آشنا : انتظار داریم به جای اینکه چوب لای چرخ همکاران و مدیران شهرداری کنیم کمک کنیم، مردم مگر بد کردند که ما را انتخاب کردند و هر روز شاهد این موارد باشد.
کد خبر: ۸۸۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 26 July 2020

نشست شورای شهر یاسوج با غیبت یکی از اعضا و در خصوص مسائلی از جمله کلیپ جنجالی از برخورد مامور شهرداری با یک مغازه دار و پیگیری وزارت کشور در خصوص این ماجرا، کیوسک هایی که به افراد سرمایه گذار واگذار شده است و همچنین نامگذاری یکی از خیابان های شهر یاسوج به نام شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از بویرخبر؛ صبح امروز نشست شورای شهر یاسوج با حضور اعضای این شورا برگزار شد.
 
کیوان آشنا با اشاره به انتشار یک کلیپ از شهر یاسوج در فضای مجازی گفت: در چند روز اخیر اتفاقی در شهر افتاد که همه ملت ایران را نگران کرد تا جایی که شبکه های مختلف این موضوع را پخش کرد اتفاقی که یکی از کارمندان اجرایی شهرداری در یاسوج انجام داد.
این عضو شورای شهر ادامه داد: جمع کردن سد معبر جزء وظایف ماست اما نوع برخورد باید کنترل شده باشد ما ابزارهای مختلفی برای افرادی که حقوق شهروندان را ضایع میکنند داریم، قوه قضائیه و نیروی انتظامی کمک می کند که نیازی به برخورد نداشته باشیم.
آشنا ادامه داد : روز گذشته معاون وزیر کشور با مسئولان استانداری تماس گرفته اند و در خصوص این موضوع صحبت کردند اکنون این کارمند به دستگاه قضا معرفی شده است.
وی افزود: ما در شرایط سختی قرار داریم باید با آرامش جامعه را مدیریت کرد یکی از همکاران گفت چرا عذرخواهی کردی ما نماینده مردم هستیم ضعف از ماست که این اتفاق رخ داده است، اکر فردی بر صورت فرزندش سیلی می زند برای هدایت فرزندش است نه اینکه مشکل دارد اگر من تذکر دادم دلیل این بود مسیر را اصلاح کنم.
 
آشنا در ادامه گفت: باید از مردم عذرخواهی می کردم یک نفر نمی تواند زحمات شهرداری را از بین ببرد، این فرد نیز فرد زحمت کشی بوده است مگر اینجا پادگان نظامی است تشویق برای یک نفر و تنبیه برای همه باشد؛ این موضوع مفهومی ندارد.
وی خطاب به مسعود خوبانی رئیس شورای شهر یاسوج گفت: شهردار اگر ضعیف یا قوی است پیشنهاد و رای شما بود همه به شهردار رای داده ایم اگر قوی یا ضعیف است همه مقصر هستیم انتخاب من درست بود.
 
آشنا ادامه داد: توصیه میکنم اگر توانمندی دارد نمایان کند تا کنون با همه توان خدمت مردم هستیم، انتظار داریم به جای اینکه چوب لای چرخ همکاران و مدیران شهرداری کنیم کمک کنیم، مردم مگر بد کردند که ما را انتخاب کردند و هر روز شاهد این موارد باشد.
 
محمدرحیم دهراب پور در ادامه این نشست خطاب به کیوان آشنا گفت: آیا شما در امور اجرایی شهرداری مسئولیتی دارید که اظهار نظر می کنید؟ آیا شورای شهر سخنگو ندارد که موضوعات را مطرح کند؟ آیا ما آیه وامرهم شورا بینهم را درک کرده ایم که باید در کارها مشورت کنیم و خرد جمعی داشته باشیم؟ ایا هر عضو شورای شهر می تواند برای خودش تصمیم بگیرد؟ آیا این کار با تفکر شورایی همخوانی دارد؟ این را گوشزد میکنم که برای رضا ی خدا بدانید شهر ما جوان است زمینه تنش زدایی در آن زیاد است ممکن است با کاری شهر به چالش کشیده شود، نیاز است که اقای نیگن تاجی در جلسه باشد که پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: اگر فردی باعث تضییع حقوق دیگران شود باید به جمع توجه کنیم نه فرد؛ آقای آشنا شما می گویید این برخورد نیروی شهرداری را محکوم می کنیم و از آن فرد و شهروندان هم عذرخواهی می کنیم و از آن طرف تشکر می کنید، اگر می خواهیم وظیفه مان را انجام دهیم حق و حقوق شهروندان و نیروهای شهرداری مهم است هر نوع برخوردی که به شهروندان بی احترامی شود محکوم است و درست نیست اما بررسی کنیم و فورا قضاوت نکنیم.
دهراب پور گفت: برای حفظ شأن و جایگاه شورا و حمایت از شهرداری، شورایی برخورد کنیم این موضوع را باید بررسی می کردیم، قوه قضائیه، دادگستری و نیروی انتظامی  همه کمک میکنند مقداری کارشناسی شده تر اظهار نظر کنیم، باید به همدیگر تذکر دهیم خواهش می کنیم جایگاه مان را بدانیم جایگاه شورا اول اعتقادی بعد اجتماعی است.
آشنا در پاسخ گفت: تذکر شما دور از انصاف است من یک عضو حقوقی هستم به یک نیروی شهرداری تذکر دادم، شما می گویید نباید این کار را می کردم اعضای شورا نیز گاها در گذشته اظهار نظرهایی در خصوص موارد مختلف بیان کردند، این همکار من که هم تیمی شما هم هست جلوی همین شورا از مسائل شخصی من صحبت کرد و مصاحبه داده بود، شما در جمع کارگران حاضر شوید و پاسخ دادید.
دهراب پور د ادامه این نشست گفت: اعلام می کنم هر عضو شورای شهر که تکی در جمع کارگران اظهار نظر کرد مدعی خواهم شد شما در بذل و بخشش زمین های کشاورزی کوتاهی نکردید ملک شهرداری را می بخشید، اما ۲۵۰ متر را خواستیم برای پرداخت حقوق کارگران بفروشیم اجازه ندادید.
فرشید احمدی کیش دیگر عضو شورای شهر یاسوج گفت: از همه همکاران خواهش کردم دست از حواشی بردارید اگر همکاری مصاحبه می دهد نباید دیگری تقابل نشان دهد، ما حواشی داشتیم که در عمر شورای شهر بی سابقه بوده است لزومی به تقابل نیست، بیشتر کار کنیم و بیشتر وقت بگذاریم، ۴ بار  مصوبات کمیسیون نام گذاری را آورده ام هنوز به جایی نرسیده است، در مقابل با هم نشسته ایم فلانی این کار را کرد فلانی این را گفت.
 
دهراب پور در پاسخ گفت: هیچ تقابلی نیست.
علی اکبری تبار دیگر عضو شورای شهر گفت: گقتند برای رساته ها فاکتور می دهند پول می گیرند مسائل مالی ما شفاف است ما با دو رسانه فقط مبالغی کم را داریم این حرف شما توهین به خبرنگار است، در این خصوص رسانه های مختلف و مسئولان به من زنگ زدند.
وی افزود: کمیسیون اجرایی شهرداری توسط حقوقی شهرداری به اجرائیات ارسال می شود این مغازه دار چندین بار با خودم تماس گرفت این میوه فروشان واقعا معبر را سد کرده اند کلا مسیر را بسته اند ما باید دوره های آموزشی مدام و مستمر را برگزار کنیم ماده های قانونی مدام عوض می شوند، ۵ مرحله مکتوب به این مغازه تذکر داده شده بود واحد اجرائیات مرحله اول شفاهی است مرحله دوم کتبی است مرحله سوم جمع آوری یا پلمپ است.
اکبری تبار ادامه داد: واحد اجرائیات جزو موفق ترین واحدهای ماست وانت های میوه فروش نفس مردم را گرفته بود دیدیم وضعیت بهتر شد، انصافا ببینید از میدان جهاد تا بلوار قرنی آیا پیاده رویی هست؟ این حق الناس است نمی دانم برخی حق الناس را در چه چیزی می بینند.
وی افزود: واحد اجرایی ما نمی توانست بنشیند و خودش را درگیر کند، واحد اجرایی ما بچه های پاکدست هستند.
این عضو شورای شهر ادامه داد: سخنگوی شورا اقای اکبری است مصوباتی که وجود دارد هنوز تایید نشده می بینیم در رسانه ها منتشر شده است قبل از رسمی شدن نباید منتشر شود.
کیوان آشنا در ادامه این نشست گفت: هر سه سال شفاف سازی مالی باید انجام شود، اعضای شورای شهر باید شفافیت مالی انجام دهند.
هدایت اکبری گفت: هرچه جلوتر می رویم حاشیه بیشتر می شود امیدی هم به بهبود نیست طبق قانون اعضای شورای شهر می توانند اظهار نظر کنند و نظر شخصی خودشان را بدهند.
اکبری گفت: ما از حقوق کارگران صحبت می کنیم اما اقای خوبانی؛ کمیسیون ماده ۵ تشکیل شده و شما نرفته اید، قرار بود زمینی را به عنوان مسکن ملی واگذار کنند ایا راه و شهرسازی متولی زمین های شهرداری است؟ چرا خود شهرسازی زمین های خودش را می فروشد و به خزانه دولت می ریزد و هزینه دولت نمی کند و به دنبال فروش زمین های شهرداری است.
وی افزود: اگر قرار است مسکن ملی انجام شود چرا شهرسازی از زمین های خودش استفاده نمی کند نباید سکوت کنیم چرا باید زمین شهرداری را اینگونه بفروشیم، اموال شهرداری متعلق به همه مردم است اگر استاندار حمایت نمی کرد این زمین واگذار می شد شهرداری نیز مخالفت کرده است؛ به مسائل عمومی وارد شویم به فکر عموم باشید داریم به کجا می رویم چرا هر بحثی است دست روی زمین های شهرداری می گذارند، نامه ای به استاندار زده شود که این کارها انجام نشود ما تحت فشار هستیم نیروهای شهرداری حقوق می خواهند و آن طرف زمین شهرداری را مسکن ملی می کنند.
 
مسعود خوبانی نیز در ادامه گفت: ما زمین مازاد نداریم که بخواهیم به کسی بدهیم.
 
خوبانی در ادامه گفت: شورا قانون دارد کاری که احمدی کیش کرد  در یک جلسه بدون خروجی در شورا مطرح شده بود و بار عظیمی برای ما ایجاد کرد، شهیدان خرسندیان هنوز یک معبر به اسم آنها نیست، تذکر می دهم هر چیزی در کمیسیون هاست اول در شورا مطرح شود.
وی افزود: خیابان ها بسته شده است نمی توانیم راه برویم اکر تذکر شفاهی و کتبی انجام شد و کاری نشد چه کاری می شود انجام داد؟ رابط دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیز همراه آن فرد بوده است.
خوبانی گفت: چرا قیر ما نزدیک ۸ ماه در مخزن مانده است؟ چرا ام سی نمی آورند هنوز یک روکش انجام نشده است ، این ام  سی سال قبل ۵ میلیون و امسال نزدیک ۳۰ میلیون تومان است.
 
وی افزود: نزدیک انتخابات است نیاییم بگوئیم من کار را انجام دادم فلانی چکار کرد در صحیت هایمان باعث رنجش نشویم، حرکت اقای نگین تاجی محکوم است نباید انجام می گرفت به اقای آشنا هم تذکر می دهم.
 
دستوالعمل جلسه نصب کیوسک در بلوار مطهری شهر یاسوج است.
 
دهراب پور گفت:  این کیسوک ها یا متعلق به افراد خاص است یا افراد سرمایه دار در آنها فعالیت میکنند، کیوسک ها به افراد مستحق واگذار نشده است؛ در کمیسیون تحقیق بررسی شود که به افراد نیازمند واگذار شود، با بررسی دقیق کیوسک هایی که به افراد خاص داده شده است گرفته شود و به افراد مستحق داده شود.
 
اکبری تبار گفت: از سال ۹۲ هیچ کیوسکی مصوب نکرده ایم، پرونده های کیوسک را به شورا بیاوریم و بررسی کنیم.
آشنا گفت: گزارشی کامل از ۷۲۰ کیوسک باید به شورای شهر ارائه شود.
 
دستورالعمل بعدی جلسه نامگذاری معابر و خیابان ها شهر یاسوج است.
 
تغییر نام خیابان جمهوری یاسوج به نام خیابان سردار سلیمانی مطرح شد که با مخالفت عضو شورای شهر یاسوج مواجه شد؛ دهراب پور گفت: نام این خیابان قبلا یک بار تغییر پیدا کرده است و درست نیست دوباره تغییر داده شود.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی وظیفه ای ندارد در این رابطه دخالت کند .
احمدی کیش گفت: باید یک خیابان بزرگ به اسم سردار سلیمانی نامگذاری شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار