کد خبر: ۸۷۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 05 July 2020
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کنونی استان گفت: تیر و مردادی سخت و طاقت‌فرسا در انتظار مردم است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمدمهدی بانشی گفت: استان چند هفته‌ای است که رسما وارد پیک اول بیماری شده و هر روز بر تعداد بیماران افزوده می‌شود و این روند افزایشی به احتمال زیاد یکی دو ماه آینده ادامه دارد اما مقدار افزایش بستگی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجبار استفاده از ماسک از امروز ۱۵ تیر ماه گفت: خوشبختانه در استان ما از دو هفته قبل استفاده از ماسک در ادارات اجبار شده بود و مراجعه کنندگان ملزم به استفاده از ماسک بودند و بیش از ۹۰ درصد اجرایی شد. مطمئنا با این دستورالعمل کشوری استفاده از ماسک در استان بیش از این میزان خواهد بود.
وی با بیان اینکه وضعیت بسیار بسیار نگران کننده است، گفت: تیر و مردادماه بسیار سخت و طاقت‌فرسایی در انتظار مردم استان است همانطور که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ابتکار عمل دست مردم است و از مردم انتظار می‌رود همکاری کنند.اگر تک تک مردم احساس وظیفه نکنند دولت و حاکمیت نمی‌توانند به تنهایی کاری کند.
بانشی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد استانی کرونا کارمندی که ماسک نزند به تخلفات اداری ارجاع داده می‌شود، گفت: به ارباب رجوع‌های بدون ماسک هم خدمات ارائه نمی‌شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افزایش قیمت ماسک گفت: تعزیرات حکومتی و سازمان صمت باید در این خصوص نظارت کنند اما طبق اعلام رئیس جمهور ماسک باید ارزان شود تا همه مردم استفاده کنند.ماسک در استان هزار تومان شود تا به راحتی به دست همه برسد.
وی اضافه کرد: ماسک‌های پارچه‌ای سه لایه برای استفاده عموم مردم می‌تواند موثر باشد ضمن اینکه تذکر می‌دهم ماسک‌های N ۹۵ سوپاپ‌دار اصلا ماسک‌های خوبی نیستند.
بانشی ادامه داد: این ماسک‌ها بسیار خطرناک هستند و چون قیمت ۴۵، ۵۰ هزار تومان دارند مردم به خاطر این قیمت بالا از آنها استفاده می‌کنند اما به راحتی می‌تواند ویروس را پخش کند لذا افراد از کسانی که ماسک N ۹۵ استفاده می‌کنند دوری کنند.
وی در پاسخ به گردش ویروس از طریق کولر خودرو گفت: به مردم توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است از تهویه باز استفاده کنند فضای بسته خطر این ویروس را ایجاد می‌کند. مردم از کولرهای آبی به جای کولر گازی استفاده کنند چرا که کولر گازی باعث گردش ویروس می‌شود. / فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار