کد خبر: ۸۸۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 06 August 2020
سلامت شهروندان یکی از اولویت های اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
پدیده سگ‌های بی‌خانمان یا ولگرد در یاسوج طی چند سال اخیر به شکل نگران کننده و ناراحت‌کننده‌ای سلامت شهروندان و نظم شهر را هدف قرار داده است سابقاً  فقط بخش های حاشیه نشین یا روستایی شهر شاهد حضور سگ‌های ولگرد و بعضاً بیمار و گرسنه بود ولی هم اکنون نقاط مرکزی شهر هم مبتلای به این معضل شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان این مطالب افزود، گزارشات واصله و شکایات متعدد مردمی و مستندات واصله حاکی از حضور این حیوانات نه فقط در حاشیه بلکه در نقاط پرتردد شهری، فضای سبز شهری، جلوی مغازه ها جهت تغذیه و استفاده از ضایعات مواد غذایی نانوایی‌ها و زباله های جلوی منازل داشته که با توجه به نوع ناقلیت بیماری ها سلامت شهروندان در خطر قرار گرفته است.

سید عیسی حسنی گفت: شکایات مردمی که دستگاه قضایی را ملجا و پناهگاه خود می دانند ما را ملزم به ورود در این موضوع هم نمود. لذا لازم بود در راستای وظایف پیشگیرانه به این موضوع هم مانند سایر آسیب های اجتماعی شهر ورود شود لذا از ابتدای سال جاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم مراتب را به نهادها و دستگاه‌های متولی اعلام و خواستار اتخاذ تصمیم جدی  برای جلوگیری از پیشروی و افزایش  تعداد این حیوانات  و دامنه دار شدن  این معضل در شهر گردید .

حسنی افزود : نهایتا با همت معاون محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  استان و شهردار محترم شهر یاسوج و سایر نهادهای متولی مانند شبکه دامپزشکی جهاد کشاورزی محیط زیست اقدام لازم و موثر برنامه‌ریزی و مصوب گردید
وی خاطر نشان کرد : از هفته آینده این مصوبات اجرایی خواهد شد. البته از آنجایی که از بین بردن و امحای این حیوانات از نظر شرعی شرایط خاصی دارد لذا قضیه ساماندهی آنها مد نظر قرار گرفت و در جلسات تشکیل شده مقرر گردید که این حیوانات به وسیله داروی بیهوش کننده زنده گیری شده و در محلی که توسط شهرداری احداث گردیده نگهداری  شوند.
معاون رئیس کل دادگستری استان با ارائه پیشنهادی برای شهرستانها اظهار داشت : متناظر هم این اقدام را مردم می توانند از مراکز متولی مانند شبکه بهداشت و شهرداری‌ها و دامپزشکی در شهرستانهای استان مطالبه تا خطرات ناشی از تکثیر و وجود چنین سگ‌های ولگردی در استان کمتر متوجه شهروندان گردد.
برچسب ها: سگ های ولگرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار