آنچه که محرز است این نکته است که سیاست «از این ستون به آن ستون فرج است» سرلوحه بسیاری از مدیران قرار گرفته و منتظرند در آینده نامعلوم با دستان غیب شرایط تغییر کند.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 28 July 2020

منصور مظفری در آفتاب يزد نوشت: اینکه مردم نسبت به عملکرد مسئولان گله مند باشند و حتی این گله خود را با عصبانیت و الفاظ خاص ابراز نمایند می تواند حق باشد.شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم در خاص ترین شرایط ممکن بسر می برد و روز به روز نیز وضعیت عجیب تر می شود.

 بدتر آنکه چشم انداز امیدوار کننده ای نیز وجود ندارد و بعید به نظر می رسد با سیاست فعلی و تصمیم گیری های مُسکنی که به شدت رایج شده بتوان اوضاع را متحول کرد. بهرحال آنچه که محرز است این نکته است که سیاست «از این ستون به آن ستون فرج است» سرلوحه بسیاری از مدیران قرار گرفته و منتظرند در آینده نامعلوم با دستان غیب شرایط تغییر کند.

 

این چند سطر را نوشتم تا اولا، اذعان نمایم صدایم از جای گرمی بلند نمی شود و ثانیا سواره نیستم و دقیقا حس و حال این روزهای مردم را درک می کنم.لیکن این شرایط خطیر نباید باعث شود که از یکسو از دایره انصاف خارج شویم و از سوی دیگر در حوزه نقد وارد فاز دشنام شویم.صلاح است کسانی که تریبونی دارند و یا قلم به دست هستند و یا صدای شان در جامعه شونده دارد این نکات را لحاظ کنند.

 

چند روز پیش اکبر عبدی هنرمند باسابقه و سرشناس کشورمان در یک برنامه تصویری اینترنتی سخنانی را در مورد رئیس جمهور مطرح کرد که به نظر می رسد بیان آن صحیح و اخلاقی نبود.عبدی در این برنامه ابتدا با لحنی که گویی شوخی است مدعی می‌شود که به وجود آمدن ویروس کرونا به دلیل حضور حسن روحانی است!سپس وی ادامه می دهد که در تمام کانال های تلویزیون حسن روحانی ورفقایش حضور دارند و در مورد کارهای نکرده جلسه می گذارند!

 

عبدی در ادامه می گوید: اگر ایشان کار می کردند سركار بودند نه در تلویزیون! اما اوج سخنان این بازیگر جایی بود که گفت حسن روحانی وقتی از دروغ خسته می‌شود یک حرف راست هم می‌گوید!

 

آری‌؛ شاید عده‌ای پیش خود بگویند گفت که گفت‌؛ دلمان خنک شد. اما اگر از منظر منطق به چنین سخنانی بنگریم صلاح نیست از یک تریبون عمومی چنین مباحثی آن هم از زبان یک هنرمند مطرح شود. البت حتما شخص اکبر عبدی نیز در جریان است که اگر همین سخنان را در مورد یک مسئول دست چندم در قوای دیگر مطرح می کرد اکنون در حال آماده کردن یک ویدئو «عذرخواهی» و «غلط کردم» بود ولی از آنجایی که دیوار حسن روحانی و دولت‌اش کوتاه است هر صاحب تریبون و رسانه ای ترجیح می دهد از ساده‌ترین خاکریز که دولت فعلی است عبور کند.

 

از طرف دیگر در حال حاضر ما با معضل شکاف اعتماد در جامعه مواجه هستیم و حتی اگر اکبر عبدی من باب خوشمزگی می‌گوید «حسن روحانی از دروغ خسته می‌شود یک حرف راست هم می‌زند» به این شکاف دامن می‌زند و مردم عادی را تهییج می کند.واقعیت آن است علیرغم تمام انتقاداتی که هر روز علیه دولت منتشر می شود در این ملک كار اجرایی سخت است .در ایران ما خوب یا بد آن قدر و آنچنان افراد و نهاد های موازی حضور دارند که کار و تصمیم گیری را پیچیده می کند. منکر سوء مدیریت ها نیستم ولی می خواهم عرض کنم ماجرا آنقدر ملو و ساده که اکبر عبدی ودوستان تصور می‌کنند، نیست.اینکه تمام کاسه و کوزه ها را بر سر روحانی بشکنیم و ژست اپوزیسیون دولت را بگیریم کار سختی نیست و اتفاقا پاداش هم دارد اما باید پذیرفت این خروجی که همه آن را مشاهده می کنیم خروجی تمام و کمال دولت روحانی نیست و دست های دیگری هم در کار هستند .لیکن متاسفانه رئیس جمهور محترم به گونه ای رفتار کرده که تمام این خروجی منفی به نام او زده شده است.
عبدی و سایرین قطعا حق نقد دارند و لازم است با مسائل شوخی تلخ نیز بشود ولی شان رئیس جمهور نیز نباید از بین برود .حتی آنانی هم که علیه حسن روحانی هستند باید مراقب این شان و جایگاه باشند .نقد آری اما لگد مال کردن این شان ابدا به صلاح نیست.

برچسب ها: اكبر عبدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار