ماجرای حادثه تلخ و غم انگیز سقوط هواپیمای تهران به یاسوج پس از گذشت چند سال همچنان با اظهارات ضد و نقیض مسئولان روبه رو است و هر از چند گاهی خبری به نقل از یکی از مسئولین مرتبط مطرح می شود ! و البته در این بین مهمترین موضوع مربوط به تقصیر یا عدم تقصیر خلبان است !
کد خبر: ۸۸۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 10 August 2020
ماجرای حادثه تلخ و غم انگیز سقوط هواپیمای تهران به یاسوج پس از گذشت چند سال همچنان با اظهارات ضد و نقیض مسئولان روبه رو است و هر از چند گاهی خبری به نقل از یکی از مسئولین مرتبط مطرح می شود ! و البته در این بین مهمترین موضوع مربوط به تقصیر یا عدم تقصیر خلبان است !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنگونه که رسانه ها منتشر کرده اند ، مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید سازمان هواپیمایی کشوری به فرصتی برای افشاگری رییس سابق این سازمان تبدیل شد و البته در این بین برخی پرونده های سقوط هواپیمایی از جمله سقوط در دنا دوباره سوژه بوده است !
بنابر این گزارش وزیر راه و شهرسازی نیز با برخی اظهارات از جمله اشاره به «هزینه پرونده‌سازی‌های غیرکارشناسی برای صنعت هوایی» به‌طور تلویحی بر سخنان علی عابدزاده، رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری صحه گذاشت. عابدزاده هم اینک یکی از متهمان سقوط هواپیمای آسمان برفراز کوه دنا واقع در حوالی یاسوج است.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با این تکریم و معارفه‌ها هیچ‌کس از مدار خدمت خارج نخواهد شد، افزود: در این زمینه باید از یکسری دشمنی‌های شخصی افراد که منافع شخصی خودشان را دنبال می‌کنند جلوگیری شود چرا که وقت مسوولان کشور را می‌گیرند.
وی افزود: ‌در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه هوایی در یک دهه گذشته این مسائل زیاد بوده و ایجاد مزاحمت ایجاد شده است و به همین خاطر وقت صرف پرونده‌هایی می‌شود که اصلا کارشناسی نیست.
محمد اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر باید یک هماهنگی و اعمال مدیریت با اقتدار انجام شود، اظهار داشت: به این شکل ما اسیر مسائل فرعی نخواهیم شد و با ماندن در مسیر اصلی زمینه ساز ارتقاء کشور را فراهم می‌کنیم.
او در عین حال، درباره دلیل برکناری عابدزاده گفت: این تصمیم به هیچ چیزی ربطی ندارد. ایشان پنج سال در این سیستم مدیر بود و با توجه به شرایط سازمان هواپیمایی کشوری، این ضرورت را دیدم که نسبت به جابه‌جایی مسوولان اقدام کنیم.
عابدزاده نیز در این مراسم اظهار کرد: وقتی وارد سازمان هواپیمایی شدم، ده‌ها پرونده قضایی داشتیم ولی به مرور آرامش را به این سازمان بازگرداندم و این آرامش به ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها هم کشیده شد.
عابدزاده گفت: واپس‌گرایان تمام صنعت هوانوردی را تحریف می‌کنند و با نامه‌نگاری این تحریف‌ها را به دست مسوولان می‌رسانند و باعث ناامیدی در صنعت هوایی می‌شوند. این افراد در دادسرا، نهادهای نظارتی و مجلس نفوذ دارند و تأثیرگذار هستند.
وی تأکید کرد: چهار، پنج نفر هستند که کارشناس همه‌چیز خواهند بود اما در همه جا نفوذ دارند یک نفر را برج ۹ سال گذشته اخراج کردیم اما الان برج ۵ است و هنوز دادگاه انتظامی کارکنان دولت، وی را اخراج نکرده است به دلیل آنکه نفوذ زیادی دارد.
عابدزاده با اشاره به پرونده سقوط هواپیمای ایران ۱۴۱ (آنتونوف) در مسیر تهران - طبس گفت: در این پرونده می‌خواستند به دادگاه رشوه بدهند اما ما آنها را شناسایی کردیم؛ این کارها خط علامت به دشمن بود تا سازمان هواپیمایی کشوری را در ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) تحریم کنند اما من جلوی آنها را گرفتم، ولی متهم شدم که در نهادهای امنیتی نفوذ دارم.
وی با اشاره به پرونده سقوط هواپیمای یاسوج گفت: صدای خلبان ضبط شده که می‌گوید من هواپیما را در ارتفاع ۱۵ هزار پا فیکس کرده‌ام. کوه بالای ۱۴ هزار پا ارتفاع دارد؛ به خاطر همین سقوط کرد اما می‌گویند ما صدایی نشنیده‌ایم.
عابدزاده گفت: در چند سال اخیر نتوانستند از من ایرادی بگیرند، گفتند مدرک عابدزاده ایراد دارد. من سال ۵۹ در سازمان هواپیمایی کشوری استخدام شدم. آیا می‌توان بدون مدرک دانشگاهی در جایی استخدام شد؟ گفتند مدرکش را دو سال است که گرفته درحالی که دو سال نبود و پنج سال بود. حتی یک تابستان هم استراحت نداشتم. معدل لیسانسم ۸۸ درصد و فوق‌لیسانسم ۹۲ بود.
وی درباره هواپیمای فلای‌چک گفت: به من گفتند فلای‌چک را گران خریده‌ای، این هواپیما را مهابادی نخرید و من خریدم؛ سند آن موجود است. ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو بود ولی من به این نتیجه رسیدم که هواپیمای خوبی است و آن را ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو خریدیم یعنی ۲ میلیون یورو زیر قیمت.
بعد گفتند آن را گران خریده‌اید. فردی که هویت آن معلوم نیست، به همه نامه می‌نویسد و می‌گوید، می‌تواند هواپیمای فلای‌چک بخرد اما هواپیمای آموزشی است.
وی درباره پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: ما در پرونده اوکراینی روسفید هستیم. می‌خواستند برای ایرلاین‌های ما پرونده‌سازی کنند اما ما جلوی آن را گرفتیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
قديمي‌ها ضرب‌المثل جالب توجهي دارند وقتي مي‌گفتند هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تري مي‌رسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار