در بیستمین روز از مرداد ماه 99 و با گذشت بیش از 5 ماه از شیوع کرونا در ایران ، همچنان روند صعودی افزایش ادامه دارد که در این بین استان کهگیلویه و بویراحمد از طرف وزارت بهداشت به عنوان استان در معرض هشدار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 10 August 2020
در بیستمین روز از مرداد ماه 99 و با گذشت بیش از 5 ماه از شیوع کرونا در ایران ، همچنان روند صعودی افزایش ادامه دارد که در این بین استان کهگیلویه و بویراحمد از طرف وزارت بهداشت به عنوان استان در معرض هشدار قرار گرفته است.
189 فوتی در 24 ساعت گذشته
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و بنابر آخرین گزارش اعلامی سخنگوی وزارت بهداشت : پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۲۸ هزار تن گذشت.
  دکتر سیما سادات لاری ، گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و 132 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ تن رسید. وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۸ هزار و ۶۱۶ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۸۶ هزار و ۶۴۲ تن بهبود یافته‌اند.
آخرین وضعیت کرونا در ایران و استان / خبر امیدوار کننده از کهگیلویه

لاری افزود: ۳۹۹۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۹ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۴ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است
فرماندار کهگیلویه وضعیت این شهرستان در خصوص بیماری کرونا را مطلوب و نویدبخش دانست و گفت: مراجعات به مراکز درمانی و تعداد بیماران بستری این بیماری رو به کاهش است.
فوت ۴ نفر دیگر در استان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان به کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه امروز ۴ بیمار کرونایی در استان فوت کردند.
 یزدانپناه با بیان اینکه شمار قربانیان کرونا در استان به ۶۶ نفر رسیده است، افزود: از ۴ بیمار فوتی ۳ نفر از شهرستان بویراحمد و یک نفر هم از شهرستان کهگیلویه بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کووید ۱۹ استان خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون ۱۷۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۱ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: امروز نیز جواب ۱۶۳ نمونه را از آزمایشگاه دریافت کردیم که بیشترین موارد مثبت مربوط به بویراحمد (۷۰ درصد)، بهمئی و کهگیلویه و چرام بود.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۳۲۰۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: روزانه شاهد گسترش و کثرت انتشار ویروس کرونا در جامعه هستیم و‌تا زمان ساخته شدن واکسن یا دارویی قطعی در کنار سایر نکات بهداشت فردی وعمومی هر فردی که از خانه خارج می‌شود باید حتما ماسک بزند.

دکتر یزدانپناه بیان کرد: استفاده همگانی از ماسک یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است که می‌تواند شیوع برخی بیماری‌های تنفسی ویروسی از جمله کووید ۱۹ را محدود کند.
وی یادآور شد: استفاده از ماسک به تنهایی برای تامین سطح مناسبی از محافظت کافی نیست و سایر اقدامات بهداشتی نیز باید در کنار آن اتخاذ شود.

آخرین وضعیت کرونا در ایران و استان / خبر امیدوار کننده از کهگیلویه

خبرهای امیدوار کننده از کهگیلویه
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در حالی که کلیت استان از طرف وزارت بهداشت به عنوان استان در معرض هشدار عنوان شده است اما از شهرستان کهگیلویه خبر امیدوار کننده ای منتشر شده است مبنی بر کاهشی شدن روند مراجعه و بستری کرونایی ها .
بنابر این گزارش علیرضا اتابک امروز در نشست کارگروه‌های مردمی ستاد محرم در خصوص وضعیت فعلی شهرستان روند را مطلوب و نویدبخش دانست و تصریح کرد: بیماران بستری کرونایی رو به کاهش است . مراجعات به مراکز درمانی نیز کمتر شده است.
اتابک همچنین اظهار داشت: مدیریت هیأت‌های عزاداری در شرایط فعلی مسؤولیت خطیری است که باید با اهتمام ویژه انجام شود.
فرماندار کهگیلویه گفت: محرم امسال تجربه جدیدی در بیماری کرونا است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همانند دیگر مراسمات مذهبی اجرا خواهد شد.
اتابک افزود: مراسمات مذهبی از قبیل نماز جمعه و جماعات به خوبی و با رعایت دستورالعمل‌ها تاکنون برگزار شد محرم نیز با رعایت همه دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار خواهد شد.
این مسؤول گفت: وقتی رهبر انقلاب بر رعایت اصول بهداشتی و حجت قرار دادن دستورات متولیان بهداشت تأکید دارند همه ما می‌بایست با تمرکز روی ضوابط ابلاغی مراسم محرم را به خوبی برگزار کنیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار