کد خبر: ۸۸۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 27 July 2020
نشست شورای شهر یاسوج با حضور نماینده بویراحمد و دنا برگزار شد اما نکته جالب توجه و حاشیه‌ای این نشست موضوع رداعتبارنامه غلامرضا تاجگردون و غیرقانونی خواندن این کار از سوی رئیس شورای شهر یاسوج بود که با واکنش منفی دهرابپور نائب رئیس این شورا مواجه شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صبح امروز نشست شورای شهر یاسوج با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست با تاکید بر این که مدیران و مسئولان باید به شوراها اهمیت دهند چرا که نمایندگان محلی مردم هستند، شوراها و مجلس شورای اسلامی را همانند دو بال برای پرواز و حرکت خواند.
مسعود خوبانی با اشاره به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، قانون شوراها را دچار ابهام و عدم شفافیت دانست و ضمن اظهار امیدواری در این خصوص گفت: شما در این راستا قدم‌های خوبی بردارید، مدیریت یکپارچه شهر ضرورت دارد که امیدواریم مجلس هم در این راستا به کمک شوراها بیاید.
وی افزود:  تنها راه برون رفت یاسوج از این وضعیت، حضور سرمایه گذاران است چرا که یاسوج درآمد پایداری ندارد و سرمایه گذاری در شهر می‌تواند مشکلات زیادی را از سر راه ما بردارد لذا از از نماینده محترم تقاضا داریم برای باز شدن پای سرمایه گذاران بزرگ به مرکز استان ما را یاری کنند.
خوبانی در ادامه این نشست در خصوص مسائل بودجه ای گفت: در زمان مسئولیت غلامرضا تاجگردون در کمیسیون برنامه و بودجه اقدامات خوبی برای افزایش بودجه استان انجام شد و اگر اکنون شاهد افزایش و تخصیص خوب بودجه هستیم، قطعاً ناشی از اقدامات تاجگردون بوده است. هر چند در یک اقدام ناعادلانه و خارج از قانون وی  را حذف کردند.
رئیس شورای شهر ادامه داد: تاجگردون در تمام فرایندهای نظارتی و قانونی تأیید صلاحیت می‌شود. ما از شما انتظار داشتیم که در مجلس بدون نگاه‌های قومی و منطقه‌ای حمایت ویژه‌ای از او می‌کردید. از شما توقع می‌رفت که بیشتر به این موضوع ورود می‌کردید و حمایت بهتری از آقای تاجگردون داشتید. هر چند از شما جمله‌ای را شنیدم که گفته‌اید ما فرزندان زاگرس را حمایت می‌کنیم.
خوبانی در ادامه گفت: در خصوص اعتبار نامه تاجگردون این گلایه مندی از شما وجود دارد و شما باید بیشتر به این مسئله ورود می‌کردید. ما کاری به مسئله بویراحمد، گرمسیر و سردسیر نداریم، تاجگردون یک ظرفیت ملی بود. ما از شما خواهش داریم که مسائل قومی، قبیله‌ای و جناحی را در کارهایتان دخالت ندهید.
وی در ادامه اظهار کرد: از افرادی همانند غریب پور باید قاطعانه حمایت کنیم و این توقع از شما وجود دارد، دفاع از فرزندان استان آیندگان را به ما امیدوار می‌کنند چرا که غریب پور دست فرزندان این استان را گرفته است و این انتظار هم از شما می‌رود.
رئیس شورای شهر یاسوج آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت پذیری، ترافیک کلافه کننده یاسوج، عدم پرداخت حقوق کارگران و... را از مهمترین مسائل و مشکلات شورای شهر عنوان کرد.
محمد رحیم دهراب پور دیگر عضو شورای شهر یاسوج در این نشست گفت: شورای اسلامی شهر یاسوج نیاز به همکاری با شما دارد. ما به عنوان نمایندگان مردم به عنوان پشتوانه کنار شما خواهیم بود و شما هم چراغ خدمت را در اختیار دارید و در جلوی قطار توسعه هستید.
دهراب پور گفت: تنها راه عبور از وضعیت فعلی این است که سرمایه‌گذاری را در مرکز استان فعال کنیم و علاوه بر سرمایه گذاری خصوصی،  سرمایه گذاری دولتی هم باید در یاسوج تقویت شود که از شما انتظار کمک و همراهی داریم.
وی گفت: فرهنگ سرمایه گذاری در استان ما به خوبی چه بومی و چه غیربومی جا نیفتاده است. بعضی از استاندارانی که ما گاهی از آنها یادی می‌کنم، مثل آقای مهندس دوستی، صیفی نژاد و... علتش این است که این بزرگواران از توانمندی‌های دولت به نفع شهر یاسوج آثاری خوبی از خودشان به جا گذاشته‌اند. 90 درصد زیرساخت‌هایی که شهر یاسوج دارد از این دو بزرگوار است. شورا و شهرداری هم همراه آنها بوده است. اگر تعامل بین شورا، شهرداری و نماینده مجلس وجود داشته باشد. ما از این وضعیت قطعاً خارج خواهیم شد و از این فلاکت ما عبور می‌کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: شهر یاسوج حداقل‌هایی را دارد، بعضی شهرها همانند مارگون به لحاظ زیر ساخت‌ها خیلی فقیر هستند. لذا دولت باید در این شهرها سرمایه گذاری را تقویت کنند. لذا از شما انتظار داریم که در بحث شهری به کمک شهرداری و شوراها بیاید و از حمایت و کمک دولت به نفع شهرها و شهرستان‌های حوزه انتخابیه و استان بهره بگیرید.
وی به صحبت های خوبانی در خصوص اعتبارنامه تاجگردون و عملکرد وی واکنش نشان داد و خطاب به رئیس شورای شهر گفت: ما آدم‌ها را زمانی احترام برایشان قائل هستیم که نفع به استان برسانند و در خدمت استان باشند. حالا یک عده‌ای بروند، تهران، هر چه باشند و هر جایگاهی که داشته باشند و نفعی برای استان نداشته باشند. من در چنین مواقعی حرفم را بدون تعارف می‌زنم؛ من خیری از نیروهای استان کهگیلویه و بویراحمد چه اصولگرا و چه اصلاح طلب که در تهران هستند، برای استان ندیده‌ام. که بخواهیم از آنها به عنوان فرزند استان و یا زاگرس حمایت کنیم. برخی از این افراد جاهایی بودند و الان هم هستند و می‌توانستند که خدمات زیادی به مردم و منافع عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بکنند، اما نکردند. اما من چیزی از آنها سراغشان ندارم و خودمان را هزینه آنها نکنیم./ صبح زاگرس
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار