تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
روز گذشته مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با استفاده از قابلیت گفتگوی انلاین "لایو" از طریق نرم افزار شاد نشستی مجازی با حدود 300 مدیر را در دو تایم پشت سر هم در مقاطع ابتدایی و متوسطه برگزار کرد.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 21 July 2020

روزهایی که کرونا همه فعالیت های اجتماعی را تحت تاثیر گذاشته است ، آموزش و پرورش که یکی از گسترده ترین فعالیت های اجتماعی در ابعاد مختلف را در سطح جامعه داشته است قاعدتا باید بیشترین خسارت را از کرونا متحمل شده باشد . شکی نیست که فرایند کار در آموزش و پرورش پس از شیوع کرونا دچار مشکلات متعددی شد اما به نسبت توانایی ها و همت برخی مناطق از مدیران گرفته تا معلمین و اولیاء دانش آموزان و همچنین میزان برخورداری از زیرساخت ها از جمله اینترنت ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.
نرم افزار اختصاصی آموزش و پرورش یعنی " شاد" در ادامه کار توانست جای اپلیکشن های خارجی را گرفته و کم کم به یک نرم افزار با قابلیت های خوب تبدیل و بسیاری از نیازهای آموزشی مبتنی بر فضای مجازی را مرتفع کند.
روز گذشته مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با استفاده از قابلیت گفتگوی انلاین "لایو" از طریق نرم افزار شاد نشستی مجازی با حدود 300 مدیر را در دو تایم پشت سر هم در مقاطع ابتدایی و متوسطه برگزار کرد.
با توجه به این نکته که برای اولین بار چنین جلسه ای به صورت انلاین با این تعداد از مدیران آن هم با استفاده از یک نرم افزار داخلی برگزار می شد مطمئنا مشکلاتی هم وجود داشت که البته در مجموع با همکاری کارشناسان فناوری نهایتا جلسه به صورت خوب و قابل قبولی برگزار شد.
دانلود
 
یکی از نکات جالب این نشست "لایو" عدم نیاز به حضور معاونین آموزش و پرورش شهرستان در محل اجرای مدیریت لایو (محل جلسه) بود به گونه ای هر کدام از معاونین و کارشناسان در دفاتر خود ضمن پاسخگویی به ارباب رجوع ، عملا در نشست هم حضور داشتند . از همه مهمتر عدم نیاز به حضور تعداد زیادی از افراد در یک محیط کوچک با توجه به نیاز به جلوگیری از شیوع کرونا بود.
جلسات بعدی لایو برگزار می شود
پس از پایان جلسه "لایو" مدیریت آموزش و پرورش در توضیحاتی به مهمترین دلایل برگزاری این نشست و ادامه دار بودن آن در روزهای آینده خبر داد و گفت در نشست های آنلاین بعدی ، مدیریت آموزش و پرورش و دیگر همکاران پاسخگوی سوالات مدیران به صورت مجازی خواهند بود.
توضیحات کامل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در خصوص اولین نشست "لایو"
توضیحات فنی اولین نشست لایو
در ادامه عابدنژاد کارشناس فناوری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و مسئول اجرایی برنامه "شاد" در شهرستان به بیان توضیحاتی در خصوص این نشست آنلاین پرداخت.
روزهای کرونایی و راهی که دیگر مدیران و نمایندگان باید بروند
آموزش و پرورش به دلایل متعدد از جمله تعداد بالای پرسنل ، مدارس و جامعه هدف بی شک گسترده ترین دستگاهی است که در روزهای کرونایی نیازمند صرف وقت و هزینه های بسیار همراه با برنامه ریزی های خاص جهت پیشبرد امور است که با اختصاص یک نرم افزار اختصاصی توانست تا حدود زیادی نیازهای خود را برآورده کند هر چند نکات و نقاط ضعف زیادی تا رسیدن به هدف نهایی باید طی کند اما دیگر مدیران و حتی نمایندگان مجلس هم می توانند با الگوبرداری از چنین اقدامی به صورت مجازی با جامعه هدف و مخاطبان خود اقدام به ارائه خدمات دهند تا کمتر به حضور فیزیکی و ایجاد تجمع نیاز باشد.
به عنوان نمونه یکی از خطرناکترین مواردی که می تواند به شیوع بیشتر کرونا منجر شود دیدارهای رودرروی مردمی نمایندگان است که هم جان خود نمایندگان را به خطر می اندازد و هم جان مردم را که در صورت مدیریت صحیح و برنامه ریزی نمایندگان می توان چنین دیدارهایی را با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی مهیا کرد.
هر چند چنین نشست های مجازی به صورت ویدئو کنفرانس چند سالی است در برخی حوزه های مدیریتی به تناسب برخی برنامه ها اجرا می شود اما عمومی کردن آن مانند آنچه در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اجرا شد می تواند نقطه امیدواری برای ادامه دار و حرفه ای تر شدن این گونه نشست ها با هدف رتق و فتق امور آحاد جامعه باشد. ضمن اینکه استفاده از نرم افزار های اختصاصی دیگر دستگاه ها برای برگزاری جلسات بدون نیاز به صرف هزینه های متعدد و ایاب و ذهاب های پی در پی می تواند راهکار بسیار مناسبی برای بروز شدن در دنیای برتری تکنولوژی باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
فقط اینو میدونم که.... این کار نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار