در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی اعلام شد
در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضای جلسه برگزار شد، وضعیت لباس و سرویس مدارس در سال جدید تحصیلی تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 23 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی  کهگیلویه و بویراحمد که  با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضای جلسه برگزار شد، وضعیت لباس و سرویس مدارس در سال جدید تحصیلی تعیین تکلیف شد.
اجباری در خرید لباس فرم نیست / گلایه از عدم همکاری مدیران آموزش و پرورش مناطق
در ابتدای جلسه مدیر سازمان دانش آموزی گزارش کوتاهی از برنامه ها وفعالیت های سازمان بیان و اظهار کرد: در سال گذشته مدیریت و نظارت بر ساماندهی پوشاک مدارس در کشور با ابلاغیه وزیر به سازمان دانش آموزی واگذار شد و سعی شده خیلی از این مشکلات در این زمینه حل شود.
سید نظام مرادی افزود: در همین راستا جهت شفاف سازی و سازماندهی بهتر قراردادها و نظارت بیشتر بر کار تولیدکنندگان، برای اولین بار سامانه پوشاک راه اندازی شد که در آن قابلیت های متعددی منظور شده بود و تمام فعالیت های این سامانه جهت فراهم آوردن آسایش اولیاء دانش آموزان، مدیران مدارس و از طرفی حمایت از تولید کنندگان پوشاک بود.
مرادی اشاره ای به مشکلات، نارسایی ها و عدم همکاری مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ، اصناف و کارگاههای پوشاک در زمینه تولید لباس با سازمان دانش اموزی ارائه نمودند و اظهار کرد : امسال سازمان دانش آموزی با نظر مدیر کل محترم آموزش و پرورش تصمیم گرفته است به دلیل مشکلات عدیده در سال گذشته و شیوع بیماری همه گیر کرونا هیچ گونه فعالیتی در زمینه لباس فرم مدارس نداشته باشد.
تعیین وضعیت لباس فرم و سرویس مدارس / گلایه از عدم همکاری مدیران آموزش و پرورش مناطق

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش با تشکر از اقدامات و فعالیت های مناسب سازمان دانش آموزی در زمینه  تولید و نظارت بر لباس فرم مدارس در سال گذشته، گفت: در سال تحصیلی جدید اجباری در خرید لباس فرم مدارس نیست، مدیرانی که اولیاء را ملزم به خرید لباس کنند به اداره ارزیابی معرفی و با آنان  برخورد خواهد شد.
هادی زارع پور با بیان اینکه پایه های میانی می توانند از لباس های سال قبل استفاده کنند گفت: برای ورودی ها پایه های اول؛ هفتم ودهم خانواده ها آزاد هستند در هر کجا که تمایل داشته باشند برای فرزندان خود لباس تهیه کنند اما باید توجه کنند که لباسی خریداری می کنند طبق قیمت مصوب صنعتف معدن و تجارت باشد.
رئیس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی گفت: مدارس حق انعقاد هیچ گونه قراردادی را با کارگاه های تولیدی پوشاک را ندارند. انتخاب رنگ لباس نیز توسط شورای مدرسه و نماینده انجمن اولیاء انجام می گیرد.
زارع پور افزود: مدارس غیر دولتی در بحث پوشاک و سرویس مدارس همانند مدارس عادی ملزم به رعایت بخشنامه اداره کل هستند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان  نیز گفت: صنعت و معدن تجارت قیمت گذاری را بر اساس جنس پارچه انجام می دهد و یک قیمت و یک نوع پارچه را تعیین می نماید.
سالار حسین پور در مورد برخورد با گران فروشی از سوی عرضه کننده های لباس مدارس گفت: اولیاء در صورت مشاهده گران فروشی تولیدی ها و فروشگاهها خارج از قیمت ابلاغ شده به بازرسان صنعت و معدن اطلاع دهند تا پیگیری ها لازم صورت گیرد.
حسین پور افزود:  تولیدی ها و فروشگاه ها در زمان توزیع لباس مدارس ملزم به رعایت شرایط پروتکل های بهداشتی هستند.
سرویس مدارس متناسب با وضعیت کرونایی استان
زیر ساخت های مناسب برای استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس در استان فراهم نیست
مدیر سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه در سال گذشته سرویس مدارس نیز به سازمان دانش آموزی واگذار شده بود گفت: سامانه سپهند از چهار سال قبل توسط وزارت کشور برای کنتل و نظارت بر سرویس مدارس طراحی شد اما با توجه به اینکه از نظر قانون گذار یکسری اشکالات امنیتی در طراحی این سامانه وجود داشت اجازه لازم را برای اجرای این سامانه داده نشد.
سید نظام مرادی استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس نظارت شده را یک ضرورت دانست و گفت: متاسفانه زیر ساخت های مناسب برای استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نشده است.
او اظهار کرد: سال گذشته در سطح استان فقط دو شهرستان بویراحمد و گچساران، ایاب و ذهاب سرویس دانش آموزی را متناسب با شیوه نامه اجرا کردند.
تعیین وضعیت لباس فرم و سرویس مدارس / گلایه از عدم همکاری مدیران آموزش و پرورش مناطق

مرادی افزود: نرخ شهریه سرویس مدارس در سال گذشته متناسب با نرخ مصوب کارگروه ماده 18 بوده است و در این مورد با توجه به نظارت های سازمان دانش آموزی هیج جای استان تخطی صورت نگرفت و عمده مدیران بصورت ماهانه با سرویس مدارس خود تسویه کرده اند.
دبیر شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی درباره ادامه فعالیت این سازمان در زمینه سرویس مدارس اظهار کرد: با نظر مدیر کل محترم آموزش و پرورش تصمیم گرفته ایم به دلیل شرایط به وجود آمده متاثر از کرونا و فراهم نبودن زیر ساخت های لازم در استان، سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی جدید هیچ گونه فعالیتی در زمینه سرویس  مدارس نداشته باشد.
در ادامه  زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش  با اشاره به تعریف نرخ برای سرویس مدارس گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و تاثیرگذاری که بر وضعیت تحصیل دانش آموزان داشته و دارد باید بنا به وضعیت روز تصمیم بگیریم و بر مبنای اینکه وضعیت سفید و زرد یا قرمز باشد، متفاوت است و باید به گونه ای برنامه بریزیم که تمامی احتمالات را در نظر بگیریم. درواقع تعریف رفت و آمدها و هزینه ها و غیره باید همه انواع احتمالی بررسی شود.
رئیس شورای برنامه ریزی سازمان داشن آموزی افزود:  با توجه به وضعیت استان در ایام کرونا تصمیمات  کارگروه حمل و نقل دانش آموزی بر اساس وضعیت سفید و زرد بوده و چنانچه استان با شروع سال تحصیلی در وضعیت قرمز قرار گیرد، سرویس دانش آموزی نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار