کد خبر: ۸۸۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱ 01 August 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سجاد افسر فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت : واژه ی"خدمت"معادل بندگی و چاکری در لغت نامه ی معین تعریف شده است و بتبع آن "خدمتکار و خدمتگذار"به معنای نوکر و چاکر بیان می شود.
واژه ی"خدمت"یکی از پرکاربرترین واژه های حوزه سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی کشور بعد از انقلاب می باشد.واژه ای با مفهوم ومعنای بسیار زیبا که همچون اغلب انسان ها،اشیاء ،رفتارها ،اخلاقیات و فرهنگی ها در گذر زمان تغییر مفهوم داده است..
واژه ای دلنشین با تاریخچه معنوی کهن، کم کم در دنیای مدرنیته رنگ باخته و مزه ای دیگری به خود گرفته است و شیرینی گذشته را به تلخی دردآوری مبدل ساخته است..
در فضای کنونی کشور و در عالم سیاست به ابزار و اهرمی برای رسیدن به کرسی های قدرت تبدیل گشته،مسولان با در دست گرفتن عصای خدمت همچون عصای موسی برای حذف رقیب و پیروزی در مارتن های انتخاباتی با برجسته کردن شعار خدمت ،معجزات عوام فریبی را به نحو احسن به یقین تبدیل می کنند.
واژه ی خجسته ی خدمت به ابزاری برای ریا و تزویر،فساد و دزدی در فضای کنونی  کشور وروابط اجتماعی تبدیل شده است.
واژه ی پر مفهوم و مقدس "خدمت"،کم کم در بطن جامعه به کلمه ای چندش آور و مکارانه تبدیل شده است و موارد استعمال آن روز به روز در حال تغییر و روبه پلیدی می باشد.
واژه ای که زمانی کوهی از اعتماد و صداقت در بین مردم و حاکمان بوده است ،
واژه ای که حاکمان را مکلف به بندگی و چاکری مردم جامعه در تمام زمینه های زندگی بشر می کند.
واژه ای که گوهر ناب عدالت و انسانیت را در پهنای هجا ها ی خود نهفته بود.اما اکنون مانند واژه ای  همچون (عدالت،حقوق شهروندی،قانون،دین)دستمایه و ابزار سیاسیون کشور شده است.
واژه ای که قداست خود را در زیر چکمه های قدرت طلبی و فساد مسئولان له شده و گندیده تحویل مردم خواهد داد.
خدمت" فعلی است که در حال تغییر ماهیت می باشد و برگشت به اصالت خود را جزء همت تمام اقشار جامعه در هیچ لایحه وقانونی نمی بیند.
واژه ی خدمت نردبان قدرت طلبی و ثروت اندوزی جاه طلبان جامعه شده است و دم زدن از خدمت در بین مسولان به یک عادت و همچون راست مصلحتی در تمام سلول های جامعه رسوخ کرده است.
واژه ای که معنای جدیدیش را باید در خوشگذرانی های خارج کشور،ویلاهای  هزار متری،ماشین های گران قیمت و اختلاس های میلیاردی جستجو کرد نه پشت میز  اداره ها یا در مسیر پروژه ها ویا در جاده کشی وبهداشت برای مناطق محروم کشور.

واژه ای که رنگ سفید امید،پیشرفت وتوسعه کشور را به سیاهی عوام فریبی تغییر داده است.
واژه که از آن در تمام مکاتب بشری و کتب فیلیسوفان به نیک یاد می شود و در دین اسلام به عنوان اکبر عبادت ها شناخته می شود ولی اکنون در قالب سیاست به نابودکننده وفلج کننده حیات مردم مبدل شده است.
با تمام این تفاسیر کاش روزی فرا رسد که "خدمت"در معنای واقعی خود استفاده شود و میوه ی اصلی خود یعنی عدالت اجتماعی را به بار نشاند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار