استاندار مازندران گام‌های برداشته شده در بهبود وضعیت مددجویان زیر پوشش بهزیستی را کم نظیر توصیف کرد و گفت : در مجموع دولت تدبیر و امید در حمایت از بهزیستی و افراد تحت پوشش آن سنگ تمام گذاشت.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 15 July 2020

استاندار مازندران گام‌های برداشته شده در بهبود وضعیت مددجویان زیر پوشش بهزیستی را کم نظیر توصیف کرد و گفت : در مجموع دولت تدبیر و امید در حمایت از بهزیستی و افراد تحت پوشش آن سنگ تمام گذاشت.

 ایرنا ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان بهزیستی مازندران در ساری افزود : دولت با همه مشکلات اقتصادی مستمری مددجویان بهزیستی را چند برابر افزایش داد ، برای ایجاد اشتغال مددجویان گام های بزرگی با پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره برداشت ، کمک های ویژه توانبخشی را چند برابر کرد و در زمینه مسکن معلولان هم تحول اساسی به وجود آورد.

وی حمایت دولت از زنان سرپرستان خانوار را بی نظیر توصیف کرد و گفت : همچنین دولت در حل مشکلات اجتماعی از جمله ترک اعتیاد ، ایجاد خانه سالمندان ، ساماندهی دختران فراری و گسترش مهدهای کودک نیز سنگ تمام گذاشته است.

استاندار مازندران با این وصف از بهزیستی به خاطر تحت پوشش داشتن جمعیت زیادی از کشور به عنوان نهادی نیازمند حمایت همه جانبه از سوی تمامی دستگاهها و افراد خیر نام برد و افزود : این که تنها در استان مازندران ۶۰۰ هزار نفر معادل ۲۰ درصد جمعیت خدمات گیرنده از بهزیستی باشند ، نشانگر اهمیت این نهاد و ضرورت حمایت از آن است.

حسین زادگان دستگاههای اجرایی استان را مکلف به همکاری با بهزیستی برای رفع مشکلات جمعیت زیر پوشش کرد و گفت : از بهزیستی هم انتظار می رسود دستگاه‌های بی‌توجه در این زمینه بویژه بی توجه به معلولان را به استانداری معرفی کند.

وی افزود : دستگاه‌های اجرایی مکلف به حمایت همه جانبه از بهزیستی به عنوان یک نهاد مردمی هستند چون بهزیستی علاوه بر مسئولیت سنگینی که در قبال جامعه هدف دارد ، بخش های زیادی از جامعه با این نهاد اجتماعی سر و کار دارند که باید در زمینه رفاه اجتماعی و حل مشکلات آسیب های اجتماعی به این نهاد کمک شود.

استاندار مازندران با اظهار این که تنوع فعالیت های بهزیستی بسیار زیاد است ، ادامه داد: دستگاه های اجرایی موظفند به نهاد بهزیستی به صورت تمام قد کمک کنند و بهزیستی نیز باید خواسته های جامعه هدف و مشکلات آنان را به درستی از دستگاه های اجرایی مطالبه نماید.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم مناسب سازی اماکن عمومی بویژه دستگاه های خدمات رسان برای حضور و یا خدمات غیر حضوری افرادتحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و بیان داشت: از آن جایی که جمعیت مازندران نیز همانند دیگر مناطق کشور در حال پیر شدن است ، از هم اکنون باید به زیر ساخت های مورد نیاز این قشر توجه جدی شود.

استاندار مازندران همچنینبه خدمات اورژانس اجتمای بهزیستی اشاره کرد و گفت : قانون نیز در برنامه ششم توسعه ۲۰ الزام را در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی تبیین کرده است.

حسین زادگان بار دیگر بر لزوم همکاری ، مشارکت و حمایت ویژه دستگاه های اجرایی در تحقق ماموریت های بهزیستی در مازندران تاکید کرد و گفت: سمن های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و به ویژه پزشکی به کمک نهاد بهزیستی بیایند.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی مازندران خواست تا افراد خیر و نیکو کار و همچنین صاحبان صنایع ، واحد های تولیدی و پیمانکاران قوی را به عنوان داوطلبان در قالب پشتیبان کننده از خانوارهای تحت پوشش بهزیستی ،تشویق کنند.

حسین زادگان گفت: امروز عدم مطالبه گری ، روزمرگی و یا تعدد ماموریت های غیر ضرور سبب شده است تا برخی از اولویت های ارائه خدمات مطلوب تر به مردم جا به جا شود به همین دلیل از نهاد بهزیستی که ماموریت های سنگینی را در ارتباط با بیشتر دستگاه های اجرایی دارد ، می خواهم که مطالبه گری را بر اساس ضوابط و مقررات دسته بندی و پیگیری کند.

استاندار مازندران گفت: مطمئنا جامعه هدف بهزیستی شرایط اقتصادی کشور را بهتر از همه در ک می کنند اما توجه به این نکته که این افراد توقع زیادی ندارند اما به توجه نیاز دارند ، ضروری است.

بهزیستی مازندران دارای ۲۴۵ هزار مددجوی تحت پوشش است که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری دریافت کرده و باقی از دیگر خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار