انتظار از نمایندگان فعلی این است کمی با برنامه تر حرکت کنند و به گونه ای نباشد که کاملا بی اثر باشند بلکه با رویکرد نظارتی موضوع عزل و نصب ها را رصد کنند و اجازه سوء استفاده به برخی مدیران فرصت طلب را ندهند .
کد خبر: ۸۸۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 28 July 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عزل و نصب مدیران معمولا یکی از نشانه های تغییر شرایط سیاسی در یک جامعه است . هر چند در شرایط ایدئال و در یک جامعه سالم انتظار بر تعیین بر اساس شایسته سالاری مدیران است اما در عمل چنین انتظاری محقق نمی شود و پای منافع شخصی ، احزاب و قومیت ها به میان می آید.
در کهگیلویه و بویراحمد ، پس از تغییر نمایندگان معمولا تغییر مدیران متناسب با نظر این نمایندگان صورت می گیرد . هر چند این اقدام نوعی دخالت قوا در کار یکدیگر محسوب می شود و به شدت هم مورد انتقاد است اما در شرایطی با رویکرد تعامل بین قوا و در صورت توجه به شایسته سالاری ، پیشنهاد مدیر از طرف نماینده مجلس به مدیران کلان یا وزارتخانه می تواند تا حدودی که استقلال دولت را نقض نکند مورد قبول باشد.
اما این روزها و در خلا اقتدار نظارتی و بی برنامگی نمایندگان ، برخی مدیران استانی دست به برخی تغییرات زده یا می زنند که نه شایسته سالاری را مد نظر دارند و نه به آنچه معمول و رویه سیاسی تغییرات است توجه می شود!
اخیرا برخی مدیران با رویکرد قومی و قبیله ای و یا مسائل خویشاوندی و یا سفارش از مناصب بالا دست ، در حال انتصاب در برخی مناصب داخلی ادرات هستند که شواهد و بررسی ها نشان می دهد ، دور از چشم نظارتی نمایندگان و یا به امید متنفع شدن از ارتباط گزینه های مورد نظر با سطوح ملی ، این تغییرات را انجام می دهند!
هر چند اعتقاد بر این است که نمایندگان نباید در عزل و نصب ها دخالت مستقیم کنند اما به عنوان وظیفه نمایندگی باید نظارت کافی داشته باشند و اجازه ندهند برخی مدیران از خلا ایجاد شده به نفع خود سوء استفاده کنند. ضمن اینکه در چنین شرایطی نباید افراد نالایق به بهانه حمایت نماینده جایگاه افراد شایسته را بگیرند.
در مجموع انتظار از نمایندگان فعلی این است کمی با برنامه تر حرکت کنند و به گونه ای نباشد که کاملا بی اثر باشند بلکه با رویکرد نظارتی موضوع عزل و نصب ها را رصد کنند و اجازه سوء استفاده به برخی مدیران فرصت طلب را ندهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار