کد خبر: ۸۷۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱ 06 July 2020


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه وبویراحمد به همراه معاونت مسکن شهری از روند اجرایی پروژه طرح اقدام ملی گچساران، پروژه زیتون، روستای اسلام آباد و سربیشه بازدید و خواستار تسریع در روند آماده سازی پروژه ها شد. 
حسین جنتی در حاشیه این بازدید یکی از اولویت های مهم در سال جهش تولید را تأمین مسکن بر شمرد و گفت؛ مسکن گامي مهم در دست يابي به توسعه پايدار است.
جنتی با بیان اینکه مسکن باعث ایجاد تحرک در سایر بخش های اقتصادی می شود، خواهان تسریع در روند اجرای پروژه های مسکن شهری و روستایی شد.
وی در بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی اظهار کرد؛ فعالیت های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویر احمد در طرح اقدام ملی ، توسط امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی با عملیات خاک برداری، حمل مصالح، آماده سازی معابر، خیابان کشی و احداث معابر در حال اجراست.
جنتی در نشست هایی که در این بازدید با مدیران شهرستان، شهردار و مدیر آب و فاضلاب گچساران داشتند یادآور شد: پروژه زیتون گچساران در زمینی به مساحت 7000 متر مربع جهت ساخت 40 واحد مسکونی در سال 1398 آغاز شده است. وی ضمن تاکید بر نظارت دقیق از روند اجرا ، تسریع در آبرسانی به پروژه های مسکن شهری و اقدام ملی را  از مدیر آب و فاضلاب شهرستان خواستار شد و از شهردار گچساران خواهان مساعدت وو تسریع در رفع موانع جهت آماده سازی این پروژه شد. جنتی  پیش بینی کرد این پروژه تا پایان سال جاری افتتاح شود.
جنتی برای رفع معارض زمین های مربوط به بنیاد مسکن از روستای سربیشه بازدید کرد و گفت: اراضی تحت تملک بنیاد مسکن  در روستای سربیشه رفع تصرف شده است. در صورت مستثنیات حدفاصل زمین اعلامی به طرح هادی و مجاورت آن با طرح و عدم معارض و رعایت تمامی حریم‌ها غیراراضی و باغی بودن زمین مورد نظر ملاک عمل است و در کمیسیون اسناد مطرح در صورت موافقت اعضای کمیسیون، به طرح الحاق می‌شود.
جنتی به اقداماتی که در بحث اراضی ملی داشته اند اشاره کرد و گفت: تفکیک و واگذاری اراضی ملی تحویلی به بنیاد مسکن بنا به تقاضا افراد در روستا، نظارت بر ساخت‌و ساز به منظور مقاوم سازی، صدور اسناد شهری و روستایی، شناسایی اراضی ملی حریم در مجاروت روستا در صورت عدم اراضی ملی داخلی در محدوده طرح هادی بنا به تقاضا افراد و اعلام نیاز و الحاق طرح به آن در مراحل قانونی انجام می شود.
سربیشه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است. این روستا در دهستان امامزاده جعفر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال1395 دارای جمعیت 1275 نفر بوده است. 
در این بازدید  جنتی با اشاره به اهمیت فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص شناسایی روستاهای محروم گفت: توجه به عمران و آبادانی روستاهای استان، در دستور کار این نهاد می باشد که این امر منجر به پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می باشد 
وی در جریان این بازدید، ضرورت مناسب سازی محیط زیست روستایی را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: از اهداف این نهاد انقلابی، رعایت مشخصات فنی و اجرای طرح ها با کیفیت مطلوب در پهنه کالبدی روستاها می باشد که این اصل جزو اصول اجرایی این بنیاد است. وی همچنین لازمه پیشرفت اهداف عالیه نظام و حفاظت اراضی ملی  را مشارکت همگانی دانست 
جنتی با اشاره به اینکه، تأمین زمین و تأمین منابع مالی به عنوان مهم ترین الزامات تحقق برنامه اقدام ملی و همچنین مسکن روستائیان است گفت یکی از موانع موجود درتسریع روند تأمین مسکن همین بحث تملک اراضی است و ما با مساعدت مسولان استانی تمام تلاش خود را برای رفع معارض این زمین ها انجام خواهیم داد.
روستا اسلام آباد پرجمعیت‌ترین روستای دهستان لیشتر و مرکز دهستان لیشتر می‌باشد و براساس سرشماری سال 1395  دارای172 خانوار با 746 نفر جمعیت می باشد.
جنتی در پایان یادآور شد: تکمیل وتحویل 3500 واحد مسکونی مسکن محرومین و احداث 1011 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن از جمله برنامه های بنیاد مسکن در سال ۹۸ و ۹۹ می باشد که مسکن محرومین در سطح روستاهای کم برخوردار برای کسانی که فاقد مسکن یا بد مسکن هستند در صورتی که جز افراد نیازمند روستایی و ساکن دائم روستا باشند انجام می پذیرد. در این طرح برای احداث میانگین ۶۰متر مربع مسکن مقاوم، ۴۰ میلیون تسهیلات قرض الحسنه بلندمدت (۱۵ساله)و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار