کد خبر: ۸۷۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 26 July 2020

 

تابناک/معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران از موقعیت یابی تماس گیرندگان با این مرکز خبر داد.

سید رضا معتمدی در گفت و گو با ایسنا، درباره موقعیت یابی محل فرد تماس گیرنده با اورژانس تهران اظهار کرد: در حال حاضر این اتفاق کلید خورده و در حال انجام است که افتتاحیه آن قرار بود مدتی قبل انجام شود. 

وی گفت: این هماهنگی ها با شرکت مخابرات انجام شده است. موقعیت یابی فرد تماس گیرنده به صورت دقیق بسیار کمک کننده است، چرا که در بسیاری از موارد مددجو یا همان فرد تماس گیرنده قابلیت اعلام آدرس دقیق را ندارد. این هماهنگی در اورژانس تهران انجام شده است و حالا به صورت صد در صد عملیاتی شده است. 

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران با تاکید بر اینکه شهروندان همچنان باید در آدرس دهی به دیسپچ های اورژانس دقت لازم را داشته باشند، افزود: به عنوان مثال در زمان وقوع تصادف در یک بزرگراه، جهتی از مسیر که تصادف در آن محل رخ داده از اهمیت بسیاری برخوردار است. موقعیتی که به در حین تماس اعلام مشخص می شود دقیق است اما آدرس را همیشه از تماس گیرنده می گیریم و اینطور نیست که نیاز به آدرس دهی نباشد. 

تعداد کم خطاهای پزشکی اورژانس تهران طی سال ٩٨

وی در ادامه در خصوص  آمار و میزان خطاهای پزشکی که از سوی تکنسین های اورژانس این مرکز رخ می دهد اظهار کرد: پرسنل اورژانس تحصیلات آکادمیک دارند و همه در این زمینه تحصیلات و تجربه دارند همچنین از آنجایی که در پروسه کار رشته های پزشکی، معمولا جان یک نفر در میان است سعی می شود که خطا رخ ندهد. 

وی گفت: البته انسان ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله بر اثر خستگی یا تعداد مأموریت زیاد مرتکب خطایی  شود، اما بر اساس آمار تعداد شکایاتی که از ما انجام شده بسیار کم است، یعنی زمانی که تعداد کل مأموریت ها را با تعداد کل مقایسه می کنیم از خطای کمی برخوردار هستیم. 

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: طی سال ۹۸ در مجموع حدود ۱۵ پرونده داشتیم که توسط پزشکی قانونی بررسی شد و در سه مورد از آنها محکوم شدیم؛ گرچه که باید تلاش شود این تعداد هم وجود نداشته باشد؛ اما در میان روزانه ۵۰۰۰ مأموریت تعداد کمی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار