سردار خرم دل در خصوص قرارداد ایران و چین گفت : این قرارداد یکی از راه های دور زدن تحریم ها است .
کد خبر: ۸۸۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 09 August 2020

تحلیل فرمانده سپاه فتح از قرارداد ایران و چین / خرمدل : نباید هوشمندی خود را از دست دهیم + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانده سپاه فتح استان در آئین تجلیل از خبرنگاران که در محل کنگره شهدا برگزار شد در خصوص قرارداد تجاری ایران و چین گفت : ایران برای دور زدن تحریم ها و توسعه ، مدبرانه راه هایی را در نظر می گیرد.
سردار حمید خرمدل افزود : یکی از اشتباهاتی که ما در گذشته انجام دادیم و هنوز هم برخی همین اشتباه را دارند ، نگاه همیشگی به غرب است در صورتیکه ما یک کشور شرقی هستیم و باید نگاه به شرق هم داشته باشیم.
خرمدل ادامه : در اطراف کشور ما نزدیک به 400 میلیون نفر در نزدیک به 16 کشور زندگی می کنند که بر این کشورها باید چین و ژاپن را هم اضافه کرد .
وی گفت : چین طرحی دارد برای احیاء جاده ابریشم که شامل حدود 65 کشور می شود . از طرف دیگر ما هم در یک منطقه سوق الجیشی و ژئوپولیتیک قرار داریم که مرکز وصل سه قاره ، آسیا ، آفزیقا و اروپا هستیم. ضمن اینکه از لحاظ فرهنگی همه ادیان آسمانی از این منطقه برخاسته اند.
خرمدل افزود : علاوه بر موارد مطرح شده ، ویژگی های اقتصادی منطقه و وجود کانال سوئز و تنگه هرمز هم باعث شده است که چین تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشد .
فرمانده سپاه فتح ادامه داد : اما از طرف ما هم با بستن این قرارداد دیگر نیازی به استفاده از دلار نداریم به این معنی که چین از ما خرید می کند و پول آن را به ریال خودمان می دهد و ما هم طلب چین را به پول ملی آن ها می دهیم و دیگر دلار کارایی در تحریم ما نخواهد داشت.
خرمدل به ویژگی دیگر قرارداد ایران و چین اشاره کرد و گفت : چین از ما نفت به صورت تضمینی خرید می کند ضمن اینکه در بنادر ما هم سرمایه گذاری سنگین می کند.
وی در خصوص شایعات واگذاری بنادر به چین هم گفت : اصلا چنین چیزی مطرح نیست چون امکان قانونی آن وجود ندارد . به عنوان مثال در حالی که در قضیه سوریه ، روسیه شریک ما بود و هواپیماهای آن برای سوخت گیری به ایران آمدند چه واکنش هایی نشان داده شد چرا که قانون اساسی ما چنین اجازه ای را نمی دهد.
سردار خرمدل ادامه داد : همه این موارد به کنار اما سخنی از امام خمینی (ره) داریم که می گوید هر جا دشمن از شما انتقاد می کند بدانید که راه را درست رفته اید و حالا وقتی ما می بینیم که آمریکا با آن مخالفت می کند نشان می دهد که طرح ، طرح درستی است.
 فرمانده سپاه فتح استان گفت : ضمن اینکه این طرح دارای منافع اقتصادی است اما نباید هوشمندی خود را از دست بدهیم و اگر این 65 کشور بتوانند در این طرح به هم پیوند بخورند دلار جایگاه خود را از دست خواهد داد.
وی ادامه اداد : آمریکا فعلا فقط دلار بدون پشتوانه چاپ می کند و اگر روزی این دلارها به کشور آمریکا برگردد و کشورها اعلام کنند که ما به جای دلار ، یورو ، طلا و کالا می خواهیم ، سقوط دلار و اقتصاد آمریکا تصاعدی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار