کد خبر: ۸۷۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 04 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در آیین بهره برداری از ۵۵ دستگاه دمنده و در حاشیه اجرای مانور اطفای حریق در منطقه فیروزآباد شهرستان بویراحمد گفت: ۸۷ درصد از مساحت این استان جنگل و مرتع است و باید مجهز به تجهیزات اطفای حریق باشیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: کل دمنده های اطفاء حریق استان تا سال ۹۸ به تعداد ۴۸ دستگاه بود و امسال ۷۵ دمنده اضافه شد و تا پایان سال به ۳۰۰ دمنده می رسد.
استاندار از ایجاد پایگاه ثابت با دکل های پایش، کنترل و رصد، استخر آب، آشیانه بالگرد و تجهیزات اطفای حریق انفرادی و گروهی خبر داد و گفت: یک فروند بالگرد برای شهرستان بویراحمد دنا در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید به اینکه خاموش کردن آتش به روش سنتی جوابگو و کارآمد نیست تصریح کرد: تلاش بر این است تا پایگاه های مقاومت، شوراهای اسلامی و دهیاری ها ضمن آموزش های لازم مجهز به تجهیزات اطفاء حریق شوند.
حسین کلانتری با بیان اینکه، ۹۰ درصد از آتش سوزی ها عامل انسانی دارد تاکید کرد: سرمایه اصلی ما جنگل و مرتع است و تهدید کننده اصلی آن آتش سوزی هاست و نباید از این مسئله غفلت کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت همه مردم عزیز این استان به اهمیت داشته ها، جنگل ها و مراتع این منابع و نعمت خدادادی استان آگاهند و عشق می ورزند و قدر می دانند و در اطفای حریق به خوبی و شایستگی مشارکت می کنند.
وی تاکید کرد: با تامین تجهیزات یک گام دیگر برای مقابله با آتش سوزی ها در استان برداشته شده و پیام اصلی ما این است که موضوع آتش سوزی ها جدی گرفته شود و آنهایی که به عمد دست به چنین کاری می زنند خیانت می کنند و قطعا گرفتار قانون خواهند شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با گرامی داشت یاد و خاطره البرز زارعی جوان فداکار که جان خود را در آتش سوزی منطقه دیل گچساران از دست داد گفت: مردم عزیز استان در برابر آتش سوزی ها احساس مسئولیت می کنند و در مشارکت اطفای حریق نقش شایسته ای دارند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در مانور اطفای حریق در منطقه فیروزاباد امام زاده مختار(ع) حضور داشت و از مجموعه عوامل برگزار کننده این مانور تقدیر و تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار