استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: املاک و اموال مازاد میراث پدری مدیران کهگیلویه و بویراحمد نیست.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 02 August 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حسین کلانتری در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به نکاتی اشاره کرد و گفت: یکی بحث اموال مازاد استان است که بخشنامه کشوری آمده و تامین ۹۰ میلیارد جهت پاداش خدمت و فوق‌العاده شغل و دیگر موارد از این راه باید پرداخت شود.
وی در خصوص برخی اهمال‌ها در زمینه مستندسازی اموال و املاک مازاد ادارات و سازمان‌ها در استان گفت: به روند مستندسازی در گذشته ورود نمی‌کنم! اما در این یک سال در بحث مستندسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
این مسوول گفت: هر چند دولت با مشکلات زیادی روبروست اما برای طرح‌های عمرانی و جهش تولید با گشاده دستی وارد می شود و می‌خواهد که مشکلات را حل کند.
استاندار گفت: در کل کشور ما هم درصدی هستیم کلی اموال مازاد و منقول وجود دارد که مسوولان فکر می کنند ملک و ارث شخصی آن‌هاست و سال به سال هم این املاک فرسایش پیدا می‌کند و باید پول نگهبان هم بپردازند و اکنون خیلی اموال و املاک در استان داریم که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.
وی گفت: نقطه قوت بخشنامه این است که هر چه فروخته شود به خزانه استان برمی‌گردد و خیلی از آن به طرح‌های عمرانی می‌خورد و دستگاه‌ها این گونه چابک و چالاک می‌شوند اما با ماندن این اموال به غیر از ضرر چیز دیگری عاید نمی‌شود.
وی گفت: وزیر اقتصاد از اقدامات استان ما تشکر کرد اما تا زمانی که این‌ها به فروش برسند خیلی کار داریم لیست اموال در اختیار اقتصاد دارایی است و هیچ دستگاهی امکان پنهان کاری هم ندارد و ما هم نمی‌پذیریم.
استاندار خاطرنشان کرد: بخشی از این املاک برای طرح اقدام ملی مسکن است که دستور رییس‌جمهور بوده و در حالی که وزیر می‌گوید ضروری است و خودشان از ما می‌خواهند این کار را بکنیم و امروز چیزی که می‌تواند قیمت مسکن را بشکند همین است.
وی در ادامه جلسه گفت: انتظار داریم دستگاه‌هایی که آرای قطعی علیه آن‌ها می‌آید به فعال کردن کارشناسان حقوقی بپردازند و نباید خود کارشناسان حقوقی علیه دستگاه خودشان اقدام کنند! نباید دستگاهی به دلیل عدم واریز مبلغی با مشکلات و بدهی سنگین‌تری روبرو شود.
وی در خصوص جذب اسناد خزانه هم گفت: وقتی ما آمدیم کل جذب اسناد خزانه استان ۳۰ درصد بود که ظرف یک ماه به ۱۰۰ درصد رسید و به همه شما بگویم که به غیر از ۱۰۰ درصد هیچ عددی را نخواهم پذیرفت و نارضایتی خودم را کتبا به مدیران کشوری شما اعلام می‌کنم.
استاندار با بیان این که مبالغ خوبی نقدینگی به استان تخصیص یافته و در زمینه اسناد خزانه هم استان در کل کشور خوب دیده شده است افزود: در کمتر جایی دیگر از کشور چنین وضعیتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی خوبی در هفته دولت آماده افتتاح داریم که چشمگیر است و اتفاق بزرگی در استان خواهد افتاد و ۱۳ هزار شغل خواهیم داشت که باید شرایط را برای جوانان اشتغال استان فراهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار