در روزهای اخیر بحث از سه تغییر در استان به صورت جدی در رسانه ها مطرح شد "تغییر استاندار ، تغییر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و تغیر مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی " که در دو مورد اخبار منتشره شایعه بوده اند و اما در یک مورد به نظر می رسد اخبار تغییر صحت داشته باشد و جستجوی گزینه مدیریت جدید در دستور کار است .
کد خبر: ۸۷۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶ 25 July 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حکایت تغییر مدیران در کهگیلویه و بویراحمد ، حکایت عجیبی است ! به گونه ای که اکثر تغییرات اگر منجر به انتصاب مدیر معذول یا تودیع شده به جایگاهی بالاتر نشود ، منجر به برخی حواشی عجیب می شود که تقریبا در کل کشور اگر نگوییم بی نظیر اما کم نظیر است !
یکی از نکات جالب در مورد تغییرات مدیران مربوط به رسانه ها است که مستند و غیر مستند ، فراوان از تغییرات سخن می گویند ! گاهی پیگیری ها نشان می دهد که خبر تغییر یک مدیر نوعی جو سازی بوده است و برخی هم جدی و در شرف اجرا!
در روزهای اخیر بحث از سه تغییر در استان به صورت جدی در رسانه ها مطرح شد "تغییر استاندار ، تغییر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و تغیر مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی " که در مورد استاندار و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی به نظر می رسد انتشار اخبار تغییر ، بی سند و مدرک و به نوعی اهداف دیگری را دنبال می کرده است اما در مورد مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به نظر می رسد اخبار تغییر صحت داشته باشد و جستجوی گزینه مناسب در دستور کار است .(البته فعلا هیچ خبری رسما اعلام نشده است)
جدی بودن تغییر یک مدیر کل و لزوم توجه به سهم بانوان! 
نیک مرام ، موفق یا ناموفق؟!
پروانه نیک مرام بر یکی از ادارات حساس یعنی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مدیریت می کرد که نفس انتصاب یک خانم بر چنین اداره ای در ظاهر می تواند نشان دهنده موفقیت های وی باشد . اما این موضوع که آیا پروانه نیک مرام یکی از بانوان موفق بوده است یا نه ، تحت شعاع برخی موارد قرار می گیرد که به نوعی کارنامه وی را صحیح یا غلط زیر سوال می برد !
گستردگی اخبار منتشره مدیریت شده و حمایت های نماینده ، دو موضوعی هستند که اجازه ندادند توانایی های واقعی پروانه نیک مرام به درستی مشخص شود .
در مورد اخبار رسانه ، تقریبا بسیاری از رسانه های مستقل چندان ورودی انتقادی به عملکرد وی نداشتند و عده ای همسو هم معمولا فقط از عملکردهای مثبت وی می گفتند و در آخر هم مشخص نمی شد که کجای کار بزرگ نمایی است و کجای کار واقعی ! البته به نظر می رسد خود نیک مرام هم به چنین وضعیتی عادت کرده است و تعامل خوبی با برخی رسانه های همسو داشته و معمولا عملکرد های وی کاملا مثبت منتشر می شده و می شود ! و اینکه باید گفت تاکنون متاسفانه یک محک واقعی رسانه ای را شاهد نبوده است!
اما نکته دیگری که کارنامه توانایی های فردی نیک مرام را مغشوش کرده و نمی توان به درستی آن را بررسی کرد مربوط به حمایت های یکی از نمایندگان استان بوده است !
شاید بیان رسمی این نکته که مدیران کل استان با عنوان عدالت منطقه ای ! به نوعی بین سه حوزه انتخابیه استان تقسیم می شوند چندان آسان نباشد اما باید گفت ، طبق یک قانون نانوشته مدیریت ها با عنوان توزیع عادلانه منطقه ای تقسیم می شوند ! چیزی که یکی از نمایندگان اسبق به صراحت آن را بر زبان آورد و تایید کرد!
متاسفانه در دوره اخیر برخی مدیران منتسب به حمایت های تاجگردون ، بیش از آنکه توانایی های فردی در مدیریتشان مشخص باشد ، میزان توانمندیشان در برآورده کردن برنامه های تاجگردون نمایان بود و باید گفت میزان وفاداریشان به نماینده گچساران و باشت ادامه کار آن ها را تضمین می کرد! و همین هم عاملی می شد که توانایی این افراد زیر سایه حمایت های تاجگردون و ارادت آن ها به وی گم شود و چندان مشخص نباشد!
هر چند برخی مدیران منتسب به تاجگردون هم وجود داشته اند که قدرت خود را به رخ وی کشیده اند و اجازه نگاه از بالا به پایین را به تاجگردون نداده اند اما متاسفانه مدیران ضعیفی هم بوده اند که همه هم و غم خود را تاجگردون تعریف می کردند و البته اکنون هم احتمالا باید چوب این ندانم کاری و عدم استقلال را بخورند!
پروانه نیک مرام هم از این قاعده تقسیم منطقه ای مستثنی نبوده و البته میزان حرف شنوی وی از تاجگردون و یا اینکه چه میزان از عملکردش مربوط به توانایی های فردی خود وی است و چه میزان مربوط به حمایت های ناشی از جایگاه تاجگردون ، نکته ای است که در نهایت باید گفت پشت منتصب بودن به تاجگردون تعریف می شود !
تغییر احتمالی نیک مرام و لزوم حفظ سهم مدیریتی بانوان!
به نظر می رسد با کنار هم نهادن برخی داده ها ، بحث تغییر نیک مرام بسیار جدی است اما در این بین مسئولین ارشد استان از جمله استاندار و نمایندگان مجلس باید به این نکته توجه کنند که سهم مدیریتی بانوان نادیده گرفته نشود !
در استان کهگیلویه و بویراحمد ، بانوان زیادی وجود دارند که پست های مدیریتی یا معاونت برخی ادارات را در رزومه کاری خود داشته اند و علیرغم عملکرد های نسبتا خوب مغضوب حوزه سیاسی شده اند و کنار رفته اند در حالی که همین افراد می توانند به عنوان گزینه هایی برای جایگزینی نیک مرام یا مدیریت در دیگر ادارات مطرح باشند.
به هر جهت پروسه تغییر مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می تواند محک خوبی برای چند موضوع از جمله توجه به استفاده از توانایی های مدیریتی بانوان ، توجه به توزیع عادلانه منطقه ای در انتصاب مدیران و از همه مهتر توجه به شایسته سالاری باشد!
و نکته مهم دیگر اینکه اگر قرار بر تغییر است ، طولانی شدن موضوع اصلا به صلاح وضعیت استان نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار