نگاهی به مصاحبه مدیر یکی از استان های همسایه
کد خبر: ۸۸۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 15 August 2020

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۸۳ فقره پرونده کشفیات قاچاق چوب و زغال در استان تشکیل شده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایانا ، علی محمدی مقدم اظهار کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون 83 فقره پرونده کشفیات قاچاق 52 تن چوب و 2 تن زغال در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.
وی انواع  افزود: از ابتدای سال تاکنون 2 تن و 743 کیلوگرم گیاهان مرتعی از جمله کلوس و موسیر از چهارمحال و بختیاری به صورت قاچاق خارج شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال گذشته 206 فقره پرونده مربوط به قاچاق 85 تن چوب و 5 تن زغال در استان تشکیل شد.
محمدی مقدم ادامه داد: به دلیل تدابیر شدید حفاظتی در چهارمحال و بختیاری از جمله فعالیت نیروهای گشت، کشیک‌های شبانه‌روزی، مشارکت مردم و پست‌های ایست و بازرسی، محیط استان برای تولیدکنندگان غیرمجاز زغال ناامن شده و به همین دلیل شگردهای خود را تغییر داده‌اند. مثلا قبلاً با خودروهای سنگین مانند کامیون یا وانت زغال و چوب حمل می‌کردند اما الان برای مخفی ماندن از دید ماموران با خودروهای سواری یا خودروهای یخچال‌دار حمل مواد غذایی، قاچاق می‌کنند.
وی با اشاره به تردد بسیار زیاد خودروها در برخی مسیرها مانند مسیر کوشکی در شهرستان لردگان،  تصریح کرد: خلأ قانونی مبنی بر ممنوعیت تهیه زغال در مناطق جنگلی موجب شده تولیدکنندگان زغال، چوب را به استان اصفهان که کویری است حمل و در آنجا اقدام به تهیه زغال کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان اصفهان به منطقه‌ای امن برای تهیه کنندگان غیرمجاز زغال استان‌های کهگیلویه‌ و بویراحمد، لرستان و چهارمحال و بختیاری شده است، عنوان کرد: یکی از علل امنیت قاچاقچیان در اصفهان اعمال جریمه‌های سنگین در چهارمحال و بختیاری و جریمه‌های بسیار کم در اصفهان است.
وی با بیان اینکه جریمه تولید زغال در چهارمحال و بختیاری برای هر کیلو چوب 30 هزار تومان و هر کیلو زغال50 هزار تومان است، ادامه داد: مبالغ جریمه در استان اصفهان برای هر کیلو چوب 3 هزار تومان و زغال 3 هزار و 500 تومان بود بنابراین در نشست‌هایی که با مسئولان مربوطه در استان اصفهان برگزار کردیم، مقرر شد جریمه‌های مربوط به تهیه زغال در استان اصفهان افزایش یابد اما با افزایش صورت گرفته نیز هنوز میزان جریمه بسیار پایین و در حد 15 هزار تومان بوده که به همین خاطر از مسئولان مربوطه در تهران درخواست کردیم مبلغ معینی برای این مقوله تعریف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار