کد خبر: ۸۸۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 11 August 2020

در اقدامی بی سابقه تیم کامل بهداشتی و درمانی در قالب پزشک متخصص داخلی و عفونی، دندانپزشک، چشم پزشک، روان پزشک، پزشک عمومی و دستیاران رشته های مختلف با حضور در زندان مرکزی به ارائه خدمات جهادی پرداختند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: یکی از محورهای سند تحول در دستگاه قضا، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، نخبگان حوزه  و دانشگاه و گروه های جهادی است که خوشبختانه  در راستای تحقق این مهم یک تیم پزشکی و درمانی تحت نظارت جامعه پزشکی استان در اقدامی بی سابقه با حضور در زندان مرکزی یاسوج خدمات رایگانی را ارائه نمودند.
وی با قدردانی از حضور کادر درمانی و بهداشتی که در شرایط حاد کرونایی بصورت داوطلبانه و خیرخواهانه با حضور در بین زندانیان به معاینه، ویزیت و درمان آنان پرداختند و در فضایی صمیمی و بی آلایش و علیرغم گرمی هوا و نبود امکانات رفاهی بسیجی وار و مجاهدانه به همنوعان خود خدمت کردند، اظهار امیدواری کرد تا اینگونه اقدامات تداوم داشته باشد و دیگر زندان های استان هم از این خدمات برخوردار شوند.
عضو شورای قضایی استان با اشاره به مأموریت های متعدد و متنوع سازمان زندان ها و نیز محدودیت منابع و اعتبارات از مسئولین دستگاه های مختلف استان خواست تا در قبال زندانیان که صرفنظر از نوع جرم و میزان مجازات شهروندان جامعه محسوب می شوند، وظایف و تکالیف خود را از طریق همراهی و همکاری با مجموعه زندان ها به انجام برسانند و بنوعی ادای دین بکنند.
دکتر سیدعلی ساداتی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و سرپرست تیم جهادی مستقر در زندان یاسوج هم در این باره گفت: تا پیش از این جامعه هدف ما روستاها و مناطق محروم عشایری و نیز محرومین حاشیه شهرها بود و با حضور کادر بهداشتی و درمانی خدمات گسترده ای ارائه شده است ولی خوشبختانه با پیگیری و استقبال خوب مدیرکل زندان های استان برای اولین بار در سطح استان شاهد حضور جهادی ۱۵ نفر پزشک فوق تخصص و متخصص عفونی و داخلی، دندانپزشک، روانپزشک و پزشک عمومی، بینایی سنجی، دکترای بهداشتی، پرستار و داروساز و…در زندان یاسوج هستیم تا به قشر نیازمند زندانی خدمت بی منت داشته باشیم.
در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تیم حقوقی و حمایتی با ترکیب وکلا و کارشناسان حقوقی و نیز مددکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) با زندانیان به بحث و گفتگو و ارائه مشاوره پرداختند.
پیش بینی می شود که گروه جهادی مستقر در زندان مرکزی یاسوج به ۲۰۰ نفر از زندانیان خدمات درمانی، بهداشتی، مشاوره ای و حمایتی ارائه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار