کد خبر: ۸۸۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 04 August 2020
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف توسط دولت شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "مهدی روشنفکر" در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شرایط کرونایی در کشور و ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجویان و دانش آموزان، افزود: انتظار می‌رود وزارت علوم پیگیر اختصاص اینترنت رایگان از طریق دولت به دانشجویان باشد.
وی تصریح کرد: عدالت در اصلاحیه حق جذب هیئت علمی رعایت نشده و به نوعی استان‌های کمتر برخوردار متضرر می‌شوند تا جایی که دیگر کمتر کسی رغبت برای حضور در دانشگاه‌های استان‌های کمتر برخوردار دارد و ضروری است این مهم مجدد اصلاح شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از اعضای هیئت علمی در استان‌های کوچک و کمتر برخوردار پیگیر انتقالی به دانشگاه‌هیا بزرگ هستند، اظهار کرد: وزارت علوم در این زمینه چاره اندیشی و حق جذب در استان‌های محروم را افزایش دهد.
روشنفکر خواستار فراهم شدن بستر برای ارتباط صنعت و دانشگاه شد و تاکید کرد: وزارت علوم در زمینه اعمال افزایش ۵۰ درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور نیز تدبیری کند.
وی بیان کرد: اخذ مجوز رشته‌های مختلف متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ضروری است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیمه کاره بودن چندین پروژه عمرانی در دانشگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها ضروری بوده و انتظار می‌رود وزارت علوم در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهد.
"منصور غلامی" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست تصریح کرد: پیشنهاد ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان را در نشست هیئت دولت مطرح و به جد پیگیری می‌کنم که امیدوارم منتج به نتیجه شود.
به گزارش ایسنا، وی همچنین در زمینه اصلاحیه حق جذب هیئت علمی قول مساعد داد و اظهار کرد: برای تامین اعتبار و تسریع در روند اجرایی پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود. / ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار