اکنون تابستان رو به پایان است و مهرماه و ورود دانش آموزان به کلاس های درس بار دیگر دغدغه مسولین آموزش و پرورش خواهد بود و در این راستا مدتی است جلسات درون سازمانی و شورای آموزش و پرورش با محوریت برنامه ریزی در تضمین سلامت دانش آموزان در دستور کار است.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ 27 July 2020

تابناک کهگیلویه بویر احمد-بعد از گذشت ماها از شیوع کرونا ویروس در کشور، دستگاه های مختلف دولتی، گروها و تشکل های مردمی همچنان در صف مقابله با این ویروس منحوس قرار دارند.

شاید مسولیت مراقبتِ از بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز در آن روزها آموزش و پرورش را با خطری جبران ناپذیر مواجه میکرد که با تصمیم گیری های خوب و منطقی، در راس تصمیم پوشش تحصیلی از طریق راه اندازی شبکه مجازی شاد باعث شد تا عریض الطویل ترین دستگاه کشور بتواند از این خطر عبور کند و آموزش نیز تعطیل نشود.

بعد از گذشت ۵ ماه امّا کرونا همچنان یک تازی میکند و متاسفانه هر آنچه در موردش پیش بینی شد تا به امروز در کاهش و اثرات زیان بارش تاثیر نداشت. گرما بی تاثیر بود و کرونا به کوچک و بزرگ رحم نکرد.

اکنون تابستان رو به پایان است و مهرماه و ورود دانش آموزان به کلاس های درس بار دیگر دغدغه مسولین آموزش و پرورش خواهد بود و در این راستا مدتی است جلسات درون سازمانی و شورای آموزش و پرورش با محوریت برنامه ریزی برای تضمین سلامت دانش آموزان در دستور کار است.

در شهرستان لنده نیز شورای آموزش و پرورش خود را برای مواجه با مهری کرونایی آماده و فرماندار این شهرستان به عنوان رئیس شورا از هر فرصتی استفاده تا این مهم به نحوی مطلوب انجام گیرد. گفتگوی مجازی فرماندار شهرستان لنده و مدیر آموزش و پرورش با مدیران و کادر اجرایی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در حاشیه شورای آموزش و پرورش یک نمونه از برنامه های است که فرماندار شهرستان لنده بر آماده سازی مدارس بر اساس پروتکل های بهداشتی تاکید داشت.

در این گفتگوی مجازی که در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش با مشارکت مدیران مدارس در بستر نرم افزار شاد برگزار شد فرماندار شهرستان لنده مهمترین موضوع پیش روی مدیران و کادر اجرایی مدارس را خطر کرونا ویروس عنوان و بر برنامه ریزی ها در مواجه با این بیماری تاکید داشت.

تضمین سلامت دانش آموزان مهم ترین اولویت شورای آموزش و پرورش لنده/گفتگوی مجازی فرماندار با مدیران مدارس  این شهرستان+تصاویر

فرماندار موسوی به موضوع لباس فرم دانش آموزان اشاره اظهار داشت، با توجه به بیماری کرونا و کاهش شدید درآمد عمومی مردم سخت گیری بعمل نیاید و اعلام شود دانش آموزان از همان لباس سال گذشته استفاده کنند.

در ادامه مهندس موسوی با اشاره به نامشخص بودن شرایط دقیق آغاز کلاس های درس گفت احتمالا شهرستان لنده در مناطق زرد دسته بندی خواهد شد و کلاس ها به صورت یک روز در میان برای دانش آموزان برگزار میشود که انشالله مدیران مدارس تدابیر بهداشتی لازم را در نظر بگیرند که با امنیت کامل شاهد بازگشایی مدارس باشیم.

رئیس آموزش و پرورش نیز با اشاره به جمله وزیر آموزش و پرورش که در اسفند غافلگیر شدیم اما نباید در مهر غافل گیر شویم گفت؛ آموزش و پرورش همزمان با بازگشایی مدارس با سه سناریو مواجه خواهد بود.

وی اظهار داشت؛ اگر با وضعیت سفید شهرستان روبرو بودیم کلاس های درس عادی خواهند بود و در کنار آن استفاده ۱۵ درصدی از فضای مجازی نیز پیش بینی شده است.

ایشان روی دیگر مواجه با کرونا در شهرستان را وضعیت زرد عنوان و گفت؛ در وضعیت زرد کلاس های درس به صورت تلفیقی(حضوری و غیره حضوری) و حضور فیزیکی ۳ روز در هفته که تقسیم دانش آموزان به ۲ گروه در کنار استفاده از فضای مجازی انجام میگیرد.

ایشان روی سوم مواجه با کرونا را وضعیت قرمز عنوان و گفت؛ در این صورت کلاس های درس کاملا غیره حضوری در فضای مجازی برگزار میشود.

دکتر جاویدان در ادامه به اقدامات آموزش و پرورش اشاره و گفت؛ ستاد پروژه مهر شهرستان در قالب کارگروهای پنج گانه (تعمیر، تجهیز، ساماندهی و نظارت و ارزیابی و اطلاع رسانی تایید صلاحیت تشکیل شد.

وی یادآور شد؛ امسال کارگروه ششم تحت عنوان بهداشت و سلامت با هدف نظارت بر اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا نیز تشکیل گردید.

رئیس آموزش و پرورش همچنین به اجرای سازماندهی معلمان، مدیران و کادر اجرایی مدارس اشاره و گفت؛ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی سازماندهی از دوازدهم تا سی و یک مرداد انجام میگیرد.

دکتر جاویدان با اشاره به نگرانی خانواده ها و اطمینان به آنان اولویت برنامه های آموزش و پرورش را تعامل با شورای سلامت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار