کمیته راهبری تامین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول در بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 06 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن جلسه کمیته راهبری تامین مسکن خانواده های دو معلولی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمود موسوی رییس هییت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان ، جنتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مرادی مدیر کل سازمان بهزیستی استان , جباری فر معاون راه و شهر سازی استان و غریبی مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان در محل سالن جلسات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار شد.
حسین جنتی مدیرکل بنياد مسكن انقلاب اسلامي کهگیلویه و بویر در این جلسه اظهار کرد: رسالت اصلی بنیاد مسکن ،تأمین مسكن  برای محرومان، معلولان و بي سرپرستان است كه در پيام تاريخي حضرت امام خميني (ره) به آن اشاره شده و همواره مورد توجه و تأكيد مقام معظم رهبري و دولت بوده است. بنابراین بنیاد مسکن، ضمن به کارگیری امکانات بالقوه خود و بهره‌گیری از مساعدت سایر نهادهای متولی امر مسکن ، با نیت گام نهادن در مسیر تامین مسکن این اقشار‌، برنامه‌ای پیش روی خود دارد تا در مدت زمان معین، مسکن خانواده های دو معلولی استان را با همکاری سایر نهاد های متولی تأمین کند.
وی افزود: بخش عمده مشکلات معلولین فاقد مسکن، نداشتن زمین مناسب جهت تامین مسکن و همچنین نداشتن ضامن مورد نظر بعضی از بانکها است که امیدواریم با مساعدت انجمن خیرین مسکن ساز و راه و شهرسازی  وهمکاری بانکهای عامل این مشکلات مرتفع شود.
موسوی رئیس هیئت مدیره انجمن بر لزوم تلاش مضاعف در جهت اهداف انجمن تأکید و تصریح کرد : می بایست در جهت درآمد زایی انجمن جهت تأمین مسکن خانوارهای دو معلولی استان اقداماتی صورت گیرد از جمله مشارکت در طرح های بنیاد مسکن و اجرای پروژه های آنها و ایجاد کار گروه های تولیدی مصالح ساختمانی و استفاده از انتفاع آنها در جهت اهداف انجمن غریبی مديرعامل انجمن خيرين مسكن ساز نیز در این جلسه بیان کرد: از مهمترین اهداف این جلسه حل مشکلات اقشار نیازمند فاقد مسکن جامعه است و همه تلاش ها باید در جهت خانه دار شدن نیازمندان فاقد مسکن باشد ومسئولین نیز باید در این راستا با تمام توان همکاری داشته باشند .
وی افزود: ابتکار خوبی در تأمین مسکن خانوادههای دو معلول ويا بيشتر با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، و خیرین دركشور انجام شده است که این فرصت ،توفیقی است که بوجود آمده و می بایستی از آن به نحو احسن استفاده کرد. 
مدیرعامل انجمن خیرین  مسکن ساز استان در ادامه گزارشی در خصوص تعداد واحدهاي مسكوني شهری و روستایی ويژه اين مددجويان، ارائه کرد و گفت: سهمیه ساخت خانوارهای دو معلولی شهری استان 111 واحد می باشد که از این تعداد 64 واحد تحقق یافته است و برای مابقی سهمیه درشهرهای مختلف زنین تملک شده . از سهمیه تعمیری خانوار های دو معلولی شهری استان که 56 واحد است، صددرصد آن تحقق یافته است. سهمیه ساخت دو معلولی روستایی استان 236 واحد است که از این مجموع 128 واحد تحقق یافته، 108 واحد در حال پیگیری و باید توسط بهزیستی معرفی شود، سهمیه تعمیری خانوارهای دو معلولی روستایی استان نیز 56 واحد است که 34 واحد آن تحقق یافته، مابقی باید توسط بهزیستی معرفی شود.
جباری فر معاون راه و شهر سازی استان نیز  اظهار کرد : زمين مورد نیاز برای  احداث واحدهاي مسكوني خانوارهای دو معلولیتی توسط این اداره  در شهرهایی که سازمان دارای زمین است تامين می شود و خواستاراقدام و شروع عمليات اجرايي براي انجام ساير اقدامات از سوي دستگاهها و نهادهاي متولي نياز دارد.
وی گفت: طبق ماده قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولی از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، آماده سازی زمین، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف هستند.
مرادی مدیرکل سازمان بهزیستی استان نیز یکی از دغدغه های قشر محروم را تامین مسکن خواند و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت های استانی ، خیرین ، متولیان و مسئولین در راستای خانه ادار شدن قشر محروم به ویژه خانواده های دارای افراد معلول گام های ارزشمند و مهمی برداشته شود. 
در پایان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تشکر از همدلی و همکاری کلیه نهادهای عضو کمیته راهبردی عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد و با تأمین اعتبار لازم بتوانیم همه خانواده‌های دارای دو معلول را در سطح شهر و روستاهای استان از ساخت مسکن مناسب بهره‌مند نمائیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
گناه هست که یه معلول در روستای گوشه مرد معلول زن هم دارد و همینجور بدون فکر درمورد تولد فرزندان معلول نشهسته وبا خیال راحت برای خودش زده و ۶ فرزند معلول دیگه مثل خودش تحویل جامعه داده و خیالش هم راحت هست ک دولت خرجشون رو میده خونه بهشون میده وووووو .ما اعتقاد داریم ک باید به معلولین کمک بشه وکار خوبی هست ولی مشکل آنجاست ک چرا یه آدم معلول بیاد وکارخانه جوجه کشی درست کنه وهی معلول بریزه بیرون .اون بچه ها گناه دارن و آینده ای سخت برای فرزندانشان .بهتر هست مسعولین مربوطه به همچنین آدمایی مشاوره بده و مشکلات همچنین افراد معلول رو براشون روشن کنه ‌.دلم میسوزه برای بچه هایی ک هی معلول به دنیا میان از بی خردی مسعولین وپدر ومادران معلول .یکی دوتا سه تا نه اینکه ۶ تا .گناه داره بخدا .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار