کد خبر: ۸۸۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 20 August 2020

 

  •  
  •  
برخی مناطق گیلان فاقد زیرساخت لازم برای برقراری کلاس‌های مجازی هستند

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان گفت: برخی مناطق کوچک استان از زیرساخت‌های لازم ارتباطی جهت برقراری کلاس‌های آموزش مجازی برخوردار نیستند.

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، شیوع موج دوم بیماری کرونا از یک سو و اهمیت استمرار فرآیند تعلیم، تربیت و آموزش دانش‌آموزان را از سوی دیگر مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برخی مناطق کوچک استان از زیرساخت‌های لازم ارتباطی جهت برقراری کلاس‌های آموزش مجازی برخوردار نیستند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان لزوم رفع مشکلات و فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی برای برقراری کلاس‌های آموزشی را امری حیاتی و ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: در این راستا از تمام مسئولان و متولیان امر در سطوح استانی و ملی انتظار جدی دارم که نسبت به رفع کمبودهای موجود اقدام کنند.

حبیبی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشورمان و استان گیلان مشکلات ‌زیادی را برای قشرهای مختلف مردم ایجاد کرده است تصریح کرد: در این میان خانواده‌های دانش‌آموزانی که محروم و نیازمند بودند متحمل بیشترین آسیب و فشار شده‌اند که لازم است برای پشتیبانی و حمایت از آنان اقدامات اساسی انجام شود.

وی عدم توان مالی برخی از خانواده‌ها و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان خود را امری که باید به شکل جدی مورد توجه متولیان حوزه آموزش و پرورش قرار گیرد خواند و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی در این برهه از زمان نیاز جدی جامعه محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان توسعه، تقویت و افزایش ظرفیت مدارس شاهد و راه‌اندازی مجتمع‌های آموزشی ویژه در تابعیت دانشگاه فرهنگیان را نیز لازم و ضروری خواند و بیان داشت: بهره‌گیری و استفاده از توان و پتانسیل‌های دانش،آموختگان دانشگاه فرهنگیان از جمله مواردی است که باید به شکل ویژه به آن توجه شود.

حبیبی آموزش و پرورش را ستون و خیمه جامعه دانست و با اشاره به اینکه اگر این نهاد مستحکم و درست استوار شود همه ابعاد جامعه خوب بنا گذاشته می‌شود خاطرنشان کرد: اگر توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری را در کشور شاهدیم به واسطه سرمایه‌های عظیمی بوده که در بخش زیرساخت‌ها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه معرفت و مهارت‌آموزی باید یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش باشد فرمایشات مقام معظم رهبری را که فرمودند هر معلم باید یک معلم پرورشی و معارف باشد متذکر شد و گفت: هر کشوری که در فکر توسعه و تعالی است آغازگر این هدف را در آموزش و پرورش، مدرسه و دست توانای معلمان جست‌وجو می‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه همه توجه ما باید به پرورش و تربیت نسل آینده جامعه باشد پاسداشت هر چه بیشتر شأن، منزلت و جایگاه معلم را خواستار شد و ابراز داشت: اگر میخواهیم در هر زمینه و هر بعدی پیشرفت داشته باشیم باید جایگاه آموزش و پرورش را در کشورمان ارتقاء دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار