نجات نیا : استفاده اینترنت در استان از متوسط کشور بالاتر است اما کمترین عایدی را به همراه داشته و اگر توجه کرده باشید بخش اعظمی از وقت مردم در فضای مجازی به پیام رسانی و سرگرمی های شبه سیاسی تلف می شود
کد خبر: ۸۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 08 August 2020

ویدئو کنفرانس دستیار وزیر ارتباتاط با خبرنگاران / فرصتی که در کهگیلویه و بویراحمد به بیراهه می رود

ویدئو کنفرانس خبری با حضور مهندس سید فرزاد نجات نیا دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئول کانون فرهنگی و مردمی جوادالائمه علیه السلام با خبرنگاران در شرایط کرونایی در بستر وبینار برگزار گردید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئول کانون فرهنگی و مردمی جوادالائمه علیه السلام استان در این ویدئو کنفرانس ، ضمن تبریک عید سعید غدیر به تبیین برنامه های فرهنگی کانون، پرداخت و عنوان کرد: با حمایت خیرین همزمان با عید سعید غدیر ضمن برنامه اطعام و کمکهای مومنانه به اعطای ۱۴ جهیزیه به زوج های جوان توسط مسئولیت های اجتماعی این کانون فرهنگی اقدام خواهیم کرد.

سید فرزاد نجات نیا گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دو زمینه فرهنگ و اقتصاد در تلاش هستیم اقداماتی را برای استان کمتر توسعه یافته انجام دهیم و طبیعتا بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ عمومی مردم استان دارد.

دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان استان با بیان اینکه استفاده اینترنت در استان از متوسط کشور بالاتر است اما کمترین عایدی را به همراه داشته و اگر توجه کرده باشید بخش اعظمی از وقت مردم در فضای مجازی به پیام رسانی و سرگرمی های شبه سیاسی تلف می شود که همین می تواند در حوزه کسب و کار و تجارت و آموزش های مربوطه صرف شود.

نجات نیا افزود: در مورد کسب و کارهای نوپا در استان پیشرفت خوبی شده و نزدیک به ۵۰ استارت آپ به بهره برداری و درآمد رسیده اند. علیرغم تلاشهای پارک های علم و فناوری و اداره کل ict استان نسبت به رَنک کشور در شرایط خوبی نیستیم.

دستیار وزیر ارتباطات در ادامه به عملکرد وزارت ارتباطات در موصوع پوشش ارتباطی و پهن باند پرداخت و گفت: از ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان ۵۸۲ روستا از زیرساخت اینترنت برخوردار هستند و در سال جاری ۲۲ سایت جدید راه اندازی و بهره برداری شده و همین تعداد در دست اقدام هست.

در این شرایط بورسی و خرید و فروش سهام شرکت ها جوانان روستایی هر چند محدود ولی همپای کلانشهر ها از ظرفیت های عصر ارتباطات بهره می برند، و این از نمونه ای از استفاده بهینه از زیرساخت فضای مجازی است.

نجات نیا یادآور شد: در سطح کشور سوداگران و هواشناسان بازارهای پول و سرمایه هستند که پول خود را در طلا و ارز و مسکن... وارد می کنند، و از ضعف اقتصاد کشور و تحریمها عِرض خود می برند و اقتصاد کم  رمق کشور تحت فشار قرار می دهند.

وی گفت: در در بحث کسب و کارها و اقتصاد ضعیف در استان کار باید پول تولید کند و نه پول پول بیاورد! و یکی از محاسن بورس در این شرایط اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت است که امیدواریم در مسیر درست سرمایه در گردش و راه اندازی کارخانجات و تولید کشور قرار بگیرد. و استان با از فواید بورس بهره مکفی را ببرد.

وی در بخشی از نشست خبری ضمن تبریک و تهنیت روز خبرنگار، گفت: اینکه در قرآن قسم به قلم و آنچه می نویسد گفته شده، نشان دهنده این است که قلم حرمت ندارد و باید آن را پاس بداریم.

دستیار وزیر ارتباطات افزود : خبرنگاران مستقل عمل کنند و نباید دنباله رو و وابسته به اصحاب قدرت و ثروت باشند. و در انتخاب خبر گزینشی، همراه با سوگیری های افراطی نباشد.

وی اظهار داشت : رویکرد جوانان به صنف خبرنگاری در استان زیاد هست و لذا آموزش های لازم برای توانمند سازی می تواند از اولویت های متولیان امر باشد.

نجات نیا در پایان بیان کرد: از همه عزیزان اصحاب رسانه که در ویدئو کنفرانس (وبینار) برای نقد و بررسی و تبادل نظر وقت گذاشتند، و از اینکه صحبتهای بنده را با سماحت و توجه شنیدند کمال سپاس و امتنان را دارم.
لازم به توضیح است در این برنامه ویدئو کنفرانس تعدادی از خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
 
ویدئو کنفرانس دستیار وزیر ارتباتاط با خبرنگاران / فرصتی که در کهگیلویه و بویراحمد به بیراهه می رود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار