استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرج کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ زنی بیمارستان لنده خبر داد و گفت: بیمارستان نرگسی گچساران و بهمئی به زودی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۸۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 20 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت و به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حسین کلانتری در این نشست تقارن آغاز هفته دولت و ماه محرم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: آمارها نشان دهنده این مهم است که خدمات و تلاش های مدافعان سلامت موفق بوده است.

وی ضمن خدا قوت به کادر درمان، بیان کرد: جمهوری اسلامی علی رغم تمامی فشارهای ظالمانه دشمنان توانسته از این عرصه سربلند بیرون بیاید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کشور ما نعمتی همچون مقام معظم رهبری دارد که با بیانات حکیمانه همواره ما را راهنمایی می کند، گفت: وجود رئیس جمهور پای کار نیز موجب شده عملکرد بهتری برای مقابله با کرونا در مقایسه با سایر کشورها داشته باشیم.

کلانتری با اشاره به اینکه نخستین نشست ستاد استانی کرونای استان در ۱۳ بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، افزود: در آن زمان با سنجیدن شرایط استان مقرر شد که ابتدا اقدامات پیشگیرانه را در استان اجرایی کنیم.

وی به راه اندازی استودیو سلامت استان با همکاری صدا و سیمای دنا بدون هرگونه هزینه و اعتبار مجزایی اشاره کرد و گفت: ۱۴۳ هزار و ۱۴۸ دقیقه تنها در یک بخش از سیمای دنا در خصوص کرونا  تهیه و پخش شد.

کلانتری با بیان اینکه دهیارها، بخشداران،شهرداران، فرمانداران، ائمه جمعه و جماعات، نهادهای فرهنگی، میراث فرهنگی، هلال احمر، سپاه، بسیج، اصحاب رسانه و قلم، سمن ها و هنرمندان و به ویژه مردم استان همگی پای کار بودند، عنوان کرد: نکته قابل توجه در این استان متحد شدن لیدرهای جریان های مخالف سیاسی برای کمک به کادر درمان بود‌.

وی گفت: رسانه ها با روشنگری، اطلاع رسانی و بصیرت افزایی نقش خود را در این مدت به خوبی ایفا کردند و خروجی این تلاش ها پایین بودن میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به میانگین کشوری است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۷۴ جلسه در این خصوص تشکیل شده است که خروجی آن ۷۸۰ مصوبه است، تاکید کرد: تنها ۶ مصوبه اجرایی نشده که در حال انجام است.

وی به تقدیرهای وزیر بهداشت از عملکرد ستاد کرونایی استان اشاره کرد و گفت: امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به عنوان مقام معین استان در کرونا به صورت روزانه وضعیت کهگیلویه و بویراحمد را رصد می کند.

کلانتری پاشنه آشیل استان در موضوع کرونا را برگزاری مراسم های ترحیم، تشییع، تدفین و عروسی برشمرد و گفت: باتوجه به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم دیگر شاهد برگزاری مراسم های عروسی نخواهیم بود .

استاندار تصریح کرد: باتوجه به صبغه مذهبی مردم استان و تعهد کاری مسئولان سازمان تبلیغات امید است مردم در مراسم های عزاداری ضمن حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، این مراسم ها به پایگاهی برای آگاهی و اطلاع رسانی به مردم تبدیل شود.

کلانتری مجموع تخت‌ های بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و 247 تخت عنوان و  بیان کرد: حدود 50 درصد این تخت‌ ها در هفت سال دولت تدبیر و امید راه‌ اندازی شده است.

وی از کلنگ زنی بیمارستان لنده خبر داد و گفت: این آئین فردا و با حضور تقوی نژاد معاون وزیر بهداشت برگزار خواهد شد.

کلانتری افزود: بیمارستان های بهمئی و نرگسی گچساران نیز با تکمیل تجهیزات در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد با بسیاری دیگر از استان‌ ها متفاوت بوده و تعدادی از بیمارستان‌ های ما نوپا است، بنابراین باید توجه ویژه‌ ای به این استان شود و میانگین زمان پرداخت مطالبات کارکنان حوزه سلامت در استان ما از استان‌ های دیگر کمتر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار