سوژه ای برای بررسی نهاد های بازرسی و نظارتی
جانی پور می گوید که تشکیل شرکت خدماتی یاسوج بنابر مصوبات قانونی صورت گرفته است اما انحلال آن بنابر دقت در انجام وظایف قانونی که موجب به خطر افتادن منافع برخی افراد شده است صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 09 August 2020

برون سپاری برخی خدمات دستگاه های دولتی از جمله اقداماتی است که در 17 تیر سال 94 با ابلاغ مصوبه شورای اداری و امضای رئیس جمهور به مرحله اجرایی درآمد. 

بنابر ابلاغیه حسن روحانی رئیس جمهور شورای‌ عالی اداری در یکصد و هفتاد و سومین جلسه مورخ 11/3/1394 بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند (2) ماده (115) قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور اصلاح ساختار داخلی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی با رویکرد چابک‌سازی ، منطقی‌سازی و نظم‌بخشی به تشکیلات آنها ، ضوابط سازماندهی وظایف و فعالیت‌های عمومی ستاد مرکزی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی موظف به برون سپاری برخی خدمات خود می شوند.
یکی از واحدهایی که شامل چنین مصوبه ای می شود بخش خدمات شهرک های صنعتی است که در کهگیلویه و بویراحمد و در برخی شهرک های این استان حذف و احتمالا برخی هم در روند حذف شدن هستند!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هیات مدیره یکی از شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی یاسوج که چند ماهی است در گیر و دار شیوع کرونا ، هیات مدیره شرکتشان عزل شده است مصرانه خواستار توجه مسئولین نظارتی و بازرسی در خصوص این موضوع شده است .

جانی پور که خود دارای یک واحد ازواحد های شهرک های صنعتی در شهرک صنعتی یاسوج 3 است در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از روند عزل اعضای این شرکت خدماتی می گوید و معتقد است در روند این اقدام تخلفات آشکار صورت گرفته است ضمن اینکه اعتقاد دارد شرکت شهرک های صنعتی استان از دید و نظارت مسئولین نظارتی و قضایی و حتی اجرایی پنهان مانده است و در سایه همین عدم توجه محلی برای تخلفات زیاد شده است .

جانی پور در ادامه بر این اعتقاد است که ضمن تخلف آشکار در روند عزل این شرکت خدماتی ، پای برخی منافع شخصی هم در میان است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی می گوید که تشکیل شرکت خدماتی یاسوج بنابر مصوبات قانونی صورت گرفته است اما انحلال آن بنابر دقت در انجام وظایف قانونی که موجب به خطر افتادن منافع برخی افراد شده است صورت گرفته است.

جانی پور توضیح می دهد که در زمان کار این شرکت خدماتی ، برخی نیروهای تحمیل شده و بدون کارکرد موجب اخلال در کار و پایین آمدن بهره وری آن می شد که خواستار عدم اعمال نفوذ برخی افراد و مدیران شدیم و در حالی که شرکت خدماتی این شهرک در حال موفقیت و انجام خوب کارها بود به ناگاه به صورت کاملا غیر قانونی و با اعمال نفوذ منحل شد!

جانی پور می گوید تشکیل هیئت مدیره و انحلال آن مستقیما مربوط به مطرح شدن موضوع در مجمع عمومی است که در مورد انتخاب هیئت مدیره اقدام به صورت قانونی انجام شد اما در مورد انحلال هیچ گونه طرح موضوعی در مجمع عمومی مطرح نشده است و مشخص نیست چگونه مسئولین کشوری مربوطه ، با این انحلال موافقت کرده اند؟! 

این فعال اقتصادی با اشاره به روند قانونی انحلال یک شرکت خدماتی گفت : جای بسی تاسف است که مدیری یا مسئولی و یا هر فرد بانفوذی اینگونه به خود اجازه دهد تخلفات آشکاری انجام دهد و بدون از احساس هیچگونه ترسی از بازخواست تخلفات خود را ادامه و حتی افزایش دهد.

وی ادامه داد : متاسفانه تخلفات در برخی مواقع به برآورده کردن درخواست های خانوادگی تبدیل شده است به گونه ای که یک بار گفتم " اگر در یکی از روستاهای حومه شهر یاسوج مرگ و میری رخ دهد ، شاید یکی از دستگاه ها به حالت نیمه تعطیل دربیاید چرا که اکثرا از یک فامیل هستند"!

جانی پور می گوید اسناد ، اطلاعات و توضیحات تخلفات بسیار زیادی را در دست دارد که می تواند آن ها را در اختیار استاندار ، دادستان و دستگاه های امنیتی قرار دهد.

وی در پایان گفت : به عنوان یکی از فعالان حوزه اقتصادی شاید نتوانم همه موارد را در رسانه مطرح کنم و شاید خود رسانه هم نتواند آن ها را منتشر کند اما از هم اکنون این هشدار را می دهم که اگر به چنین تخلفاتی رسیدگی نشود و همچنان امور بر اساس اصرار بر تخلفات بدون مواخذه همانند آنچه که تا به امروز گریبان استان را گرفته است ، پیش برود نمی توان امیدی به آینده داشت!

توضیح : تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آمادگی دارد توضیحات مسئولین مرتبط با شهرک های صنعتی و همچنین روند بررسی اعتراض و اسناد این فعال اقتصادی ، توسط مسئولین قضایی ، اجرایی و امنیتی را در قالب گزارش یا خبر منتشر کند.

ضمن اینکه پیشنهاد می شود سخنان این فعال اقتصادی از طرف استاندار و معاون اقتصادی وی ، دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و امنیتی شنیده شود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
سلام برادرم دراین مرزوبوم هرکس خدمت کند یا قصد خدمت داشته باشد حتما حذف می شودمخصوصا دریاسوج که کسی به کسی نیست اگر شکایت هم کنی به قوم خویشش شکایت کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
سلام
منحل شدن شرکت خدماتی یاسوج ۳ بی دلیل که منحل نشد پرسیدید که اقای جانی پور عملکردی مثبتی داشته یا نه پرسیدیت که ایا با این همه پولی که از صنعتگران این شهرگ گرفته و چه کارهایی انجام داده این پول ها کجا رفته ایا حقوق معوقه کارگرانی که خانواده انها چشم انتظار یه حقوق پدر خود هستند پرداخت کرده ایا حقوقشون به موقع پرداخت شده ایا بیمه کارگران طبق قرارداد اداره کاریشون براشون بیمه رد شده ؟! مهم تر از این ایا ایا صنعت گران که هم در حوزه خودشون بودن ازش راضی بودن! نبودن .اقای جانی پور به دنبال منافع شخصی خودش بوذه تا بفکر یه صنعتگر باشه.اینو بدون اگر ایشون مدیری لایق بودن برای چرخه صنعتگران شهرک صنعتی یاسوج ۳ قطعا مورد حمایت و تشویق قرار میگرفت ولی متاسفانه نبودن . از طرف یه صنعتگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار