج به اصفهان محسوب می شود که سالانه مقدار زیادی از حجم بار بین جنوب و شمال کشور از شهر یاسوج به خصوص از این محور ارتباطی جابه جا می شود.
وی اظهار کرد: در مسیر این جاده پر ترافیک تعداد زیادی روستا قرار دارد ، که می طلبد نسبت به ایمن سازی جاده در مکان های روستایی منتهی به پاتاوه حداکثر تلاش انجام گیرد و با احداث پل هوایی ، ماشین رو و علائم راهنمایی و رانندگی از خطرات جدی تر در آینده جلو گیری شود.
چراغی به احداث محور پاتاوه- دهدشت هم اشاره کرد و گفت: این محور هنوز به بهره برداری نرسیده و این در حالی است که احداث این جاده می تواند نقش چشم گیری در کاهش سوخت، استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت داشته باشد، روند لاک پشتی ساخت آن مردم حاشیه این جاده را آزار می دهد.
خبرنگاران حصار را بشکنند
امام جمعه دهدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر به تبیین بخشی از سخنان رهبر انقلاب در خصوص قوه قضاییه پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب به مسئله تحول در قوه قضاییه تاکید داشتند و فرمودند نیاز به این است در این دستگاه تحول بیشتر ایجاد شود.
حجت الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه امروز مردم به فسادستیز بودن و مقابله با فساد امیدوارند توقع هم این است افزود : باید قوه قضاییه و عدلیه به جایگاه واقعی برگردد و احیای حقوق عامه مد نظر باشد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از نخبگان حوزه و دانشگاه و مردمی بودن از دیگر خصوصیات قوه قضاییه است گفت: باید در مبارزه با فساد قاطعیت وجود داشته باشد و به فرموده رهبر انقلاب دست مفسد باید قطع شود.
حجت الاسلام وحدانی فر در بخش دیگری از سخنانش روز قلم را به اصحاب قلم، نویسندگان، خبرنگاران و بیدار کنندگان جامعه تبریک گفت.
وحدانی‌فر با اشاره به اهمیت کتابخوانی افزود: کتابخوانی قلم فرسایی را تقویت می‌کند اما متاسفانه می‌بینیم به کتابخوانی کمتر اهمیت داده می شود و برخی ها عمده وقت خود را به فضای مجازی در گوشی های همراه اختصاص می دهند.
وی گفت: خبرنگاران حصار را بشکنند و در دفاع از نظام اهتمام داشته باشند و پیام‌های انقلاب را مخابره و با قلم خود جوانان و نوجوانان را با دین اسلام آشنا کنند.
خطیب جمعه دهدشت:  باید دولت، مجلس و قوه قضائیه به سمت پژوهش برود پژوهش محوری باعث تقویت قلم می‌شود.
امام جمعه دهدشت همچنین وضعیت تصفیه خانه شهر دهدشت را متذکر شد و گفت: تصفیه خانه این شهر باید به روز و بر اساس آخرین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شود.
فکری برای تیراندازی در عروسی ها کنید
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته قوه قضائیه و وظایف مهم مقام قضائیه گفت: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه وظیفه دارد که مثلا در بخش دیشموک در خصوص تیراندازی در مراسمات عزاداری تمهیداتی بیندیشد.
حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: برخی از جرم‌ها هزینه‌های سنگینی برای کشور و یا هر منطقه‌ای دارد.
وی با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول و تحول خواهی در قوه قضائیه ادامه داد: مبارزه با فساد بایستی در همه شهر‌ها ادامه پیدا کند که جا دارد مقام قضائی از انسان‌های معتمد در خصوص تضییع حقوق مردم و بیت المال در شهر‌های کوچک هم سئوال بپرسد.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه تحولات درون سازمانی و برون سازمانی قوه قضائیه روند بسیار مثبت و خوبی دارد، گفت: اقتدار دستگاه قضائی و افزایش امید مردم مهمترین پیامدهای حرکت قوه قضائیه است.
راوند با اشاره به ضرورت مردمی بودن قوه قضائیه گفت: قضات بایستی در بین مردم و نمازگزاران حضور پیدا کنند و از بالا به مردم نگاه نکنند.
وی افزود: قاضی باید مردمی و برای مبارزه با فساد جدیت داشته باشد کما اینکه از زمان رئیس قبلی قوه قضائیه کار مبارزه با فساد آغاز و هم اکنون به اوج خود رسیده است.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به قرمز شدن وضعیت برخی از شهرستان‌های استان گفت: نیاز هست تا شهروندان دیشموکی در این زمان شیوع بیماری کرونا از مراسم عزاداری سنگین و عروسی‌های شلوغ بپرهیزند.
راوند در خصوص مشکلات آب آشامیدنی در سطح شهر دیشموک افزود: برخی از کوچه‌ها و خانوار‌های شهر دیشموک به علت مصرف بی رویه آب توسط برخی از شهروندان چند روز آب شرب آنها قطع می‌شود که نیاز هست مصرف بهینه داشته باشیم تا آب به همه نقاط شهر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار