کد خبر: ۸۷۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 15 July 2020
 متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت گفت: برای نخستین بار در استان عمل جراحی آزاد سازی عصب پنجم مغزی در این بیمارستان انجام گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عبدالحمید براتی افزود : این بیمار خانم ۶۷ ساله ای با سابقه ١٢ سال درد حنجره بود، به گونه ای که اختلال در صحبت کردن، غذاخوردن، درد شدید و ناتوان کننده سمت راست صورت داشت.
وی افزود: موارد مقاوم به درمان دارویی این بیماری (تریجمینال نورالژیا) با روش جراحی میکروسکوپیک و برداشتن فشار از روی عصب پنجم مغزی درمان می شوند.
متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت تصریح کرد: در این عمل جراحی با برش کوچک و ایجاد سوراخ کوچک در جمجمه در پشت گوش بیمار در سمت دردناک صورت بیمار، دسترسی به اعصاب مهم مغزی صورت می گیرد و فشار از روی عصب مذکور برداشته شد.
براتی ابراز داشت: از عوارض احتمالی و مهم این عمل جراحی، فلج صورت و از دست دادن شنوایی است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب بیمار، گفت: این بیمار پس از عمل جراحی بدون هیچ عارضه و نقص عصبی بیدار و هوشیار است، درد صورت بیمار کامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و صحبت کردن است.
 این عمل جراحی نیازمند پیشرفته ترین وسایل از جمله میکروسکوپ و وسایل ظریف جراحی مغز بود که تمام این تجهیزات پزشکی در اتاق عمل بیمارستان دهدشت وجود داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار