رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته در استان فارس شاهد وجود 80 هزار میلیارد تومان پروژه‌های مغفول مانده هستیم که از این میزان پروژه، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ ی ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اجازه آزادسازی 30 هزار میلیارد تومان وجه نقد در خصوص راه اندازی پروژه‌های مختلف در سراسر کشور که شامل پروژه‌های حمل و نقل و آزاد راه و سایر بخش‌های حوزه حمل و نقل است فراهم گشته کردید.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ 15 July 2020

تابناک فارس به نقل از شیرازه: محمود رضایی کوچی در چهارمین جلسه شورای ترافیک استان فارس کاهش تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری را یکی از دردسرهای تمامی مسئولان در سطح استان عنوان کرد و گفت:با استفاده از فناوری‌های جدید در تلاشیم تا میزان تصادفات در سطح استان کاهش محسوسی داشته باشد.

رضایی افزود: در برآوردی که در سال 99 صورت گرفته استان فارس جایگاه بهتری نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور داشته، که این امر نشان از مثمر ثمر بودن اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل، فعالیت‌های عمرانی که در سطح جاده‌های استان صورت گرفته را فعالیت‌های مثبت قلمداد کرد و افزود: هر مکانی که فعالیت‌های عمرانی در آن صورت گرفته میزان تصادفات کاهش چشمگیری داشته است.

او همچنین با بیان اینکه استان فارس 40 درصد سوخت مورد نیاز خود را در داخل استان تأمین کرده و 60 درصد سوخت مورد نیاز استان، از سایر استان‌ها وارد می‌شود، عنوان کرد: مسیرهایی که اکنون بیشترین تصادفات جاده‌ای را دارا می‌باشند مسیرهای منتهی به استان‌هایی است که فارس از آنها نسبت به خرید سوخت اقدام می‌کند.

معاون استاندار فارس در ادامه تاکید کرد: با بررسی‌های صورت گرفته طی سال های 88 تا 98 بیش از یک هزار و 800 نفر در جاده‌های استان جان باختند که این آمارها در سال 99 به 940 نفر تقلیل یافته است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته در استان فارس شاهد وجود 80 هزار میلیارد تومان پروژه‌های مغفول مانده هستیم که از این میزان پروژه، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ ی ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اجازه آزادسازی 30 هزار میلیارد تومان وجه نقد در خصوص راه اندازی پروژه‌های مختلف در سراسر کشور که شامل پروژه‌های حمل و نقل و آزاد راه و سایر بخش‌های حوزه حمل و نقل است فراهم گشته کردید.

در زمینه جرائم رانندگی با متخلفین تعارفی نداریم و برخورد جدی خواهیم کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز نیز در این جلسه،گفت: با توجه به استقبالی که مردم از فضای مجازی دارند و این همه فعالیت در این فضا اتفاق می افتد، باید در حوزه رانندگی و کاهش تصادفات نیز از این فضا استفاده کرد تا اثر گذاری مطلوب داشته باشد.

حیدر آسیابی در ادامه به مصوبات شورای ترافیک استان هم اشاره کرد و افزود: در مصوبات شورای ترافیک و جلسات این چنینی مشکل اصلی عدم اجرای مصوبات است چون در شناسایی عوامل و جغرافیای تصادفات که مشکل چندانی وجود ندارد.

آسیابی اضافه کرد: اگر در هر جلسه توجیح عدم اجرای مصوبات را شاهد باشیم به نتیجه نمی رسیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم کاهش سوانح رانندگی،تلفات و تصادفات را شاهد باشیم این امر بر می گردد به میزان اقدامات انجام شده،ابراز داشت: با گفتار درمانی نمی شود نسبت به رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات اقدام کرد.

او با بیان اینکه تا کی قرار است پلیس،اورژانس و دستگاه های متولی گزارش دهند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است،عنوان کرد:این ماجرا باید با یک برنامه زمان بندی مشخص جمع شود و یک اقدام ضریتی اتفاق بیافتد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد،همچنین جایی که با کمترین هزینه می توان یک مصوبه را اجرایی کرد اما اجرا نمی گردد،شاهد افزایش آمار تصادفات و تلفات هستیم.

دادستان شیراز تصریح کرد:نباید دل خوش کنیم که نسبت به سال گذشته کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم چون اگر کرونا نبود و تعطیلات نوروز امسال مانند دیگر سالها انجام می شد باز هم انتظار کاهش آمار داشتیم؟

آسیابی با تاکید بر اینکه بعضی از موضوعات و تلفات رانندگی وصف اخلال در نظم را دارد،اظهار کرد: صرف یک اعمال جریمه کافی نیست.

وی افزود: چه درون شهری و چه برون شهری برخی تخلفات مثل کورس گذاشتن داخل معابر شهری، تک چرخ، مارپیچ رفتن، همه مصداق اخلال در نظم است و ما در این زمینه با متخلفین تعارفی نداریم و برخورد جدی خواهیم کرد.

آسیابی در پایان با بیان اینکه در ایام نوروز تلفات جاده‌ای ما ده‌ها برابر تلفات کرونا بود،تصریح کرد: اما در بحث کرونا همه بسیج شدیم ولی در تلفات جاده‌ای که هر سال هزاران نفر جان خود را از دست می‌دهند یک اتفاقی عادی شده است که به نظر باید بیشتر بر این موضوع متمرکز شویم که به نتیجه مطلوب برسیم.

۶ درصد افزایش متوفیان تصادفات در حوزه درون شهر

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس نیز در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان فارس  در خصوص تصادفات حوزه درون شهری،گفت: در تصادفات منجر به جرح و خسارت حدود ۲۱ درصد کاهش داشتیم و این در حالی است که در تصادفات منجر به فوت حدود ۶ درصد افزایش متوفیان در حوزه درون شهر را شاهد بودیم.

عبا سی با بیان اینکه برخی از شهرستانها هستند که آمار تصادفات شان نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است،افزود: شهرهای مرودشت و لارستان در سه ماهه نخست امسال افزایش تصادفات داشته اند که همین امر موجب افزایش آمار استان شده است.

وی با بیان اینکه با بررسی های به عمل آمده عوامل متعددی در بروز تصادفات خیل هستند،ابراز داشت: اما عمده ترین آنها عامل انسانی است که 85درصد در تصادفات نقش دارند.

او ادامه داد: وقتی که وضعیت جاده خوب نباشد یا خودرو استاندارد نیست، انسان می تواند تصمیم بگیرد که با احتیاط رانندگی کند یا از آن وسیله در آن زمان استفاده نکند، همچنین یک سری علل مثل عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه از دیگر عوامل موثر در افزایش تصادفات است که همه اینها نیز به عامل انسانی بر می گردد.

رئیس پلیس راهرو استان فارس یکی از عواملی که باعث عدم توجه به جلو راننده می‌شود را استفاده از تلفن همراه دانست و افزود: در صدد بسیاری از تصادفات ماچه در درون و چه در بیرون شهرها همین عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه است.

عباسی ادامه داد: سرعت غیر مجاز نیز از دیگر عوامل است که هم در درون شهر هم و برون شهری باعث تصادف می شود پس رانندگان باید در جایی که نیاز به سرعت مطمئنه است این نکته را رعایت کنند چون اگر در هر شرایطی اتفاقی حادث شود، می‌تواند خودرو را کنترل کند و هیچ گونه خسارتی به بار نیاورد.

وی افزود: تاکید ما این است که در مسیر های درون شهری و برون شهری رعایت حق تقدم در دوربرگردان ها و تقاطع ها صورت گیرد چون بخش عظیمی از تصادفات منجر به جرح و خسارت را این امر تشکیل می دهد که نیاز است رانندگان هم آشنایی به مقررات داشته باشند و هم در جاهایی که نیاز است حق تقدم را رعایت کنند که مشکلی پیش نیاید.

به گفته عباسی در سه ماهه سال جاری حدود ۸۳ نفر در داخل شهرها بر اثر تصادف فوت کردند که ۵۲ درصد آنها مربوط به شهر شیراز و ۴۸ درصد مربوط به سایر شهرستان ها است و این در حالی است که نسبت به سال گذشته ۱۱ نفر افزایش فوت داشته ایم.

برچسب ها: پروژه ، مغفول مانده ، سوخت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار