خطاب به نایب رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی
قانون من درآوردی(حوزه من نیست و فلانی ناراحت می شود) که بین نمایندگان استان مسبوق به سابقه هم هست در حقیقت توجیه و فرار از مسئولیت است که باید مچاله و در سطل آشغال انداخته شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 15 July 2020

اخیرا اعلام شد که مهدی روشنفکر به عنوان نایب رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس یازدهم شده است . موضوع آسیب های اجتماعی سال های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد ضمن هوشمندانه بودن این حضور برای روشنفکر را اما وظیفه سنگین و انتظارات بیشتری را هم متوجه وی کرده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی ، فعال رسانه ای و اجتماعی طی یادداشتی خطاب به روشنفکر نوشته است :
برادر ارجمند جناب آقای دکتر مهدی روشنفکر
نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی
                                                    سلام علیکم
در ابتدا ضمن آرزوی تحیات و سربلندی، کسب کرسی نمایندگی خدمت به مردم در خانه ملت را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.
بی شک، اراده و تلاش مضاعف تان در ابتدای مسیر در جهت دسترسی به مناصب و فرصت های درون مجلسی به منظور امکان خدمت بهتر و بیشتر را به فال نیک گرفته و ارج می نهیم.
ورودتان به کمیسیون آموزش و تحقیقات نشانه ی دغدغه مندی جنابعالی به شاخص اول توسعه یعنی آموزش بوده است که سالها عمر خود را هزینه و در واقع جوانی خود را در جهت اعتلای آن مصروف داشته اید.
عضویت و کسب نایب رئیسی فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی نیز نشانه ی درک صحیح موضوع و معضلات مبتلابه جامعه و دلیل بر عزم راسختان در خدمت به مردم می باشد که در همین راستا نکات و مواردی را حضور شریفتان معروض می دارم.
مستحضرید که متاسفانه پدیده شوم خودکشی بر دیار شهرستانهای کهگیلویه و چرامی که در دیانت، شجاعت، فرهنگ غنی اصالت و ایلیاتی کم نظیر هستند سایه افکنده است که ثبت ناباورانه هفت فقره خودکشی در یک ماه چیزی جز نگرانی جدی در حد فاجعه، نیست.
شاید باور نفرمایید اما در حال تقریر این یادداشت، بغض گلویم را گرفته و به شدت محزون و متأثرم اما باید پذیرفت که پنهان کردن واقعیت و پاک کردن صورت مسئله نه تنها کمکی به حل موضوع نمی کند بلکه موجب تشدید و عواقب خطرناک تر آن نیز می گردد.
بدانیم که سیاسی کردن امر و دنبال مقصر بودن (این و یا آن نماینده و مسئول)و دامن زدن به حواشی نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه خیانت به مردم و فرار از زیر بار مسئولیت است
یقیناً مجموعه ای از عوامل آنهم نه در کوتاه مدت، دخیل هستند که با تحقیقات میدانی رخ از نقاب خواهند کشید و این معضل بزرگ و دمل چرکین نیازمند نسخه ای شفا بخش و جامع است که همگان چشم به راه آن هستند
جناب آقای روشنفکر
مضاف بر اینکه درد کشیده، زجر کشیده، دغدغه مند و فرزند این دیار هستید عضویت و نایب رئیسی در فراکسیون آسیب های اجتماعی، حسن توجه و مسئولیت تان را چند ده برابر سنگین تر نموده است.
قانون من درآوردی(حوزه من نیست و فلانی ناراحت می شود) که بین نمایندگان استان مسبوق به سابقه هم هست در حقیقت توجیه و فرار از مسئولیت است که باید مچاله و در سطل آشغال انداخته شود.
جناب آقای دکتر
موارد 10 گانه که به عنوان محور و در واقع منشور و اساسنامه ی تشکیل فراکسیون ارائه شده اند بسیار دقیق، موشکافانه و کارشناسانه ذکر شده اند اما بنظر میرسد بند دهم آن که به منزله ی رأس هرم می باشد نیازمند تکمیل است.
مستحضرید کار فرهنگی که رفع آسیب های اجتماعی را نیز شامل می شود به شدت هزینه بر و البته نمود آن کم پیداست.
تشکیل این فراکسیون که می توان به جرأت از آن بعنوان یک شاهکار نام برد اهمیت آن کمتر از یک کمیسیون خاص نیست.
لذا ایفای مطلوب مأموریتش نیازمند تخصیص اعتبار بالایی است که می بایست بأی نحو پیش بینی و لحاظ گردد. تعارف هم ندارد و الا همانی می شود که تذکرش را داده  و ترسش را دارید (اقدامات شعاری، نمادین و گزارشات تصنعی)
ضمن طلب دعای خیر و قدردانی از هر زحمتی که در این راستا کشیده شده پیشنهاد می گردد با محوریت نماینده محترم مردم شریف کهگیلویه بزرگ که قطعاً دلسوزی و دغدغه دارند، شهرستانهای کهگیلویه و چرام را به جهت اهمیت موضوع به عنوان پایلوت طرح پیشنهاد و عملیاتی نمایید و در جهت کاهش و رفع آسیب های متعدد و مختلف آن کوشا و پویا باشید.
توفیقات همه جانبه تان را از خداوند سبحان مسئلت دارم.
از طرح موضوع قطعا خاطری رنجیده شده اما چه باید کرد؟
درد ساده ی جسمی را حتی اگر کتمان کنیم و دنبال درمانش نباشیم بی شک به سرطان بدل خواهد شد.
به امید فردا و فرداهای بهتر و شاداب تر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار