کد خبر: ۸۸۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 03 August 2020
نیروگاه‌ها و خطوط انتقال و توزیع برق تحت فشار رشد مصرف به‌کار خود ادامه می‌دهند، اما ثبت رشد مصرف دورقمی در برخی استان‌ها نگران‌کننده شده و انتظار می‌رود بر تعداد استان‌های واقع شده در منطقه قرمز مصرف برق افزوده شود. روی دیگر سکه رشد مصرف برق، نوسان شدید و قطع برق  در قالب خاموشی‌های پراکنده است که باعث شده بسیاری از شهروندان این روزها شاهد آسیب‌دیدن وسایل برقی خود باشند.
به‌گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همشهری نوشت : رشد بیش از 10درصدی مصرف برق در استان‌های خوزستان و زنجان تنها نمونه‌ای از خیزش مصرف محسوب می‌شود و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 15درصدی مصرف برق در این استان در ساعات اوج بار مصرف اظهار نگرانی کرده است. رضا اردکانیان، وزیر نیرو که روزها و هفته‌های سخت و پرکاری را تجربه می‌کند در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد: منابع اقتصادی صنعت آب و برق عمدتا متکی به مصرف‌کنندگان است و هرسال حدود یک میلیون مشترک جدید برق داریم. او می‌گوید: در حالی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیازمند برق مطمئن و پایدار برای ارائه  خدمتند و اگر همراهی مردم و ارتباط خوبی که برقرار شد و نقشی که رسانه‌ها در تحکیم این ارتباط داشتند نبود تابستان امسال  مشکلات جدی تری می‌داشتیم. وزیر نیرو گفت: امسال به نقطه‌ای نرسیدیم که رسما اعلام کنم اوج بار 99 سپری شد اما با احتمال بسیار بالا، امسال هم افزایش اوج بار ما نسبت به سال قبل از یک درصد تجاوز نخواهد کرد. اردکانیان در واکنش به بروز برخی خاموشی‌های اخیر با بیان اینکه به هیچ وجه خاموشی به‌معنای کمبود تولید در مقابل میزان تقاضا در سال گذشته و امسال نداشتیم، گفت: در عین حال سیستم انتقال و توزیع دچار اختلال می‌شود و مشکلاتی پیش می‌آید که سریعا رفع می‌شود.
 او با بیان اینکه خاموشی‌ها به‌دلیل صادرات برق نبوده است، تأکید کرد: به هیچ وجه موضوع برخی اختلال‌های فنی در شبکه ۸۳هزار مگاوات کشور به این معنا نیست که به‌خاطر اقلامی از صادرات انرژی بوده است.
وی درباره گلایه‌مندی مشترکان از وارد آمدن خسارات به وسایل برقی به‌دلیل خاموشی‌ها، با اشاره به برقراری سامانه بیمه حوادث در وزارت نیرو خاطرنشان کرد: مشترکان می‌توانند با وارد شدن به سامانه این موارد را ثبت کنند که امسال بلافاصله برای پرداخت خسارت از طریق شرکت‌های بیمه اقدام خواهیم کرد. اردکانیان همچنین اظهارکرد:‌ سازمان‌های دولتی باید نسبت به سال قبل مصرف برق خود را کاهش دهند و از مولدهای خودشان استفاده کنند، تا به بخش خانگی خاموشی ندهیم. بیش از 250اکیپ در تهران در پایان ساعت‌ اداری به تمام سازمان‌ها مراجعه‌کرده و اگر دستگاه‌های سرمایشی روشن باشد آنها را قطع می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار