رونمایی از یک طرح ویژه
بر اساس این طرح ملی از هر خانواده کهگیلویه و بویراحمدی که حدود 200 هزار نفر است ، یک نفر به عنوان سفیر سلامت معرفی می شود و با ارتباط با کارشناسان حوزه سلامت ، ضمن افزایش سواد سلامت عمومی جامعه ، تلاش می شود افراد نیاز کمتری به مراجعه به مراکز درمانی پیدا کنند.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 19 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بعد از ظهر امروز با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در حالی افتتاح شد که بر اساس آن با نقش آفرینی یک نفر از هر خانوار کهگیلویه و بویراحمدی با ارتباط مستقیم با کارشناسان سلامت ، ضمن افزایش سواد سلامت عمومی جامعه ، تلاش می شود افراد نیاز کمتری به مراجعه به مراکز درمانی پیدا کنند.
بر اساس این طرح و به گفته پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ، هدف توانمند سازی ، آموزش و مشارکت مردمی در حوزه سلامت است.
یزدانپناه اینگونه توضیح می دهد که در راستای تحقق و ارتقای عادلانه سلامت، نیازمند مشارکت همه افراد و خانواده ها هستیم که در این طرح تلاش می شود با آموزش یک نفر از اعضای هر خانواده به عنوان سفیر سلامت در جهت افزایش سطح سواد سلامت و پیشگیری و مقابله با بیماری ها گام برداریم.
دکتر یزدان پناه تصریح کرد: مطلوبیت و حفظ سلامت در سطح جامعه تنها از عهده حاکمیت بر نخواهد آمد و بی شک همکاری مردم نقش بسیار مهمی در تحقق این مهم خواهد داشت و امیدواریم با دخیل شدن مردم در این طرح، حاصل کار این برنامه ارتقاء سلامت باشد.
وی ادامه داد: در این طرح خواهان آن هستیم که خانواده ها به خصوص خانواده های دارای عضو مبتلا به بیماری مزمن و یا معلول آموزش های توانمندسازی و توانبخشی را دریافت و به کیفیت زندگی خود بیافزایند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به نقش زنان در سلامت خانواده، ابراز داشت: با توجه به نقش برجسته زنان، می توان آنها را بهترین گزینه برای سفیر سلامت خانواده هستند.
دکتر یزدان پناه عنوان کرد: درگیری جامعه بشری با بیماری نوپدید کرونا خود یکی از محورهای اساسی است که باید نسبت به آموزش روش های پیشگیری و مقابله با آن اقدام نماییم.
200 هزار نفر سفیر سلامت در کهگیلویه و بویراحمد
دکتر محمد مهدی بانشی با بیان اینکه سلامت محصول مشترک ملت و حاکمیت است، گفت: آموزش سواد سلامت و تمرین مهارت های خود مراقبتی ما را در رسیدن به سبک زندگی سالم همراهی می کند.
وی اذعان داشت: طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» اقدامی عملی برای تحقق مشارکت اجتماعی و ارتقاء عالانه سلامت است.
وی خاطر نشان کرد: جذب سفیران سلامت و مشارکت حداکثری مردم در طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت با توجه به مزیت‌هایی که دارد نیازمند اطلاع‌رسانی و استفاده بیش از پیش از ظرفیت رسانه های جمعی است.
آنگونه که بانشی توضیح می دهد ، بر اساس این طرح ملی از هر خانواده کهگیلویه و بویراحمدی که حدود 200 هزار نفر است ، یک نفر به عنوان سفیر سلامت معرفی می شود و با ارتباط با کارشناسان حوزه سلامت ، ضمن افزایش سواد سلامت عمومی جامعه ، تلاش می شود افراد نیاز کمتری به مراجعه به مراکز درمانی پیدا کنند.
جزئیات کامل این طرح از زبان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار