مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت : یک میلیارد و 33 میلیون تومان جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در سه‌ماهه اول سال جاری برای مددجویان این نهاد هزینه شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 07 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد ، قباد مبشری ، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ، بابیان اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد در زمینه خدمت‌ رسانی به مددجویان ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است، گفت : یک میلیارد و 33 میلیون تومان در سرفصل بیمه خدمات درمانی ، بهداشتی و خدمات ویژه درمانی ازجمله فرانشیز بستری ، پاراکلینیک ، دارو ، هزینه نگهداری در منزل در سال جاری برای مددجویان این نهاد هزینه شده است. 
وی اظهار کرد : بیمه پایه برای مددجویان ساکن شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود که از سال گذشته به بیمه سلامت واگذارشده و مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت روستائیان و عشایر بهره‌مند هستند. 
مبشری با اشاره به اینکه 1275 بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برخوردارند، تصریح کرد: در سرفصل خدمات درمانی ویژه و کمک به بیماران صعب‌العلاج، فرانشیز دارو، پاراکلنیک و بستری و هزینه ایاب و ذهاب  به مددجویان در سال جاری 243 میلیون و 100 هزار تومان پرداخت‌شده است. 
وی به بیمه اجتماعی مددجویان به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد:  در این زمینه 477 میلیون تومان برای 1013 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در سه‌ماهه اول سال جاری پرداخت شد. 
مبشری به اختصاص 300 میلیون تومان برای سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال با هماهنگی مراکز بهداشتی اشاره و اظهار کرد: در این خصوص 3000 کودک زیر پنج سال با معرفی مراکز بهداشتی در قالب این طرح کمک غذایی دریافت کردند. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین در زمینه کمک به مادران باردار و شیرده در سه‌ماهه اول سال جاری سه میلیون تومان هزینه شد. 
مبشری ارتقاء شاخص‌های بهداشتی را از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و اهداء سبد بهداشتی به مددجویان 10میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شده است. 
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار