باید گفت تغییر در استان کهگیلویه و بویراحمد برای بسیاری از مدیران فعلی یک نیاز ضروری است اما راه اندازی فضای عمومی نیاز به تغییر ، نباید نتیجه معکوس دهد و مدیران توانمند قربانی مدیران ضعیف و سیاسی کار شوند !
کد خبر: ۸۷۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 22 July 2020

تغییر مدیران یکی از مباحثی است که همواره در رسانه ها و محافل با حواشی زیادی همراه است ! گاهی خبرهایی منتشر می شود که چندان سندیتی در مورد آن ها نیست و یا اینکه نه شرایط سیاسی و نه فضای محیط کار این مدیران به گونه ای است که احتمال تغییر باشد.
اخیرا خبر تغییر دو مدیر استان در رسانه ها به گونه بسیار غیر منتظره ای مطرح شده است که با کمی کنکاش پیرامون این دو مدیر نکته قابل اتکایی برای حتمی بودن تغییر مشاهده نمی شود !
شایعه تغییر استاندار
به باور بسیاری حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معدود استانداران موفق استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که در مدت حضور خود در استانداری چند فاکتور بسیار خوب را از خود نشان داده است.
کلانتری در وهله اول از خود صداقت خوبی نشان داده است به گونه ای که معمولا بین سخنان و وعده هایش با اعمالش تناسب خوبی مشاهده شده است و در مجموع در سخن علنی که بر زبان رانده است و عمل فردی ، صادق بوده است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، همچنین توانسته است شجاعت خوبی در اقدام از خود نشان دهد و معمولا حریم دولت را بر روی افراد بیرون از آن برای اثرگذاری منفی ، منفعت طلبانه  و باج خواهی بسته است که تقریبا چنین چیزی یکی از نوادر در میان استانداران کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
صراحت از جمله ویژگی های خوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است و معمولا در صورت سوال از وی با پاسخ های صریح و بی پرده ای مواجه می شوید . تذکرات استاندار به مسئولین معمولا بدون تعارف و خیلی صریح مطرح شده است و حتی شنیده شده که برخی مدیران از طرف استاندار احضار و نسبت به برخی اقدامات آن ها تذکر شفاف و جدی داده شده است.
متانت و ادب کلامی و رفتاری حسین کلانتری از جمله ویژگی های بسیار خوب وی است که طی این مدت حضور در کهگیلویه و بویراحمد تقریبا این موضوع را به اثبات رسانده است .
تعامل یکی دیگر از ویژگی های خوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است که معمولا ضمن جسارت در حفاظت از حریم حوزه تحت مدیریت خود اما همواره با حوزه های دیگر تعاملات بسیار خوبی داشته است و تقریبا از بی حاشیه ترین مدیران استان تا فعلا بوده است.
و اما یکی دیگر از خصایص بسیار مهم کلانتری توجه به انتقادات وارده است که معمولا نشان داده است به انتقادات توجه دارد و به فوریت موضوعات مهم را بررسی و در صورت صحت بدون از فوت وقت اقدام می کند.
کلانتری در انتخاب معاونین خود هم تا حدود زیادی موفق عمل کرده است و می توان گفت معاونین وی توانسته اند به نوعی آنچه که مورد نظرش بوده است را پیاده کنند و در مجموع در تیم سازی مدیریتی در استانداری نسبتا موفق عمل کرده است هر چند برخی تغییرات که تا پیش از این بنابر برخی ملاحظات هزینه بر بوده است و انجام نشده است در بازه زمانی محدود نیازمند اجرایی شدن است.
شایعات تغییر پیرامون دو مدیر !
 
بسیاری از موارد مطرح شده فوق در دو موضوع اساسی یک سال گذشته استان به خوبی متبلور بوده است یکی انتخابات و دیگری بیماری کرونا ! در این دو مورد عملکرد مدیریتی استاندارو تیم های مرتبط بسیار خوب بوده است .
شاید یکی از نکاتی که از این به بعد باید به شدت در دستور کار استاندار قرار گیرد که بتواند کارنامه وی را موفق تر نشان دهد ، تاکیدات بیشتر بر اجرای زیرساخت های توسعه ای استان است . البته شکی نیست که تا رسیدن کهگیلویه و بویراحمد به جایگاهی همانند دیگر استان های برخوردار از جمله استان های همسایه چندین استاندار دیگر هم تغییر خواهد کرد چون برای رسیدن به این مهم دوره ای طولانی نیاز است اما سهم کلانتری در رسیدن به نقطه مطلوب مورد نظر باید کاملا مشخص باشد.
بی شک استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد دارای نقایص و ضعف هایی است و حتما نمی توان ادعای بدون نقص بودن وی را داشت اما از طرف دیگر نمی توان وی را استانداری ضعیف و یا ناتوان در انجام وظایف دانست به گونه ای که تغییر وی از ضروریات استان باشد و معمولا شایعاتی هم که در این خصوص مطرح می شود را تا فعلا نمی توان مستند دانست.
هر چند در دنیای سیاست هیچ چیزی ناممکن نیست اما در خصوص بررسی عملکرد نمی توان به حسین کلانتری در حد و اندازه ای نمره پایین داد که انتظار تغییر وی را داشت بلکه به نظر می رسد وی از جمله مدیرانی است که وظایف محوله را به خوبی انجام می دهد .
از طرف دیگر متاسفانه سال های زیادی است که بحث جانبداری ها افراد ، طیف های سیاسی و قومیتی عملا مانعی برای توسعه استان شده است و برخی اقدامات از طرف افراد پیرامون ، بیشتر بر براورده شدن تمایلات خاص می چرخد نه تامین منافع عمومی و توسعه ای استان که به نظر می رسد چنین رویکردی باید در فضاهای موثر بر سیاست استان از جمله ، رسانه ها ، سیاسیون و افراد صاحب نفوذ ، تغییر کند و نباید بیش از این با حاشیه سازی جلوی عملکرد مدیران را گرفت. ( ضمن اینکه باید پذیرفت انتقادات منصفانه لازم است)
شایعات تغییر پیرامون دو مدیر !
 
شایعه تغییر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی
یکی دیگر از شایعات تغییر مدیران طی یکی  دو روز اخیر پیرامون سرپرست دانشگاه علوم پزشکی است که با پیگیری های صورت گرفته به نظر می رسد فعلا چنین بحثی مطرح نیست اما اینکه طولانی شدن حکم سرپرستی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یک اشکال جدی بر مجموعه وزارت بهداشت را وارد می کند را نباید در آن شک کرد!
چیزی حدود 15 ماه است که پرویز یزدانپناه و کلیه معاونین و دیگر مدیران میانی و شهرستانی وی با حکم سرپرستی مشغول به کار هستند که از منظر رسانه ای انتقاد بسیار جدی بر مجموعه وزارت بهداشت وارد می شود اما در بخش اجرایی پرویز یزدان پناه چند اقدام موثر داشته است که تاکنون می توان وی را در زمره مدیران موفق استان دانست.
تا قبل از سرپرستی پرویز یزدانپناه ، دانشگاه علوم پزشکی یکی از بی در و پیکر ترین دستگاه های استان بود به گونه ای که هم ورود و خروج و دسترسی به بخش های محرمانه آن آسان بود و هم محلی شده بود برای جولان سیاسیون خصوصا نمایندگان مجلس !
تابناک کهگیلویه و بویراحمد از جمله فضاهای رسانه ای بوده است که بدون از هیچگونه مماشاتی انتقاداتی بر مدیریت یزدانپناه در برخی موارد را داشته است اما این باعث نشده است که عملکرد های مثبت وی و مجموعه اش را نادیده گرفته باشد.
یکی از بهترین اقدامات که در واقع فوری ترین نیاز مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوده است ، نیاز به اقتدار و محافظت از این مجموعه در مقابل دخالت های سیاسیون خصوصا نمایندگان بوده است که باید گفت در این خصوص عملکرد یزدانپناه خوب بوده است.
ضمن وجود انتقاد بر برخی انتصابات و یا بی توجهی به لزوم تغییر برخی معاونین وی اما در مجموع کارنامه یزدانپناه در خصوص تاثیرپذیری از حوزه سیاسی نسبتا خوب و قابل دفاع است . به عبارت دیگر از این منظر نمی توان برای وی کارنامه ضعیفی صادر کرد.
اما نکته دیگر و مهم در مورد پرویز یزدان پناه مربوط به مدیریت بیماری کرونا در استان است که تا فعلا کارنامه خوبی از مجموعه تحت مدیریت وی را شاهد بوده ایم . در این خصوص منهای چند هفته اخیر که این بیماری بر اثر برخی سهل انگاری ها که عمدتا نشات گرفته از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا در برپایی مراسمات عزا و شادی در استان بوده است اما در خصوص مدیریت کلی بیماری تا جایی که دست استان باز بوده است اقدامات دانشگاه علوم پزشکی به سرپرستی یزدانپناه خوب بوده است. ( لازم به توضیح است بسیاری از اقدامات در مدیریت بیماری کرونا تحت تاثیر مستقیم تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و مدیران استانی حق دخالت یا تغییر در این تصمیمات را ندارند)
در واقع عمده مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های عمومی مربوط به دخالت های بیرون از دانشگاه بوده است که باید گفت در این زمینه عملکرد یزدانپناه خوب بوده است.
یکی از پاشنه های آشیل برای مدیران دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مربوط به بحث استخدام هایی است که بسیاری از آن ها بدون رعایت ضوابط بوده است که این موضوع هم در زمان مدیریت وی با جدیت در دستور کار قرار داشت و خوشبختانه حدود یک سالی است که کمتر در رسانه ها یا فضاهای دیگر به پرداختن چنین تخلفاتی بر خورد می کنیم و تا حدود زیادی شفافیت بیشتر شده است.
در حوزه اقدامات بهداشتی و درمانی یا توسعه و تجهیز استان به فناوری های روز و دیگر موضوعات در این زمینه ، باید گفت برخی موارد معمولا بر اساس وجود یک سری شاخص ها است که استان کهگیلویه و بویراحمد چندان ظرفیت و شاخص ها را متاسفانه ندارد و رسیدن به چنین تجهیزاتی نیازمند برخی نفوذ های فراتر از استان است که تا فعلا وضعیت استان نسبتا خوب بوده است.
البته بخشی از عملکرد یزدانپناه را باید پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مورد محک قرار دهند و بیان کنند چرا که بخشی از اقدامات وی مستقیما این افراد را تحت تاثیر قرار می دهد .
یک نکته خاص!
شاید بتوان گفت یکی از نکان جالب در مورد دو مدیر مغضوب برخی رسانه ها و فضاهای سیاسی خاص این روزها عدم باج دهی و استقلال مدیریتی ان ها است! به عنوان نمونه نقل است که در ابتدای تعیین کلانتری به سمت استانداری وی حاضر نشده است به محل مجلس برای دیدار با نمایندگان وقت برود و در عوض این نمایندگان استان بوده اند که به محل کار وی آمده اند و با وی دیدار کرده اند . (قانون نانوشته ای وجود دارد که معمولا استانداران ابتدا به دیدار نمایندگان استان در مجلس می روند و متاسفانه ازهمان ابتدا مجری دخالت های نمایندگان می شوند! ) ضمن اینکه گفته می شود کلانتری با اختیارات خاص از طرف رئیس جمهور در جهت ممانعت از دخالت های نمایندگان این مسئولیت را پذیرفته است.
در مورد یزدان پناه هم وی در اولین اظهارات خود به صراحت گفت که کاملا مستقل است و از حوزه تحت مدیریت خود دفاع خواهد کرد.
در پایان باید گفت تغییر در استان کهگیلویه و بویراحمد برای بسیاری از مدیران فعلی یک نیاز ضروری است اما راه اندازی فضای عمومی نیاز به تغییر نباید نتیجه معکوس دهد و مدیران توانمند قربانی مدیران ضعیف و سیاسی کار شوند !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
اتفاقا این دو موفق بودند شاید هدف فشار بر این دو باشد تا بقیه را تغییر دهند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
اتفاقا الان علوم پزشکی ازقبل بی دروپیکرتر شده و سیاست بصورت پنهان درکانال خودش درجریانه،،،،الکی تعریف نکنید،،،ده ماهه مطالبات ما پرداخت نشده ودانشگاه عین قبرستان مردگانه،،،وقتی نان قلم میخوری بگذارحلال باشد،،،
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
یزدانپناه ضعیف ترین رئیس دانشگاه در دو دهه اخیر هست .
کارمند
|
United Kingdom
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
دکتر یزدانپناه شخصیت مدیریتی خوبی دارند اما متاسفانه بازهم در علوم پزشکی و علی الخصوص شبکه ها شاهد انتصابات زیرنظر مستقیم و تماس مستقیم نمایندگان هستیم! این خودش ضعف هست . شایسته سالاری نیست متاسفانه
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
متاسفانه شما کرونا را اصلا در نظر نمی گیرد یزدانپناه باید مدال افتخار بگیرد باید منصف بود
جلیلی نسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
آقای کلانتری آدم محترمی است و مودب است اما ضعیف ترین استاندار این استان در سالهای اخیر است.اتفاقا تابع محض نمایندگان است.آقای فیلی که فقط وعده مفت به مردم میدهد. جمالی اگرچه همه کاره استانداری است اما روابطش با مخالفان دولت عمیق تر است.عملکرد جمالی بر خلاف رزومه اش،کاملا اصولگرایانه است.یزدانپناه هم شروع خوبی داشت.در کرونا موفق بود اما تازگی‌ها تسلیم نمایندگان شده است.
ناشناس
|
Hungary
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
درود بر تابناک . واقعا استاندار و دکتر یزدانپناه جز مدیران توانمند استان هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
قوی ترین استاندار تاریخ استان همین کلانتری است موفق باشد
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
خودش از خودش تعریف می کند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
همین که بیش از 15 ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست دکتر یزدان پناه را تاسسد نکرده یعنی مشکلی وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار