وزیر و استاندار و نماینده محترم؛ این روزها آنچه بدون شک بر لوح ذهن زحمتکشان و منتظران معیشت باخته هرگز پاک نمی شود، سکوت معنا دار در قبال این حادثه جای بسی تعجب دارد و خدا نکند این لباس متشبه به ژست بیخیالی دوخته شود تا حافظه کوتاه مدت آن را قاب پنجره انتظار ترک خورده شعار جهش تولیدات به یادگار بسازد،در سال جهش تولید به فرمان بالاترین مقام و اینگونه غمدار شدن در عرصه تولید را نمی شود باور داشت.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴ 12 August 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلامعلی حیدری از کشاورزان شهرستان چرام طی یادداشتی خطاب به مسئولان استانی و کشوری نوشته است: وزیر جهاد کشاورزی کشاورزی جمهوری اسلامی و استاندار محترم  نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد  و آقای سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ و صدا و سیمای استان؛ اکنون که این یاداشت را در میانه فریادهای  آه و اندوه غمبار صاحبان دستانی به سوی شما مینگارم که چین و چروک  صورتهای سوخته در زیر آفتاب دیگر التیام نخواهد یافت،این روزها فریاد مردم  را نسخه ای از  صدای  صحنه های نبردهای بی بازگشت دفاع مقدس تداعی دارم چشم انتظار آنقدر  مرا خجل و شرمسار نموده که  دفن شدن در ترک های اراضی زراعی  این مردم با حیا آرزوی افتخارم گردیده و میل تزریق خون خود به  گلهای سفره رنگ باخته آنان بهترین بقای عمر خود می‌دانم.
وزیر و استاندار و نماینده محترم؛ این روزها آنچه بدون شک بر لوح  ذهن زحمتکشان و منتظران معیشت باخته هرگز پاک نمی شود، سکوت معنا دار در قبال این حادثه  جای بسی تعجب دارد و خدا نکند این لباس متشبه به ژست  بیخیالی  دوخته شود تا حافظه کوتاه مدت آن را قاب پنجره انتظار ترک خورده  شعار جهش تولیدات به یادگار بسازد،در سال جهش تولید به فرمان بالاترین مقام و اینگونه غمدار شدن در عرصه تولید را نمی شود باور داشت.
کوتاه سخن کنم و از شرح ماجرا به متن بیایم و درخواست خود را تقدیم بدارم؛اول از وزیر محترم می خواهم اگر وقعی بر تولید هست کمی از فرصت به عنوان آسیب دیدگان امروز بدهید تا ما تولید کنندگان باورمان بشود که امیدی به فردای واحدهای تولیدی هست تا جشن آزادی عوامل تولید از زیر سلطه و  یوغ سیاست زدگی بی سرانجام  را با شما  نور افشان کنیم.
انتظار داریم که بشنوید درد دل ما را که چرا سازمان جهاد کشاورزی استان ما متولی ندارد و انگار عادت بر لگد زدن به بخت تولید خو محل بخت آزمایی گردیده تا برخی چند صباحی عرصه تولیدات بخش را تنگ کنند و سپس به افتخار ضربه آنان بر پیکر تولید.
و اما جناب استاندار محترم؛انگار هنوز باور ندارید که مسئولیت مدیریت همه جانبه اجرایی این استان به عنوان نماینده عالی دولت در دستان شماست و یا اینکه شرح وظایف شما به عنوان استاندار تغییر کرده است؟ جناب استاندار این چه وضعیت شنیدن و پاسخ ندادن است ؟ حداقل 21 روز هست که در این شهرستان فریادهایی به گوش میرسد، آیا حق دارم بپرسم چه تدبیری برای جلوگیری از وقوع حادثه  خسارت بار در زندگی کشاورزان این خطه داشتید؟
الحمدالله که ما در این استان سازمان موضوعی به نام کشاورزی و متولی نداریم اما جنابعالی به عنوان استاندار که تشریف دارید در خصوص انبوه التماس کمک طلب  قشر زحمت کش کشاورزان  شیخ حسین و موگرم و بلدان در چرام چه تدبیر دارید.
و اما نماینده محترم کهگیلویه بزرگ؛ وقتی اخباری تیتر شد که نماینده کهگیلویه 500 متر لوله برای انتقال آب به اراضی شالیکاری حوزه شیخ حسین و ... چرام ارسال داشت واقعا مشتی خاک بر سر خود ریختم تا عزادار بحرانی در پیشرو باشم گرچه تشکر از شما به خاطر این حرکت را بارها بر زبان داشتم اما خاک بر سر ریختم که نکند همه توجه این نماینده همین چند متر لوله باشد.
جناب وزیر جهاد کشاورری و استاندار محترم و نماینده محترم؛ اکنون عاجزانه از شما تقاضا دارم تا با تشکیل کمیته ای مشترک  چهارگانه با نماینده ای از کشاورزان  نسبت به  بررسی خسارات وارده اقدام و از محل صندوق حوادث غیر مترقبه و صنوق حمایت از کشاورزان خسارت وارده بر این قشر زحمت کش را در لوح زندگی خود مهمان فرمایید تا عذاب وجدان فردا گریبان احدی را نگیرد و دعای خیر این مردم فهیم بدرقه زندگیتان باشد.
پیش بینی حقیر این هست که این حادثه اگر جبران خسارت نشود به طور اساسی معیشت این مردم آسیب دیده و شاید دیگر هم قابل التیام نباشد،کانون و نقطه امید مردم در راهبری و حمایت از آنان «مشی ملی» بوده و هست ولی با یک دست نمیتوان این بار سنگین را برداشت.
آنچه را تمام کشاورزان به عنوان تشکر فریاد میزنند تشکر از مسئولین محلی دادستان شهر، فرماندار و امور آب، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و دهیار و شورای شیخ حسین است که از اول راه همه در کنار مردم  آمدند و ماندند  اما با دستان خالی و بی فایده.
تقدیر از این عزیزان که دلشان به حال کشاورزان سوخت ولی با دستان خالی فقط در غم شریک بودند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
جناب سردار کار شما قابل تحسین است و این روحیه مطالبه گری را باید تقویت کرد اما اگه قرار بر بیمه باشه اولا کشاورزان بیمه نکردند و از طرفی باب میشود و شاید در سالهای بعد همین مردم به خیال بیمه دلی کی شفیع را هم زیز کست برنج ببرند

من کشاورز نیستم اما با توجه به خش ک سالی های سالهای قبل معلوم بود که این آب کفاف برنج کاری نیست ولی حرض و چشم هم چشمی کاری کرد که از موگرم تا امیرولی زیر کست برنج رفت و این عیر معقول است

مثل این کشاورزان مانند این است که کسی کاخی مجلل در بستر رود طغار برپا کنند و با اولین سیل ویران شود و تقاضای خسارت کند

بازهم درود برشما و خسته نباشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار