کد خبر: ۸۸۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 06 August 2020

آیین تکریم رئیس دادگستری گچساران با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ، مسئولان قضایی استان ، حوزه قضایی ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای اداری در دادگستری شهرستان گچساران برگزار گردید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد ، در این آیین دکتر حسنعلی فاتحی معاون قضایی استان در سخنانی برپایی قسط و عدل را به استناد آیات و احکام را فلسفه ارسال پیامبران و کتابهای آسمانی بیان کرد.
 معاون قضایی دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: در مدیریت به هرکسی مسئولیت داده می شود لازم است ابزار کار آن نیز در اختیارش قرار گیرد.
 وی یکی از ارکان اجرای عدالت را اجرای کار فرهنگی دانست و افزود: در صورتی که اجرای عدالت با موانعی روبرو شود،آن وقت است که نیاز برخورد قاضیان و قانون در جهت اجرای عدالت شروع می شود .
دکتر فاتحی در ادامه با اشاره به وظایف قوه قضائیه که بصورت مصرح در قانون اساسی آمده است اشاره کرد و افزود : در احیای حقوق عامه لازم است به آماری ازعملکرد دادگستری استان اشاره شود.
فاتحی گفت: در بخش احیای حقوق عامه قریب به 400هکتار از اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف شده است. تثبیت 141 هزار و 651 هکتار از اراضی منابع طبیعی در اجرای طرح کاداستر ،سند رسمی آن به نام دولت صادر شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: آزادسازی 15 هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریان رفع تصرف و اخیراً در بستر رودخانه بشار از روستای دهنوی را آغاز کرده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره نمود و اظهار داشت: در این بخش قریب به 30 دستگاه اداری و غیره دخیل هستند و در این راستا دستگاه قضایی به عنوان مرجع هست، اما مشاهده می شود که برخی موضوع پیشگیری از وقوع جرم را فقط وظیفه دستگاه قضایی می دانند.
معاون قضایی دادگستری استان در ادامه انتصاب ریاست معزز قوه قضائیه توسط رهبر انقلاب را امری بسیار خوب توصیف کرد و افزود : ریاست معزز قوه قضائیه از جنس خود قوه قضائیه است و اقدمات خیلی خوبی را در بحث مبارزه با فساد و همه مفسدین شروع کرده است و بارزترین امید را در دل مردم ایجاد کرده است.
 وی افزود : دراین دوره کوتاه مدیریت تا کنون اثبات کرده اند در موضوع مبارزه با فساد و مفسد واقعاً جدی هستند.
 فاتحی گفت : در حوزه مبارزه با فساد ، مفسدین و غارتگران بیت المال گام های بسیار خوبی برداشته شده است و مردم نیز به عینه مشاهده می نمایند.
تودیع و معارفه در گچساران ، انتصاب در تهران

 دکتر فاتحی عملکرد دادگستری استان را در دوره مدیریت جدید، عملکردی علمی بیان کرد و در خصوص اطاله دادرسی گفت: دل نگرانی بخشی از مردم بخاطر اطاله ی دادرسی است که وقت مردم در راه پله های دادگستری می گذرد.
وی افزود : 87 درصد از پرونده های معوق تعیین تکلیف شده اند و در شعب تجدیدنظر استان پرونده معوق نداریم.
 معاون قضایی رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه با ابلاغ های دستی و سنتی مشکل داشتیم گفت : بخشی از اطاله دادرسی در قوه قضاییه و دادگستری ها ، موضوع ابلاغ بود تا اینکه بحث ابلاغ الکترونیک در قوه قضائیه آغاز شد در دادگاه های تجدیدنظر استان 97 درصد ابلاغات الکترونیک است و در کشور از نظر رتبه اول تا سوم هستیم.
دکتر فاتحی در خصوص اقدامات اجرایی برگزیدن یازدهمین دوره انتخابات محلی شورای اسلامی بیان داشت : ساختار استان کهگیلویه و بویراحمد یک ساختار ایلی و عشایری است و می بینیم که برگزاری این انتخابات بنحوی برگزار شد و کمترین هزینه و تنش را داشتیم و در دادگستری استان ستاد پیشگیری رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان تشکیل گردید و شعب ویژه ای تخصیص یافت ..
وی گفت : برخلاف سالهای قبل حضور دادستانها و معاونان پیشگیری در بحث امتیاز عملکرد خدمات الکترونیک قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، استان اول می باشد. با توجه به زیرساخت های ضعیف مخابراتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد در بخش خدمات الکترونیک قضایی در رتبه اول قرار داریم.
فاتحی در زمینه خروجی پرونده ها در دادسرای استان نیز اظهار داشت : در این زمینه نیز در رتبه اول تا سوم کشور قرار داریم . وی افزود همه این توفیقات حاصل تلاش و مجاهدت همکاران قضایی و اداری خاصه همکاران اداری است.
 در ابتدای این آیین امیرحمزه بازیار دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در سخنانی صدور احکام قضایی قاطع را جهت احقاق حق در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و ریاست معزز قوه قضائیه از ویژگی های آقایان غریب پور و لک معاون قضایی دادگستری شهرستان بیان کرد.
علی خان پایه فرماندار گچساران در این آیین پیشگیری از وقوع جرم را از اولویت های دستگاه ها دانست و گفت : لازم است همه ادارت ، سازمانها و نهادها در اجرای سیاست های پیشگیرانه از وقوع جرم، دادگستری را یاری نمایند.
 وی توجه دادگستری در صیانت از حقوق بیت المال را خوب توصیف کرد و افزود: رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در این رابطه تلاشهای ارزنده ای داشتند، و از آنها در این جلسه تشکر و قدر دانی می نمایم .
در ادامه این آیین تکریم رضا غریب پور دادگستری گچساران در سخنانی در خصوص روز خبرنگار گفت : در این مدت از خبرنگاران این شهرستان جز خوبی چیزی ندیدیم ،به چشم می دیدم که خبرنگاران چه سختی هایی در خصوص انتقال اخبار متحمل می شوند.
در ادامه این آئین با اهداء لوح سپاس دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان، به دکتر رضا غریب پور از خدمات  رئیس سابق دادگستری شهرستان گچساران ،تقدیر و تشکر به عمل آمد.
لازم به ذکر است در حکمی از سوی ریاست قوه قضائیه ،رئیس دادگستری شهرستان گچساران معاون مجتمع قضایی تهران شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار