استاندار کهگیلویه و بویراحمد از راه‌ اندازی یک دستگاه تولید ماسک در استان خبر داد و گفت: این دستگاه تا پایان هفته جاری وارد استان می ‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 01 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: از تک تک اعضای جامعه سلامت و کادر پزشکی تقدیر و تشکر می کنم.

استاندار  با اشاره به اینکه آمارها حاکی از آن است که ما همچنان با بیماری کرونا درگیر هستیم و شرایط هم آسان نیست،عنوان کرد: در این شرایط در اثر نامهربانی افراد سهل‌ انگار و غافل، جان تعدادی از هم‌ استانی ‌های ما به خطر افتاده و نتیجه آن این بوده که از مجموع افرادی که فوت کرده‌اند، ۴۹ نفر بیماری زمینه ‌ای داشتند.
وی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و تصریح کرد: کسانی که در مقابل استفاده از ماسک مقاومت می کنند با این رفتارهای غیراخلاقی نسبت به جان هموطنان خود بی توجهی می کنند و این رفتار بخشودنی نیست.

وی با بیان اینکه برخی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ‌های استان هم وضعیت خوبی ندارند، افزود: ایستگاه‌ های غربالگری از هفته گذشته برپا شده و هرچند بنا بر نظر دانشگاه علوم پزشکی، ادامه این روند نیاز نیست اما این ایستگاه‌ ها در پایان هفته برای کنترل تردد و ورود خودروهایی که از استان ‌های قرمز وارد استان می‌ شوند، همچنان مستقر هستند.

کلانتری از تامین سایبان‌ های موردنیاز برای ایستگاه های غربالگری و رفع مشکلات این ایستگاه‌ ها خبر داد و گفت: سه هزار ماسک نیز در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌ گیرد و دانشگاه علوم پزشکی هم در زمینه سایر تجهیزات باید در حد توان، به نیروی انتظامی کمک کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ ها باید از نیمه شهریور کار خود را شروع کنند و متناسب با وضعیت کرونا در مناطق مختلف، کلاس ‌ها به صورت حضوری در مناطق سفید، نیمه‌ حضوری در مناطق زرد و غیرحضوری در مناطق قرمز برگزار شود.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار فرهنگی و ۱۶۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد، تاکید کرد: باید این فراد ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مراکز آموزشی حضور یابند.
کلانتری گفت: علاوه بر این، در آموزش عالی هم ستاد ملی کرونا این فرصت را ایجاد کرده که همه دانشجویان در ترم آینده در دانشگاه محل زندگی خود ثبت ‌نام کنند و حتی دانشجویان می‌ توانند یک ترم مرخصی موجه بگیرند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، بیان کرد: مقام مقام رهبری در سخنان اخیرشان حجت را بر همگان تمام کردند و همه برنامه ‌ریزی‌ ها باید با رعایت دستورالعمل‌ های ستاد ملی باشد که ستاد ملی نیز شنبه آینده نتیجه نهایی را اعلام‌ می ‌کند.

کلانتری خواستار فضاسازی مناسب باتوجه به در پیش بودن ایام محرم از سوی شهرداری های استان شد.

وی با بیان اینکه بازرسی ‌ها از صنوف و دیگر اماکن عمومی با حضور صمت، تعزیرات، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی همچنان ادامه دارد، از صمت خواست برای جلوگیری از اجحاف، کم فروشی و گران ‌فروشی، بحث کنترل بازار را به تناوب انجام دهد.
کلانتری گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف به طور قطع با آنها برخورد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار