تا اینجای کار این نماینده مطلقا در حد و اندازه عنوان انتصابی به خود ظاهر نشده است و اگر قرار باشد همین رویه ادامه پیدا کند بی شک بسیاری از حامیان وی همانند دو سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد دعا می کنند ای کاش مجلس یازدهم زودتر تمام شود!
کد خبر: ۸۷۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 26 July 2020
سرانجام قدرت طلبان سیاسی کهگیلویه و بویراحمد (بخش اول)
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در عالم سیاست همیشه اتفاقات غیره منتظره ای رخ می دهد که پیش بینی آن برای بسیاری نا ممکن است ! شاید برای هیچ کس باورپذیر نبود که محمود احمدی نژاد که برای بیشتر مردم ایران ناشناخته بود آنگونه یکی از ستون های انقلاب یعنی هاشمی رفسنجانی را با آن همه شناختی که مردم از وی داشتند ، شکست دهد و رئیس جمهور شود. و یا خود احمدی نژادی که در برخی مناطق در مورد وی و ارتباطات معنوی اش تبلیغ می شد ! آنقدر بد عمل کند که در دو سال آخر دور دوم ریاست جمهوری ، موافق و مخالف وی آرزوی پایان این دو سال باقی مانده را داشته باشند!
چهره های سیاسی در زمانی که مست قدرت هستند و خود را یکه تاز میدان می بینند ، به ناگاه چنان با سر به زمین می خورند که هیچ راهی برای بلند شدن و یا مدیریت تبعات آن را پیش روی خود نمی بینند .
در کهگیلویه و بویراحمد ، چنین چهره های عالم سیاست وجود دارند و آنگونه از قدرت و نفوذ خود مطمئن هستند که حاضر به پیش بینی روزهای سخت برای خود نیستند و معمولا هم با سر به زمین می خورند و به یکباره همه چیز آن ها تمام می شود!
بوده اند قدرتمندان سیاسی در کهگیلویه و بویراحمد در کسوت نمایندگی مجلس که علیرغم داشتن حس قدرت با سرعت عجیبی همه آنچه را که با غرور فراوان و در سال های زیادی به دست آورده بودند به یکباره از دست دادند!
سناتور اسیر جوانان جویای نام !
سید محمد موحد که یکی از باتجربه ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کل ایران بوده است با همه توان خود در سال های کهن سالی وارد یک معرکه بزرگ آن هم در زمانی شد که در دیگر مناطق کشور جوانان در حال عرض اندام سیاسی هستند ! سناتور نامی است که موحد احتمالا با شنیدن آن احساس خوشحالی و غرور می کند . اما همین سناتور طی دو ماه اخیر چنان عرصه را بر خود تنگ دیده است و چنان ضعفی در مقابل تعدادی جوان در خود می بیند که شاید اگر در همین لحظه به عقب برگردد ، از نامزدی انتخابات انصراف دهد !
انکار موحد و توانایی هایش در دوره هایی ، خطا است اما به همان اندازه انتظاری بیش از آنچه که این روزها همانند بختک بر زندگی سیاسی وی افتاده و موحد را به یکی از نمایندگان خنثی مجلس تبدیل کرده است ، نمی توان داشت!
متاسفانه سید محمد موحد یکی از چهره های سیاسی قدرتمند استان بوده است که هیچ موقع حاضر به میدان دادن به انبوه جوانان و نخبگان سیاسی اطراف خود نبوده است و اکثر این جوانان قدرتمند در سایه قدرت و غرور وی له شدند و هیچکدام به جایی نرسیدند( نمایندگی) و تقریبا انگیزه ای هم برای حضور از خود نشان نمی دهند.
سید محمد موحد طی نزدیک به دو ماه حضور در مجلس یازدهم تقریبا هر آنچه که در بیش از سی سال تجربه سیاسی در موضع اقتدار داشت از دست داد و تقریبا همه را از آینده ناامید کرده است . این روزها واقع بینان پذیرفته اند که موحد دیگر توان تاثیرگذاری خود را از دست داده است . کسی در مجلس یازدهم حاضر به نقش دادن به وی نیست . طرفداران دو آتیشه وی هم هر بار بهانه ای را علم می کنند به امید اینکه در روزها و ماه های آینده فرجی شود و موحد بازیابی شود!
هر آنچه که بر سر موحد در ادامه کار پیش آید خواست خودش بوده و کسی هم نمی تواند بر آن تاثیری داشته باشد اما بخش اعظم مضرات خودخواهی های سیاسی موحد به حوزه عمومی و جامعه برمی گردد که علاوه بر سرخوردگی برای عده ای ، عملا ظرفیت کار و پیشرفت در میان دیگر استان ها را از استان کهگیلویه و بویراحمد می گیرد.
موحد اگر کمی از غرور و خودبرتر پنداری سیاسی کوتاه می آمد و از گذشته ها اقدام به کادر سازی می کرد و چند جوان جویای نام را در اطراف خود قدرت می داد اکنون به گونه ای نبود که به یک شکست خورده محض سیاسی در مقابل همکیشان سیاسی خود تبدیل شود در حالی که با آمار نزدیک به 75 هزار رای نماینده مردم است!
به نظر می رسد پیش آمد غیره منتظره چنین وضعیتی برای موحد ، وی را آنچنان سرخورده کرده است که حتی حوصله توئیت زدن و امید دادن به خیل رای دهندگانش را هم ندارد ! در حالی که دیگر نمایندگان جوان و با انگیزه مجلس روزانه در حال گزارش کار توئیتری هستند و حتی سید علی محمد بزرگواری در آن سوی مرز ، هم می جنگد و هم با انگیزه گزارش و موضع گیری می کند اما نماینده کهگیلویه که ادعای ریاست مجلس را داشت آنگونه دستش خالی و بی انگیزه است که فقط چند توئیت منتشر کرده که آخرینش اعلام بازیابی سلامتش از کرونا است ! نه توضیحی از وضعیت موجود ، نه اعتراضی و نه حتی گزارشی برای امید به آینده! در یک کلام تا فعلا یکی از خنثی ترین اعضای مجلس یازدهم موحد است که نه در سطح ملی نمودی دارد و نه در سطح استانی!
شاخص هایی برای محک موحد
به نظر می رسد تا اینجای کار ، موحد چندان نتوانسته است از هیمنه سیاسی خود در گذشته چیزی نشان دهد و اگر طی روزها و هفته های آینده هم بخواهد همچنان ساکت و آرام و بی اثر در تحولات سیاسی باشد ، ضمن ایجاد سرخوردگی برای مردم حوزه انتخابیه مورد نقد های جدی تر هم قرار خواهد گرفت.
قدرت نمایی موحد به عنوان یک نماینده کار کشته نباید با تلاش برای تغییرات مدیران استانی و شهرستانی نمود پیدا کند بلکه اکنون شاخصه های دیگری برای تبلور یک نماینده موثر وجود دارد که بخشی در اقدامات معمول نمایندگان در صحن مجلس و کمیسیون ها و اظهارنظرهای ملی و بین المللی موثر است و بخشی هم در قدرت چانه زنی در مرکز کشور و استفاده از ظرفیت های کارشناسی برای پیگیری طرح های زیرساختی در حوزه انتخابیه است.
شاخص های بخش اول در مورد موحد باید اینگونه باشد که در موضوعات روز داخلی و بین المللی همواره حرفی برای گفتن و پیشنهادی برای وادار کردن دیگران به اقدام داشته باشد . نباید اینگونه باشد که تا پایان 4 سال مجلس اسیر مسیرهای تعیین شده تعداد معدودی از سیاسیون مجلس باشد!
اما شاخص های بخش دوم که برای حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد بسیار مهم است ، برنامه داشتن برای توسعه و تکمیل طرح های زیرساختی است.
سید محمد موحد و مشاورانش بدانند که در سال اول باید گزارش دهند که در پیگیری طرح هایی مانند ، سد آبریز ، انتقال آب سد کوثر به چهار شهرستان ، فسفات چرام ، پتروشیمی دهدشت ، جاده لنده به تشان ، نیروگاه تولید برق و چنین طرح های مهم و راهبردی کجای کار بوده اند که آمده اند و کجای کار ظرف یک سال هستند !
موحد باید برای همیشه قید کارهای شخصی را بزند و در پی کارهای عام المنفعه باشد . باید بداند که تفاوت فاحشی بین این روزها با سال های گذشته نمایندگی اش وجود دارد که در صورت بی برنامگی و پاسخگو نبودن به مطالبات مردمی ، روزانه مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.
در پایان باید گفت ، تا اینجای کار موحد مطلقا در حد و اندازه عنوان سناتور ظاهر نشده است و اگر قرار باشد همین رویه ادامه پیدا کند بی شک بسیاری از حامیان وی همانند دو سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد دعا می کنند ای کاش مجلس یازدهم زودتر تمام شود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
اریا
|
United Kingdom
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
موحد،موحد هست.خودتون الکی خسته نکنید
دهدشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
درود، مطلب جالب و در عین حال دردمند است.
پروژه های تعطیل شده ای نظیر آبرسانی به 4 شهر، سد آبریز و آبرسانی به دست های تشنه سوق ، چنگلوا ، و بنا و سناتور بی خیال اینها به دنبال تغییر مدیری جزء در شهرستان است!!!!
آیا این خیانت به مردم نیست؟
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
حرف مفت نزن مرذک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
درودبرموحد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
تاج گردون اخراج شد موحدو خراب می کنید مگه دیگه کیو داریم
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
دوست عزیز استراتژی موحد اینجوریه زیاد رسانه ای نمیکنه وگرنه میتونه ده نفر را ادمین صفحات مجازی اینستا، توییتر و کانال تلگرام کنه و هر روز یه خبری بده بیرون همونطور که زمان منتخب بودن تا نماینده شدنش تمام تحرکاتش را رسانه ای می‌کرد اما شگرد موحد این نیست، هر کاری را پیگیری میکنه تا به نتیجه رسید مردم میبینن دیگه نیاز به تبلیغات نیست این روزها هم همونطور که می‌بینید هر مسولی زیاد تبلیغ کنه و پر سر و صدا باشه عملکردی نداره و با رسانه ها که متاسفانه الان خیلی‌ها مستقل نیستن فرار رو به جلو میکنن، در ضمن موحد قبل از سناتور شدن به کائوچیو معروف بود اگه سنتون به سریالی که کائوچیو و لینچان مقابل هم بودن قد بده، ما مخالفین موحد ایشان را کائوچیو که انسان مکاری بودن تشبیح میکردیم و مخالفان را اعضای لیانشامپو بله موحد بسیار زیرک هستن و عمدا نمی‌خوان رسانه ای باشن که محدود بشن. موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
هیچ کس برتر از تاجگردون و سیدباقر موسوی تا الان نیومده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
آخ چقد سوختی تو...خخخخخ فعلا بشین تا۴سال ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
آخ چقد سوختی تو...خخخخخ فعلا بشین تا۴سال ..برو ازعدل بپرس اون آمدم آمدم هاش که ۴سال پیش گفت چی شد..پتروشیمی فقط خاکاش بیشترشد..اینایی که گفتی هم همه رو که عدل گفته بود آماده باشید ..چرا ازش نپرسیدی پس چی شد ...
موحدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
حالا خیلی خودتو به اب و اتش نزن بزرگوار.با کلمات هم بازی نکن.موحد کلا اهل رسانه نیست.
امین
|
United States
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
هه . موحد رو تیتر خبرت کردی که چی بشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
موحد اگه .... بود که ۳۰ساله یه عده ...ردورش جمع نمیشدن بخاطرمنافع شخصی خودشون مردم را.....
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
سی معطلی بد نیست تا به سن ۹۰ سالگی برسه تئیتر میده الان خستگی پیری است تا جوان بشه البته خداییش همینطوریش بهتره ده تا مثل عدله
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
عزیزم غصه موحد نخور در پایان ۴سال تحلیل بنویس
علی اکبری باصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
انسان مومن وقتی که دست به کتاب اسلام(قرآن) و سوگند یاد می کند که به خط اسلام قدم بردارد و مبادا بعد از سوگند به قرآن راهش را عوض کند و پا بر روی قرآن بگذارد و به جای خدمت به کشور خیانت کند و به کشور های بی گانه و دشمن اسلام آمریکای جنایت کار خدمت کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار