کرونایی شدن اعضای دو تیم استقلال و فولاد می‌تواند بار دیگر برگزاری مسابقات لیگ برتر را با مشکل مواجه کند و شاید بهتر باشد سازمان لیگ رای به تعطیلی مسابقات بدهد.
کد خبر: ۸۷۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸ 06 July 2020

سپهر ستاری: مثبت شدن تست کرونای اعضای دو تیم استقلال و فولاد شوک بزرگی به تیم‌های لیگ برتری وارد کرده و تبدیل به مهم‌ترین خبر این روزهای فوتبال ایران شده است. این اتفاق فعلا بازی‌های این هفته دو تیم با پارس جنوبی جم و نساجی را به تعویق انداخته و فعلا سازمان لیگ در حال بررسی ادعای این دو باشگاه است. در واقع طبق قانون اگر 25 درصد از اعضای هر تیمی به بیماری کرونا مبتلا شوند بازی‌های آن تیم تا زمان منفی شدن تست‌ها لغو می‌شود و تمامی اعضا باید به قرنطینه بروند.

روز جمعه جواد نکونام در گفت و گویی به کرونایی شدن چند بازیکن خود اشاره کرد و شنبه هم خبر تست مثبت 11 بازیکن و 5 عضو دیگر این تیم منتشر شد تا مشخص شود وضعیت این تیم اصلا جالب نیست؛ علاوه بر این حسن بیت‌سعید هم خبر از ابتلای خود به کرونا داد و اعلام کرد 12 روز است که به قرنطینه رفته است.

با این حال داستان تنها به تیم فولاد ختم نشد و روز شنبه باشگاه استقلال هم از کرونایی شدن بازیکن خود در آستانه سفر به عسلویه برای دیدار با تیم پارس جنوبی خبر داد. پس از پایان بازی استقلال مقابل سایپا اعلام شد مجیدی قصد داشته از وریا غفوری به دلیل سرماخوردگی استفاده نکند ولی در آخرین لحظات کاپیتان استقلال آماده حضور در میدان شده است و اکنون با توجه به اینکه غفوری و دیگر کرونایی‌های آبی‌ها مقابل سایپا به میدان رفته‌اند، به نظر می‌رسد بازیکنان این تیم هم باید نگران وضعیت خود باشند؛ اتفاقی که برای تیم ماشین‌سازی، حریف هفته قبل فولاد هم رخ داده و ممکن است در روزهای آینده شاهد ابتلای بازیکنان این تیم هم باشیم.

با توجه به اینکه غفوری و دیگر کرونایی‌های آبی‌ها مقابل سایپا به میدان رفته‌اند، به نظر می‌رسد بازیکنان تیم سایپا هم باید نگران وضعیت خود باشند؛

در میان اخبار کرونای تیم‌های فولاد و استقلال، بعضی از اخبار غیررسمی هم خبر از تست مثبت سه بازیکن پرسپولیس در روزهای گذشته داد که اکنون در سلامت کامل هستند ولی مشخص نیست تا چه اندازه این اخبار صحت دارد. با این وجود به نظر می‌رسد موارد دیگری از ابتلای بازیکنان لیگ برتری به کرونا وجود داشته باشد.

در این بین در صورت تایید ابتلای بیش از 25 درصد اعضای دو تیم استقلال و فولاد این دو تیم باید راهی قرنطینه شوند و بازی‌ها و تمرینات آن‌ها لغو می‌شود که این اتفاق آن‌ها را از شرایط آمادگی دور خواهد کرد و کار سازمان لیگ برای برگزاری دیدارهای عقب‌افتاده این دو تیم بسیار سخت خواهد بود. از طرفی در این دو هفته که از شروع لیگ برتر گذشته سازمان لیگ و اکثر تیم‌های لیگ برتری نشان دادند توانایی برگزاری لیگ برتر در شرایط بهداشتی را ندارند؛ در واقع اگر نگاهی به پروتکل‌های کشورهایی چون اسپانیا، انگلیس و آلمان بیاندازیم، کاملا تفاوت ایران با این کشورها واضح است و ادامه برگزاری مسابقات می‌تواند بازیکنان و اعضای تیم‌ها را با خطرهای بیشتری مواجه کند. از طرفی این روزها آمار ابتلا به کرونا در کشورمان اصلا جالب نیست و با افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر تعداد شهرهای وضعیت قرمز بیشتر شده است.

حال به نظر می‌رسد بهتر است سازمان لیگ با لغو مسابقات درباره تعیین قهرمان، سهمیه آسیایی و همین‌طور تیم‌های سقوط کرده به لیگ یک و حتی تیم‌های راه‌یافته به لیگ برتر تصمیم‌گیری کند؛ چرا که علاوه بر لیگ برتر در لیگ یک هم شرایط خوبی وجود ندارد و تیم‌های لیگ یکی به خاطر شرایط مالی خود حتی در شرایط بدتری هم قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار