وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده این چهار کشتی به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در حال حرکت به سمت هیوستون هستند.
کد خبر: ۸۸۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 14 August 2020

به گزارش بین الملل تابناک: یک روزنامه آمریکایی مدعی شد نیروی دریایی آمریکا چهار نفتکش ایرانی را در آبهای آزاد دزدیده و در حال انتقال آن به سمت آمریکا است.  یک روزنامه آمریکایی مدعی شده دولت آمریکا برای نخستین بار کشتی‌های حامل سوخت ایران را توقیف کرده است.
وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده این چهار کشتی به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در حال حرکت به سمت هیوستون هستند.
یک مقام آمریکایی گفته که این کشتی‌ها بدون استفاده از زور نظامی توقیف شده‌اند. او از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرده است.
ماه گذشته دادستان‌های آمریکایی دادخواستی را برای توقیف این چهار کشتی که عازم ونزوئلا بودند صادر کرده بودند. این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا در جلوگیری از ارسال ۵ نفتکش دیگر ایران به سمت ونزوئلا ناکام مانده بود.
مقام‌های آمریکایی گفته‌اند هنگامی که حکم دادستان‌های آمریکایی در ماه جولای صادر شد، کشتی‌های «برینگ» و «بلا» در حال حرکت در نزدیکی سواحل «کاپ ورد» بودند. کشتی‌های «لوند» و «پاندی» هم آخرین سیگنال‌های خودشان را ماه گذشته میلادی از آب‌های عمان ارسال کردند. 
در دادخواست دولت آمریکا ادعا شده یک تاجر ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق شبکه‌های از شرکت‌های صوری، حمل و نقل و ارسال محموله‌های سوخت به ونزوئلا را تسهیل کرده است.
ایالات متحده سال گذشته سعی کرد که با توسل به توافق‌نامه‌های همکاری قضایی بتواند کنترل نفتکش ایرانی را که بریتانیا در جبل الطارق توقیف کرده بود در اختیار بگیرد، اما ناکام ماند.
تهران هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده‌ است، اما مقامات کشورمان پیش از این هشدار داده بودند که اگر آمریکا برای نفتکش‌های ایرانی مشکل ایجاد کند، ایران دست به تلافی خواهد زد.

سفیر ایران در ونزوئلا تکذیب کرد
 
توئیتر منتسب به سفیر ایران در کاراکاس «توقیف نفتکش‌های ایران» را تکذیب کرد.
 
حساب کاربری منتسب به حجت سلطانی نوشت: يك دروغ و جنگ رواني ديگر از دستگاه تبليغاتي امپرياليسم آمریکا. نه كشتي ها ايراني هستند و نه مالك يا پرچم آنها ارتباطي به ايران دارد. ترامپ تروريست نمي تواند حقارت و شكست خود در برابر ملت بزرگ ايران را با تبليغات دروغين جبران كند.
شایعه دزدیدن 4 کشتی ایرانی توسط آمریکا + جزئیات
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
حتمی آمریکا اموال وکشتی های ارواح سرگردان توی اقیانوس ها رو توقیف کردن .
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
آقای حجت سلطانی سفیر راستگو وصادق ایران حتمی آمریکا اموال وکشتی های ارواح سرگردان توی اقیانوس ها رو توقیف کردن .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار