در شب جشن که مصادف شد با عیدالله اکبر « غدیرخم» به میمنت این روز بزرگ در عین وجود کرونا اما به جهت اهمیت موضوع گرد هم آمدند تا رسماً همایش وحدت و همدلی را به منصه ی ظهور رسانده و معنا نمایند و خوشبختانه چنین شد. و با رغبت و رضا دور هم نشستند.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 13 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت : بنام پیوند دهنده قلبها، آفریننده ی مهر و ایجاد کننده ی صلح و صفا
به نام آنکه امر به اصلحوا فرمود و زمینه ی ایجاد و انجام آن را در دلها فراهم تا محقق شود فرمانش در زمین بوسیله ی انسان ها
به نام آنکه آفریده از گِل را خلیفه ی خویش در زمین قرار داد و نسیم دل انگیز « نَفَختُ فیهِ مِن رُوحِی» را شمیم زیبای وجودش قرار داد.
انسانهایی که در آیه ی شریفه « إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً»، اما شاکراً  را برگزیدند و بر صراط آن حرکت کردند.
همان خداجویانی که رضای خدا را نشاندن لبخند بر دل غمین و نادم انسانهایی می دانند که بی صبرانه در انتظار دستان مهربانی هستند تا طناب دار را از گردن آنان به در آورده و به جای آن مهر و تواضع و قدرشناسی را در جامعه نهادینه و طعم شیرین عفو و گذشت را جایگزین قصاص نمایند.
آری؛ جامعه ی انسانی در جهت قوام و پویایی خود نیازمند همدلی و ترویج آموزه های دینی است که اصلاح ذات البین در عمل به « فاصلحو بین اخویکم » تبلور عینی آن است.
در کهگیلویه یا همان بلاد شاپور و در کشاکش مراودات ایلی، در میان دو طایفه ی بزرگ و ارزشمند « اولاد میرزالی و بابکانی» بهم تنیده و همجوار در ییللاق و قشلاق، اتفاق ناخوشایندی منجر به قتل رخ داد.
حضور و درایت نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، قضایی، اجرایی و سپاهی در کنار وجود ریش سپیدان، دلسوزان، معتمدان، مصلحان، علما و روحانیون بانضمام  فرهنگ بالای مردم چه طرفین درگیر موضوع و چه دیگر وابستگان و اقارب مانع از گسترش درگیری شد تا اینکه تلاش، همت و عزم نیروهای مذکور به بار نشست و قهر و اختلاف جای خود را به صلح و صفا و آشتی و آرامش داد.
در شب جشن که مصادف شد با عیدالله اکبر « غدیرخم» به میمنت این روز بزرگ در عین وجود کرونا اما به جهت اهمیت موضوع گرد هم آمدند تا رسماً همایش وحدت و همدلی را به منصه ی ظهور رسانده و معنا نمایند و خوشبختانه چنین شد. و با رغبت و رضا دور هم نشستند.
گزارش امر علاوه بر استقبال مردمی، به تفصیل در سایت ها و رسانه های محلی انجام شد و در مرجع بالاتر توسط مرکز توسعه حل اختلاف کشور به جهانیان مخابره شد.
اما آنچه که در گزارش مرکز توسعه حل اختلاف کشور در راستا و در جهت مؤلفه های فوق به ثبت نرسید بیان المشترک همه ی آن بزرگوارانی بود که در شب جشن و مراسم پشت تریبون رفتند و بر آن اذعان و اقرار و اعلام سپاسگزاری نمودند. و همینطور یکی دیگر از شخصیت هایی که در این ماجرا به جد پای کار بودند و زحمات بسیار کشیدند امام جمعه محترم شهرستان چرام بودند که نیز از قلم افتادند.
شاید لازم نبود و یا روال چنین بود اما بیانش خالی از لطف نبود.
حال کالبد شکافی موضوع و لزوم توجه به اجرای فرمان امام علی(ع)  در این مورد، پرداختن به آن به جهاتی که در ذیل می آید ضروری بنظر میرسد.
چراکه همگان به نقش بی بدیل و بسیار مؤثر سردار هاشمی پور، همان مجاهد دوران دفاع مقدس و پس از آن معروف به سردار سازندگی، خادم مردم در دور دهم مجلس و رئیس فعلی هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر اذعان کردند که عین سخنان نماینده محترم ولی فقیه در استان در این خصوص به عنوان مؤید ذکر می گرد:
[ سردار هاشمی نقش بسیار مؤثری داشتند در این امر، من قدردانی می کنم، سپاسگزاری می کنم.
ایشون همیشه دست بخیر هستند و نقش مؤثری دارند برای صلح و سازش]
و بقیه عزیزان نیز ...
آنچه که باعث تقریر این تحریریه شد نام نبردن از سردار هاشمی پور، امام جمعه محترم و یا دیگر کسان نیست بلکه موضوع از آن جهت اهمیت دارد که عدم اهمال و البته به جای آوردن حق مطلب در چنین موارد مثبت و حائز اهمیتی در جامعه علاوه بر لزوم قدرشناسی، موجب افزایش صفت حسنه ی انفاق، گسترش اصلاح ذات البین، تلاش و انگیزش بیشتر در جهت برقراری صلح و امنیت، اعتماد و دلگرمی بانیان و ضرورت الگو پذیری از چنین شخصیت های بزرگی است که در تمامی مناسبات اجتماعی لازم الوجود هستند.
نگرانی مضاعف در عدم نشر چنین خصائص ارزشمندی علاوه بر اجحاف معنوی در حق شخصیت های خدمتگزار و بانی، ترس از نفوذ و سیطره ی جناح بازی و پر رنگ شدن سلیقه ی سیاسی است که بی شک، نه تنها رضای مخلوق را در پی ندارد بلکه رضای خالق را نیز.
اما آنچه که دل هر شنونده ای را در این خصوص قرص می کند اعتقاد، باور و سخن همیشگی سردار هاشمی پور است که می گوید: خدا می بیند.
آری؛            « أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ»
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید سوقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
احسنت بر استاد رهی بحث اسم نبردن نیست بحث من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق و سبک انگاری زحمات و تلاشهای شبانه روزی سردار هاشمی میباشد علی رغم گرفتاریهای مضاعف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار